Forslag til pebersovs?
Fra : ASKF

Dato : 16-07-04 14:49

Jeg vil lave peberfrugter med kødfyld i aften (blev inspireret af tråden
om disse), og tænkte det kunne være passende med en pebersovs. Er der
nogen som har en god opskrift på en sådan?
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : kim rasmussen

Dato : 16-07-04 15:49

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil lave peberfrugter med kødfyld i aften (blev inspireret af tråden
> om disse), og tænkte det kunne være passende med en pebersovs.

Hej ASKF

Her er en stærk peber sauce ,kom peberkornene i tilsidst så bliver den
mildere :

30 gram hele grønne peberkorn,afdryppede
1 dl. cognac
3 dl. okse eller lammebouilon
1 dl. piskefløde

Peberkornene kommes i en tykbundet gryde.
De tørres ved meget lav varme,peberen skal kun tørres ikke ristes.
Knus kornene let med grydeskeen.
Hæld cognac i og skru op for varmen,kog til cognacen er næsten væk,
tilsæt derefter bouilonnen og der koges videre i ca 5 minutter,til
væden er kogt ind med ca 1/4 .
Tilsæt fløden og lad saucen simre til cremet konsistens. Smag til med
salt og evt.ekstra peber.

--
M.V.H
Kim Rasmussen