Safari spørgsmål
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 15-07-04 21:13

Hej

Når jeg har fundet en adrese jeg mener kunne være aktuel for en bekendt,
hvordan får jeg så - send dette link til en bekendt - udført.
Mit mailprogram er Eudora 6.0.1.

På forhånd tak

Michel C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-04 21:18

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej
>
> Når jeg har fundet en adrese jeg mener kunne være aktuel for en bekendt,
> hvordan får jeg så - send dette link til en bekendt - udført.
> Mit mailprogram er Eudora 6.0.1.

marker adresse linien

Gå i menuen: Safari > Services > Mail > Send Selection

men om det virker med Eudora ved jeg inte ... hvis Eudora er dit std.
mail program så måske.

/thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 15-07-04 21:35

> [...]
>
> Gå i menuen: Safari > Services > Mail > Send Selection
>
> men om det virker med Eudora ved jeg inte ... hvis Eudora er dit std.

Jeg fandt på nettet følgende script:

<javascript:location.href='mailto:x@x.com?SUBJECT='+document.title+%20'&
BODY='+document.title+'%5Cn%3C'+escape(location.href)+'%3E'>

Sæt alt _mellem_ < og > ind i adressefeltet, marker hele adressefeltet
og træk det ind ni Bookmarks Bar på et passende sted - fx som første
bokkmark. Når du derefter trykker æble+1 (eller det bookmark-nr som du
har valgt) åbner der sig en mail med url'en i dit standardmailprogram,
og du behøver kun at sætte adressen ind.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-04 21:49

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Jeg fandt på nettet følgende script:
>
> <javascript:location.href='mailto:x@x.com?SUBJECT='+document.title+%20'&
> BODY='+document.title+'%5Cn%3C'+escape(location.href)+'%3E'>

hot damn ... det var satme smart! ... tak for det!

/thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 16-07-04 08:00

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Storm

Dato : 16-07-04 21:04

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> har valgt) åbner der sig en mail med url'en i dit standardmailprogram,
> og du behøver kun at sætte adressen ind.

Når dette smarte trick ikke virker her er det så fordi jeg ser en del %
tegn i linien?

Eller er det af betydning hvilket default e-mailprogram man bruger?

Der skulle jo ikke være noget at tage fejl af i din forklaring.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Karl Antz

Dato : 16-07-04 21:51

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Eller er det af betydning hvilket default e-mailprogram man bruger?
>
> Der skulle jo ikke være noget at tage fejl af i din forklaring.

De der %-tegn _skal_ være der - de ses osse hos mig.
Hvilken OS-X-version og hvilket mailprogram bruger du?
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Storm

Dato : 16-07-04 22:06

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> De der %-tegn _skal_ være der - de ses osse hos mig.
> Hvilken OS-X-version og hvilket mailprogram bruger du?''

OS 10.3.3. Mail bruger Mail 1.3.4. Men er det mit default Mail program -
jeg kan ikke huske hvor jeg ser det... Jeg bruger også Lotus Notes.

Efter jeg lagde linket i Safari får jeg fejlmelding når jeg Æble - K'er
i Suppen, også efter jeg fjernede det igen.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Karl Antz

Dato : 16-07-04 22:22

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> OS 10.3.3. Mail bruger Mail 1.3.4. Men er det mit default Mail program -
> jeg kan ikke huske hvor jeg ser det... Jeg bruger også Lotus Notes.

Du definerer standard-mailprogrammet i Mail-Preferences - og ja: det er
fuldkommen idiotisk gjort af Apple.

> Efter jeg lagde linket i Safari får jeg fejlmelding når jeg Æble - K'er
> i Suppen, også efter jeg fjernede det igen.

Har lige tjekket - det sker ikke her ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Storm

Dato : 16-07-04 22:30

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Du definerer standard-mailprogrammet i Mail-Preferences - og ja: det er
> fuldkommen idiotisk gjort af Apple.

Godt så e, Mail er mit standard-mailprogram.

> Har lige tjekket - det sker ikke her ...

Jeg kan ikke lige gennemskue hvad der er sket, jeg får fejlmeldingen:
Invalid user or password - så tygger den lidt på det og så henter den
nye posts fra suppen alligevel - tror den suppen er blevet mit
mailprogram?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 17-07-04 23:42

> [...]

> Invalid user or password - så tygger den lidt på det og så henter den
> nye posts fra suppen alligevel - tror den suppen er blevet mit

Nu virker alt som det skal, også scriptet. Jeg ved ikke om det bare var
et sammenfald af omstændigheder eller hvad. MacSOUP meldte "The
mailserver returned an error in response to my PASS command" - den var
sat op til en mailkonti der ikke har eksisteret længe, da jeg rettede
det fungerede MacSoup igen og scriptet fra Safari åbnede Mail på
æble-1.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-07-04 22:52

> [...]

> Eller er det af betydning hvilket default e-mailprogram man bruger?
>
> Der skulle jo ikke være noget at tage fejl af i din forklaring.

hmmm, det virkede heller ikke her første gang ... men anden gang var der
ingen problemer ... fjernede bookmarket, genstartede safari, oprettet
igen ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-04 05:06

> marker adresse linien

Marker adressen, korrekt.

Lav en cmd-c. Derved kopierer du indholdet.

Gå ind i dit mail-program, hvor du altså bruger Eudora.

Lav en cmd-v. Derved klistrer du indholdet ind det relevante sted.

Standardprocedure på Mac. Under Win skal du bare bruge ^C og ^V i
stedet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-07-04 06:23

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Marker adressen, korrekt.
>
> Lav en cmd-c. Derved kopierer du indholdet.
>
> Gå ind i dit mail-program, hvor du altså bruger Eudora.
>
> Lav en cmd-v. Derved klistrer du indholdet ind det relevante sted.

....ja ja ja... men det er jo ikke _smart_ ;)

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-04 06:36

> ...ja ja ja... men det er jo ikke _smart_ ;)

Næh, kun let.
--
Per Erik Rønne