iPod-Opdatering
Fra : Henrik Münster

Dato : 19-07-04 20:53

Har I også fået et program, der hedder iPod-Opdatering? Det fulgte med
de seneste opdateringer, som Softwareopdatering hentede i dag. Det ser
vældig smart ud. Nu mangler jeg kun en iPod.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Perinouk

Dato : 19-07-04 21:56

Den kan du koebe paa apple.com - hvordan kan du leve uden?

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-07-04 22:40

Perinouk <perinouk@hotmail.com> wrote:

> Den kan du koebe paa apple.com - hvordan kan du leve uden?

Fordi jeg normalt ikke går rundt og lytter til musik undervejs. Jeg er
nok lidt gammeldags, og desuden er jeg ikke den store musikfanatiker.
Min samling har heller aldrig været så stor, så jeg har faktisk ofte
foretrukket at høre radio, hvor man kunne høre et bredt udvalg af musik
og alt de nye musik, som jeg aldrig fik taget mig sammen til at købe.
Hvis jeg nu løb meget eller gik i fitness-center, var det måske meget
rart med musik. Min sport er landevejscykling, og der har jeg bestemt
ikke lyst til at sløre min hørelse. De er i forvejen ved at få ram på
mig flere gange om året, og hvis jeg så ikke rigtig kan høre, at de
kommer, så begynder det vist at blive rigtigt farligt.
Men den senere tids snak om Airport Express, muligheden for at
sende musik til stereoanlægget har fået mig til at lægge alle vores
cd'er ind i iTunes på computeren. Jeg har bestilt en Airport Express,
som jeg vil eksperimentere lidt med både med musikstreaming, USB-printer
og med at udvide det trådløse netværks rækkevidde her i huset. Og når nu
al musikken ligger i iTunes, så var det jo nærliggende at få en iPod og
lægge det hele over på den. Så kan den jo sluttes til stereoanlæg etc.
Ulempen ved at streame over Airport Express er jo, at man skal betjene
det fra computeren.
Men en ting ad gangen. Jeg har som sagt bestilt en Airport
Express. Jeg har også bestilt en iPod Mini til konen, så hun kan bruge
den på sine løbeture. For nogle år siden havde hun en Walkman. Jeg købte
senere en cd-spiller (disc-man?) til hende, men den var alt for stor og
klodset at løbe med. Jeg håber derfor, hun bliver glad for iPod Mini.
Når jeg så har eksperimenteret lidt med de to ting, er det meget
muligt, jeg køber en iPod selv. Jeg vil så også bruge den til back-up og
til at have alle mine data med rundt. Det kan jo være, jeg er så heldig,
at iPod bliver opdateret med større harddisk eller flere funktioner i
mellemtiden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-07-04 12:08

> Fordi jeg normalt ikke går rundt og lytter til musik undervejs. Jeg er
> nok lidt gammeldags, og desuden er jeg ikke den store musikfanatiker.

Tidl. hørte jeg meget musik. (Det var før computeren var alle mands eje
og HiFi var _hobbyen_ for rigtige teknik freaks. Jeg tror vist der er en
del med samme baggrund her i dk.edb.mac!?) Efter at jeg fik kone og børn
gik der tegnefilm i TV'et og børnemusik i anlægget. Jeg får ofte kun
"lov til" at høre ét eller to numre før børnen overtager scenen.
Løsning: iPod. Nu hører jeg igen en del musik. Især når jeg laver
aftensmad eller slår græsset nyder jeg at ha' musiken helt for mig selv.

> Min samling har heller aldrig været så stor, så jeg har faktisk ofte
> foretrukket at høre radio, hvor man kunne høre et bredt udvalg af musik
> og alt de nye musik, som jeg aldrig fik taget mig sammen til at købe.

Jeg synes også at det ville være godt med en god FM radio i iPod'en, men
det kommer nok aldrig. Det er li'som ikke så "insanely great" når
producenten (Apple) også ejer butikken der skal levere indholdet til
pod'en.

> [...]
> lægge det hele over på den. Så kan den jo sluttes til stereoanlæg etc.
> Ulempen ved at streame over Airport Express er jo, at man skal betjene

Nej, du skal da ha' gang i din bluetooth mobiltelefon og Salling Clicker
- så kører det

Men er det ikke sjovt/underligt/tankevækkende at nye produkter bare pga.
coolness/geek faktor og kan skabe/omforme ens behov på den måde. Først
trådløs net, så iTunes/iPod og derefter Airport Express for at få
musiken tilbage på anlægget!!

> [...]
> senere en cd-spiller (disc-man?) til hende, men den var alt for stor og
> klodset at løbe med. Jeg håber derfor, hun bliver glad for iPod Mini.

Nu har du vel husket elastikarmbåndet som tilbehør.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-07-04 14:29

In article <1gh83oo.114su6a3c313kN%spam_spam_spam@talent.dk>,
spam_spam_spam@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> [...]
> det kommer nok aldrig. Det er li'som ikke så "insanely great" når
> producenten (Apple) også ejer butikken der skal levere indholdet til

Bærbare radioer har vist aldrig været den store succes. Jeg tror, at
modtageproblemer pga. de skiftende forhold og dårlige antennemuligheder
sætter sin begrænsning for anvendeligheden.

> Nej, du skal da ha' gang i din bluetooth mobiltelefon og Salling Clicker
> - så kører det

Mobiltelefoner har jeg aldrig gået op i. Det skal bare være den
billigste. Den skal naturligvis virke og gerne være kompakt. Men alle de
smarte features aner jeg intet om.

> [...]
> coolness/geek faktor og kan skabe/omforme ens behov på den måde. Først
> trådløs net, så iTunes/iPod og derefter Airport Express for at få

Jo, men det kan man jo sige om alle opfindelser. Nogle ting er jo
praktiske og en lettelse i hverdagen. Det er jo umuligt at trække
grænsen mellem disse og så dem med coolness eller geek factor. Konstant
internetopkobling frem for modem er jo også en stor lettelse, som man jo
også synes, man har behov for. Men ligefrem cool kan man vel ikke sige,
at det er.

> Nu har du vel husket elastikarmbåndet som tilbehør.

Ja-ja. Og dock også. Der følger jo også en bælteclips med. Nu må vi se,
om der er behov for andre måder at bære den på. Der findes jo også
tasker og sådan noget. Hovedtelefoner med fjernbetjening eller in-ear
buds er også muligheder for opgradering. Men nu vil jeg lige se, om der
er behov for sådan noget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-07-04 17:25

Henrik M?nster <henrik@muenster.dk> wrote:

> B?rbare radioer har vist aldrig v?ret den store succes. Jeg tror, at
> modtageproblemer pga. de skiftende forhold og d?rlige antennemuligheder
> s?tter sin begr?nsning for anvendeligheden.

prisen er ellers fin - så igår iat fakta havde en FM/AM /med/
hovedtelefoner for kun 40kr Og man behøvs end ikke en computer for
at lægge muzak på den.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-07-04 21:48

> [...]
> internetopkobling frem for modem er jo også en stor lettelse, som man jo
> også synes, man har behov for. Men ligefrem cool kan man vel ikke sige,

Enig, men det jeg tænkte på var det, at man uden at blinke læser (alle)
ens cder ind på Mac'en for derefter at sende dem "tilbage" til anlægget.
Det er da lidt (teknik) tosset?!

> [...]
> tasker og sådan noget. Hovedtelefoner med fjernbetjening eller in-ear
> buds er også muligheder for opgradering. Men nu vil jeg lige se, om der

Jeg har haft et sæt in-ear buds, og kan ikke anbefale dem. De var
hurtige til at falde ud af ørerne, men det kan selvfølgelig bare være en
defekt hos mig

Diskanten var dog en anelse bedre end standard buds, men de skulle sidde
helt lukket i øret for at gengive bassen, hvilket jf. ovenstående var
ret svært at opnå.

Fra : CLM

Dato : 20-07-04 16:26

>Det kan jo være, jeg er så heldig,
> at iPod bliver opdateret med større harddisk eller flere funktioner i
> mellemtiden.

Tjah du er ihvertfald godt på vej. I går da du postede dit indlæg kom den
version (4g) af iPod'en på gaden Der er ikke så mange ændringer, men den
er faldet i pris og det er jo altid godt. Det var sikkert også derfor der
kom nye filer til iPod i softwareopdateringen. Jeg overvejer stadig om jeg
skal med på bølgen, men kan ikke bestemme mig for om jeg har behovet, og
kæresten kan ikke bestemme sig for om JEG har råd (de damer, de damer).

Mvh
Carsten

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-07-04 21:48

CLM <fake@fake.com> wrote:

> men kan ikke bestemme mig for om jeg har behovet,

Visse ting ligger hinsides noget så banalt som "behov"

Fra : CLM

Dato : 20-07-04 23:15

"Martin Bredthauer" <spam_spam_spam@talent.dk> skrev i en meddelelse
> Visse ting ligger hinsides noget så banalt som "behov"

Hørt! Om ikke andet så kan vi vel lade nogle smarte marketingsfolk skabe et
behov hos os. Jeg tror aldrig i hele mit liv jeg virkelig har været klar
over hvor meget jeg har brug for at have 20 GB musik i min lomme (og at
flashe min lækre iPod).
Købet rykker tættere på

Mvh
Carsten

Fra : Michael Holm

Dato : 20-07-04 21:55

CLM <fake@fake.com> wrote:

> [...]
> er faldet i pris og det er jo altid godt.
>Det var sikkert også derfor der
> kom nye filer til iPod i softwareopdateringen.

og desværre er nogen af de nye smarte ting i opdateringen, kun
kompatible med den nye ipod :(( og ikke med de næstnyeste..
Jeg overvejer stadig om jeg
> skal med på bølgen, men kan ikke bestemme mig for om jeg har behovet, og
> kæresten kan ikke bestemme sig for om JEG har råd (de damer, de damer).

"damer kommer og går, en ipod består"

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk