Hvilken skanner skal man købe (efter chok)~
Fra : mr

Dato : 20-07-04 19:58

Hej

Jeg var ét klik fra at købe en Epson Perfection 3170 photo.

Jeg besindede mig dog nok til at tjekke om der skulle være nogle
reviews af dyret. Og uha-da-da. Den har det vist ikke så godt med OS
X.

Så der var jeg lige ved at gentage min fadæse med en HP Photosmart
1218 printer (3 år gammel og driverne er ikke ligesom helt færdige
endnu).

Er der nogen der kan anbefale en skanner som faktisk virker med OS X
(ikke bare dele af funktionerne)?

Jeg var lidt fristet af firewire, men 1500 kr ekstra, for noget som
kun skal bruges en gang imellem er måske at gå til yderligheder. Men
hvis scanneren kører på USB 2 SÅ SKAL DET OGSÅ VIRKE MED MAC (hrmpfh)

Gode råd vil blive værdsat.

Martin

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-07-04 07:29

In dk.edb.mac, marrfls@yahoo.dk wrote:

[...]

> Så der var jeg lige ved at gentage min fadæse med en HP Photosmart
> 1218 printer (3 år gammel og driverne er ikke ligesom helt færdige
> endnu).

Har du prøvet at downloade VueScan, og se om HP-scanneren kunne komme
til at virke med det?

Det er nok ikke alle funktioner der virker med den, men den kan måske få
den til at scanne i det mindste.

Jeg har en Canon N650U, der ikke virker til OS X (Canon laver ikke
drivere til den), men med VueScan kan man i det mindste bruge den.

<http://www.hamrick.com/>

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: it's an ID-10-T error

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 21-07-04 09:58

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har en Canon N650U, der ikke virker til OS X (Canon laver ikke
> drivere til den), men med VueScan kan man i det mindste bruge den.

hej Jonas, det er ikke helt rigtig, har selv haft en Canoscan N650U og
der er lavet en plugin til Photoshop os x version, og den fungerer godt.
--
mvh Erik Skovgaard KBH 2400 NV

Fra : Jonas Voss

Dato : 22-07-04 11:14

In dk.edb.mac, Erik Skovgaard wrote:

> hej Jonas, det er ikke helt rigtig, har selv haft en Canoscan N650U og
> der er lavet en plugin til Photoshop os x version, og den fungerer godt.

Kool, tak for det. Den må jeg hellere ud og lede efter.

"Bistromathics,' he said, 'the most powerful computational force
known to parascience."

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-07-04 10:22

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Jeg har en Canon N650U, der ikke virker til OS X (Canon laver ikke
> drivere til den), men med VueScan kan man i det mindste bruge den.

Har du tjekket for nylig? For ét år siden fandt jeg endelig en OSX driver
med tilhørende PS plug-in til FB636. Jeg hittede den på Canon's Japanske
site og den var hverken at finde på de engelsksprogede canon sites eller
versiontracker.

FB636U er ældre end din N650U

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Sebastian

Dato : 22-07-04 20:03

Jeg ville anbefale en Canon. fordi
- Canon er ret god til at skrive driver til Mac
- nemt at betjene på både hard og softwaresiden

Jeg kan dog ikke anbefale en model, da jeg ikke kender til dine krav.
Til husbehov kiggede jeg på en 3200F.
LED scanner er billig og kræver ikke ekstra strømforsyning, de har dog
den ulempe at de ikke kan focussere i dybden - kun det der ligger lige
på glasset bliver skarpt. De er derfor mindre velegnet at scanne fra
bøger eller tidskrifter.

USB2 og firewire er jo fint nok, men hvis billedbehandlingen i scanneren
ikke kan levere mere en 10-15 Mbit/s, er det vist noget overkill. I de
anmeldelser jeg læste var en 1000kr scanner på en USB 2 ikke væsentlig
hurtigere end på en USB 1.1. port.

Jeg aner ikke noget om prof. scannergrej - det er vist en verden for sig
selv.

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:
> Jeg har en Canon N650U, der ikke virker til OS X (Canon laver ikke
> drivere til den),
Det er bare ikke rigtigt. Canon er laver både en OS X native mode, en OS
X classic mode og en OS 9 driver til den.

http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=DownloadDetailAct&fcateg
oryid=351&modelid=6858

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-07-04 07:56

mr <marrfls@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> kun skal bruges en gang imellem er måske at gå til yderligheder. Men
> hvis scanneren kører på USB 2 SÅ SKAL DET OGSÅ VIRKE MED MAC (hrmpfh)

Epson 4870 fra Macxpres er en svedig god scanner.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling