QuickTime filer åbnes i RealPlayer
Fra : Ole Jensen

Dato : 19-07-04 20:21

Hej

Det er et spørgsmål som Münster sikkert kan svare på, da jeg tænker at
du sikkert har prøvet det.

Når jeg på TDFs officielle hjemmeside prøver at åbne en QuickTime film,
så åbner RealPlayer for at afspille den.
Jeg kan se på linket at filerne hedder qtl til sidst, hvor de bare burde
hedde qt.
Er der en måde at få Safari til at åbne filerne med QuickTimePlayer i
stedet?
Jeg kan ikke umiddelbart finde noget sted i preferencerne eller menuerne
der kan hjælpe mig.

Og nej, jeg vil ikke åbne dem i Windows Media Player hvis jeg kan undgå
det

Jeg bruger Safari 1.2.2 og QT 6.5.1.

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-07-04 20:25

Ole Jensen <newsplus@oleswebsite.dk> wrote:

> [...]
> der kan hjælpe mig.
>
> Og nej, jeg vil ikke åbne dem i Windows Media Player hvis jeg kan undgå

Hvor uhøfligt af mig- jeg glemte at underskrive - undskyld

mvh
Ole-J

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-07-04 21:08

Ole Jensen <newsplus@oleswebsite.dk> wrote:

Nej, det må jeg desværre tilstå. Jeg har ikke fulgt så meget med i Tour
de France på nettet. Det har mest været på tv og lidt i aviser.

Jeg har lige været inde på letour.fr, for det er vel den, du mener. Jeg
kan umiddelbart kun finde .ram-filer, som åbner i Real Player. Er det
ikke godt nok?
Kan du evt. fortælle, hvor du finder de filer? Jeg vil da mene,
at en Quicktime-fil kun kan åbnes i Quicktime, men jeg må indrømme, at
jeg da ikke er nogen stor ekspert på det område. Der findes jo mange
media-formater. Du kan indstille noget i Systemindstillinger under
Quicktime og MIME-indstillinger. Men den endelse, du nævner, synes jeg
godt nok ikke, jeg er stødt på.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-07-04 21:27

> [...]
> media-formater. Du kan indstille noget i Systemindstillinger under
> Quicktime og MIME-indstillinger. Men den endelse, du nævner, synes jeg

Hej

Oppe i toppen af åbningssiden, kan man vælge: TV SCHEDULE, LISTEN LIVE
og DAILY VIDEOS.
Vælg den sidste, og du kommer til en side med video. Der kan man vælge
mellem forskellige videoer, enten som Windows eller som QuickTime, og
det er dem jeg taler om.

Hvis du ser på endelsen i de filer, så ender de alle med qtl, og på min
maskine åbner de altså RealPlayer.

Jeg har kigget under indstillinger til Quicktime, men jeg synes ikke der
er mulighed for at indstille noget.

mvh
Ole-J

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-04 21:45

Ole Jensen <newsplus@oleswebsite.dk> wrote:

> Jeg har kigget under indstillinger til Quicktime, men jeg synes ikke der
> er mulighed for at indstille noget.

Systemindstillinger -> Qucktime -> fanebladet "Plug-in" -> knappen
"Mime Indstillinger"

Er der tale om en nedlastet fil du dobbeltklicker som åbner i
Realplayer skal du markere filen, vælge ævle+i, vælge Quicktime Player
i popopmenuen "Åben i" og efterfølgende klicke på knappen "ret alle".

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-07-04 22:17

> [...]
> Realplayer skal du markere filen, vælge ævle+i, vælge Quicktime Player
> i popopmenuen "Åben i" og efterfølgende klicke på knappen "ret alle".

Jeg har kigget i MIME-indstillinger, men jeg kan ikke se at jeg kan
tilføje nye, og jeg kan ikke se noget der kan ændres.
Der er godt nok noget i Quicktime indstillinger der hedder Medienøgler,
men det er vel ikke der?

Det er ikke en hentet fil, for det har jeg prøvet og det kan jeg ikke.

mvh
Ole-J

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-07-04 22:52

> [...]

> Vælg den sidste, og du kommer til en side med video. Der kan man vælge
> mellem forskellige videoer, enten som Windows eller som QuickTime, og

Ja så, vi er i den engelske version. Det er sådan noget amerikansk noget
med OLN, som sender TdF i USA.

> Hvis du ser på endelsen i de filer, så ender de alle med qtl, og på min
> maskine åbner de altså RealPlayer.
>
> Jeg har kigget under indstillinger til Quicktime, men jeg synes ikke der
> er mulighed for at indstille noget.

Lige på stående fod kan jeg ikke finde en løsning. Jeg har samme problem
som du har. Til gengæld virker Windows-versionen fint, hvis man har
Windows Media Player 9. Og den har man jo for at se drengene fra Angora
med Team Easy On
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-07-04 23:06

> Ole Jensen <newsplus@oleswebsite.dk> wrote:
>

> Ja så, vi er i den engelske version. Det er sådan noget amerikansk noget
> med OLN, som sender TdF i USA.

Ja, jeg var ikke klar over at du sådan var fransk-kyndig, det er jo
meget nyttigt når man er i Frankrig, specielt når man cykler rundt i
bjergene og kommer ind på de små caféer og gerne vil bestille et lille
måltid. Sidst jeg var dernede fik jeg noget jeg stadig ikke er klar over
hvad var, men jeg tror det var kanin. En cola eller en øl kan jeg dog
finde ud af

> [...]
> som du har. Til gengæld virker Windows-versionen fint, hvis man har
> Windows Media Player 9. Og den har man jo for at se drengene fra Angora

OK, så overgiver jeg mig og ser Windows-versionen.

Ellers tak for hjælpen

mvh
Ole-J

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-04 21:41

> [...]
> media-formater. Du kan indstille noget i Systemindstillinger under
> Quicktime og MIME-indstillinger. Men den endelse, du nævner, synes jeg

den nye beta af Realplayer er langt bedre integreret i Mac OS end de
tidligere versioner - eks snakker den ud over Realplayers egne
formater osse Qucktime og anvender webkit til html.

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-07-04 21:51

> den nye beta af Realplayer er langt bedre integreret i Mac OS end de
> tidligere versioner - eks snakker den ud over Realplayers egne
> formater osse Qucktime og anvender webkit til html.

Hej igen

Jeg burde have sagt, at RealPlayer ikke afspiller filmene, den kommer
med følgende fejlmeddelelse:
There is no software update available from RealOne to support this
content: audio/X-QDM, video/X-SorensenVideo

Det gør den efter den selv har søgt efter nyt software.

mvh
Ole-J

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-07-04 22:40

> [...]

> There is no software update available from RealOne to support this
> content: audio/X-QDM, video/X-SorensenVideo

Aha! Det er en film med Rolf Sørensen. Prøv en med Bo Hamburger:
"video/X-HambugerVideo".
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-07-04 22:48

> Aha! Det er en film med Rolf Sørensen. Prøv en med Bo Hamburger:
> "video/X-HambugerVideo".

Hamburger kan den nok heller ikke afspille, han er jo (som nogen påstår)
ikke helt "clean"

Ole-J

Fra : Lone Schmidt

Dato : 20-07-04 05:37

> Hamburger kan den nok heller ikke afspille, han er jo (som nogen påstår)
> ikke helt "clean"

Der kommer måske sne på skærmen!

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-04 22:42

> [...]

> content: audio/X-QDM, video/X-SorensenVideo

> Det gør den efter den selv har søgt efter nyt software.

dvs at du bruger RealPlauer One og ikke den nye beta.

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-07-04 22:49

> dvs at du bruger RealPlauer One og ikke den nye beta.

Ja

mvh
Ole-J

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-07-04 22:27

> den nye beta af Realplayer er langt bedre integreret i Mac OS end de
> tidligere versioner - eks snakker den ud over Realplayers egne
> formater osse Qucktime og anvender webkit til html.

Men der bliver stadig downloadet er .ram-fil, som ligger på skrivebordet
og skal slettes manuelt bagefter. Det er da lidt bøvlet. Hvis det så var
hele videoen, man fik ned til senere gennemkig, men det er jo bare en
slags henvisning.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-10-04 09:16

> [...]
> og skal slettes manuelt bagefter. Det er da lidt bøvlet. Hvis det så var
> hele videoen, man fik ned til senere gennemkig, men det er jo bare en

man kan indstille browserens filemapping til ikke at donloade filen
men at åbne den direkte i et givet program - eks realplayer.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-10-04 10:32

In article <hapu42-cu.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<nospam@reippuert.dk> wrote:

> man kan indstille browserens filemapping til ikke at donloade filen
> men at åbne den direkte i et givet program - eks realplayer.

Jeg vil forfærdeligt nødig virke dum, men hvor gør man det?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-10-04 10:49

> Jeg vil forfærdeligt nødig virke dum, men hvor gør man det?

InternetConfig... du ved det apple ikke længere har en frontend til.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-10-04 12:59

In article <vpuu42-rv.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<nospam@reippuert.dk> wrote:

> InternetConfig... du ved det apple ikke længere har en frontend til.

Selvfølgelig! Det havde jeg lige glemt. Real medier så ud til at være i
orden, men Windows Media stod til download.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ole Jensen

Dato : 07-08-04 13:31

> [...]

> der kan hjælpe mig.
>
> Og nej, jeg vil ikke åbne dem i Windows Media Player hvis jeg kan undgå

Nu har jeg fundet en løsning.
Man skal åbne RealPlayers preferencepanel og slå "Real Time Streaming
Protocol" fra. Det kan godt være at man skal slå den til og så fra igen
før det virker, men det virker.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan