/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
Dyrt/farligt flaske/stats-vand:H2Oslo
Fra : Bo Warming


Dato : 14-07-04 06:33

Vand fra hanen er monopol for stat og kommune, og derfor langt dyrere end
nødvendig. Afledningsafgift er alibi for at fordyre.
Som reklame for skatteyderbetaling, skrives om at appolinaris med
forfriskende kuldioxid-bobler er tusind gange dyrere.
Oslo gennemstrømmes af en fos, der er så ren at biologisk kontrol er
unødvendig - Maridalvassdraget - og det driver de skatteyderbetalte
bureaukrater propaganda på via www.vav.oslokommune.no og på plastikflasker
påskrevet vås hhv. banaliteter om at vand er "vitenskabeligt bevist at være
beste tørstslukker" hhv. kaloriefri!
Som altid tiltager staten ære, der tilkommer naturen. Vandet er "trygt"!
Siden koleraepidemien 1853 er næppe nogen skandinav blevet alvorligt skadet
af drikkevand, og kortvarig diarre har været yderst sjælden og haft andre
del-årsager, og fare ville heller ikke opstå nu, hvis vi drak af pytter,
hvilket min kones katte foretrækker, fordi kloret i vandværksvandet mishager
dem.(Koleraepidemiens ofre var nok især ludfattige slumbeboere/tabere, der
drak af pytter og grøfter nær latriner- eller døende gamle, der fik livet
afkortet lidt af epidemisk hysteri/massesuggestion.

Da jeg havde Sodastream-anlæg til selv at sætte bobler til, kunne jeg ane en
lille smagsgevinst ved det mindre hårde købe-appolinaris og især ved de dyre
Ramløse/Perrier

Idag sætter jeg en trediedel indian-tonic til billigste discout-danskvand i
bekvemme halvliterflasker med skruelåg, som jeg har køleskabet fuldt
af.Månedlig fylder jeg halvtreds op med denne fine billig-cocktail
(Schweppes tonic er er så bitter, at jeg får hovedpine af den ufortyndet).
((Samtidig mixer jeg en masse rigtige cocktails a la Campari Breezer, også
langt billigere og bedre end originalervarerne.)). Ligesom med
isterningposer, har jeg lager stående ved siden af køleskabet til opfyldning
efterhånden.

Med sådan tilsætning til billigste appolinaris - eller en dråbe Campari
Bitter/Fernet Brancka - kan forskel i vands renhed ikke længere registreres
af den menneskelige tunge, tror jeg.

Ligesom fin vodka kun påskønnes, når den _ikke_ indgår i en cocktail.

Der er meget Kejserens Ny Klær snobberi i drikkevarer og mad.

Skatteyderudgiften til vandrensning bør bortspares - mere og mere bruges til
vask og skyl , hvor rensningen er ligegyldig
- mere og mere drikkevand er idag købt i plastikflasker m/brus,
og øl, mælk og sodavand ligger tæt på i pris.
For at genere svineavlere og anden industri insisterer øko-tosserne på
pinligt rent drikkevand i hanen overalt i landet
( og forbyder private brønde!!!).
Deres magtmisbrug er langt værre end det snobberi, som
softdrink-producenterne lever højt på.

Politiken 14 juli 2004: Vand er dyrere end mælk
Vand på flaske koster op til 1.100 gange mere end vand fra hanen. Og mere
end både øl, mælk og juice. Det skyldes skrappe produktions- og
hygiejnekrav, mener Danmarks førende flaskevandsproducent. Sludder, siger
andre.

"The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher
esteem those who think alike than those who think differently". Nietzsche

" The romantic impulse of our nature to people the world with Gods,
seems to us pretty in lovers:

- in snobs we dislike it". Logan Pearsall Smith


"Man skal aldrig spørge en barber, om man trænger til at få håret klippet".
Daniel S. Greenberg

"Professioner er en sammensværgelse mod lægmanden" George Bernard Shaw.
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N
Tel: 3586 1000, fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com



 
 
Henrik N. Poulsen (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik N. Poulsen


Dato : 16-07-04 09:07

Og? Hvad er pointen?

Henrik

Bo Warming wrote:
> Vand fra hanen er monopol for stat og kommune, og derfor langt dyrere end
> nødvendig. Afledningsafgift er alibi for at fordyre.
> Som reklame for skatteyderbetaling, skrives om at appolinaris med
> forfriskende kuldioxid-bobler er tusind gange dyrere.
> Oslo gennemstrømmes af en fos, der er så ren at biologisk kontrol er
> unødvendig - Maridalvassdraget - og det driver de skatteyderbetalte
> bureaukrater propaganda på via www.vav.oslokommune.no og på plastikflasker
> påskrevet vås hhv. banaliteter om at vand er "vitenskabeligt bevist at være
> beste tørstslukker" hhv. kaloriefri!
> Som altid tiltager staten ære, der tilkommer naturen. Vandet er "trygt"!
> Siden koleraepidemien 1853 er næppe nogen skandinav blevet alvorligt skadet
> af drikkevand, og kortvarig diarre har været yderst sjælden og haft andre
> del-årsager, og fare ville heller ikke opstå nu, hvis vi drak af pytter,
> hvilket min kones katte foretrækker, fordi kloret i vandværksvandet mishager
> dem.(Koleraepidemiens ofre var nok især ludfattige slumbeboere/tabere, der
> drak af pytter og grøfter nær latriner- eller døende gamle, der fik livet
> afkortet lidt af epidemisk hysteri/massesuggestion.
>
> Da jeg havde Sodastream-anlæg til selv at sætte bobler til, kunne jeg ane en
> lille smagsgevinst ved det mindre hårde købe-appolinaris og især ved de dyre
> Ramløse/Perrier
>
> Idag sætter jeg en trediedel indian-tonic til billigste discout-danskvand i
> bekvemme halvliterflasker med skruelåg, som jeg har køleskabet fuldt
> af.Månedlig fylder jeg halvtreds op med denne fine billig-cocktail
> (Schweppes tonic er er så bitter, at jeg får hovedpine af den ufortyndet).
> ((Samtidig mixer jeg en masse rigtige cocktails a la Campari Breezer, også
> langt billigere og bedre end originalervarerne.)). Ligesom med
> isterningposer, har jeg lager stående ved siden af køleskabet til opfyldning
> efterhånden.
>
> Med sådan tilsætning til billigste appolinaris - eller en dråbe Campari
> Bitter/Fernet Brancka - kan forskel i vands renhed ikke længere registreres
> af den menneskelige tunge, tror jeg.
>
> Ligesom fin vodka kun påskønnes, når den _ikke_ indgår i en cocktail.
>
> Der er meget Kejserens Ny Klær snobberi i drikkevarer og mad.
>
> Skatteyderudgiften til vandrensning bør bortspares - mere og mere bruges til
> vask og skyl , hvor rensningen er ligegyldig
> - mere og mere drikkevand er idag købt i plastikflasker m/brus,
> og øl, mælk og sodavand ligger tæt på i pris.
> For at genere svineavlere og anden industri insisterer øko-tosserne på
> pinligt rent drikkevand i hanen overalt i landet
> ( og forbyder private brønde!!!).
> Deres magtmisbrug er langt værre end det snobberi, som
> softdrink-producenterne lever højt på.
>
> Politiken 14 juli 2004: Vand er dyrere end mælk
> Vand på flaske koster op til 1.100 gange mere end vand fra hanen. Og mere
> end både øl, mælk og juice. Det skyldes skrappe produktions- og
> hygiejnekrav, mener Danmarks førende flaskevandsproducent. Sludder, siger
> andre.
>
> "The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher
> esteem those who think alike than those who think differently". Nietzsche
>
> " The romantic impulse of our nature to people the world with Gods,
> seems to us pretty in lovers:
>
> - in snobs we dislike it". Logan Pearsall Smith
>
>
> "Man skal aldrig spørge en barber, om man trænger til at få håret klippet".
> Daniel S. Greenberg
>
> "Professioner er en sammensværgelse mod lægmanden" George Bernard Shaw.


G.B. (16-07-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 16-07-04 11:39

"Henrik N. Poulsen" <badeskov.netboys@FJERNverizon.net> skrev i
meddelelsen news:40F78CB1.3070304@FJERNverizon.net:

> Og? Hvad er pointen?

En af pointerne kunne være, at du læste

http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

og gjorde hvad der står der, i stedet for at citere hele Wamlingens
artikel, så os der har ham i killfilter alligevel modtager den.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen
Georg

Splinten (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Splinten


Dato : 16-07-04 12:17


"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
news:40f7b04d$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Henrik N. Poulsen" <badeskov.netboys@FJERNverizon.net> skrev i
> meddelelsen news:40F78CB1.3070304@FJERNverizon.net:
>
> > Og? Hvad er pointen?
>
> En af pointerne kunne være, at du læste
>
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
> og gjorde hvad der står der, i stedet for at citere hele Wamlingens
> artikel, så os der har ham i killfilter alligevel modtager den.
>
> --
> The individual is the smallest minority.
> Med venlig hilsen
> Georg

Lad nu være med at hidse jer op over Bo Warmings indlæg, tro ikke at i kan
gøre det politisk korrekt at hælde ham i et smamfilter. Det vil såmænd kun
have virkning på jeres uvidenhed. Men det kan jo også være et mål

Prøv for pokker at læse det langsomt, og prøv at forstå !!

Jeg synes helt klart at han har en pointe, -en særdeles klar pointe oven i
købet.

Splinten



G.B. (16-07-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 16-07-04 12:26

"Splinten" <makarios@ofir.dk> skrev i meddelelsen
news:cd8deu$hk8$1@news.cybercity.dk:

> Lad nu være med at hidse jer op over Bo Warmings indlæg, tro ikke at i

*PLONK*

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen
Georg

Peter Weis (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 16-07-04 20:26

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

> *PLONK*

Kan du ikke nøjes med at filtrere uden at skulle gøre opmærksom på det?

mvh
Peter

G.B. (16-07-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 16-07-04 20:56

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev i meddelelsen
news:Xns9528D74FE53B5pweisemaildk@127.0.0.1:

>> *PLONK*
> Kan du ikke nøjes med at filtrere uden at skulle gøre opmærksom på det?

Hvad rager det dig?

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen
Georg

Peter Weis (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 17-07-04 07:00

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in
news:40f832ea$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev i meddelelsen
> news:Xns9528D74FE53B5pweisemaildk@127.0.0.1:
>
>>> *PLONK*
>> Kan du ikke nøjes med at filtrere uden at skulle gøre opmærksom
>> på det?
>
> Hvad rager det dig?

Det rager mig så langt, at jeg synes du laver mere støj med dit
plonkeri end Henrik og Splinten gør.

I øvrigt synes jeg du har en underlig "debatteknik". Du citerer noget
du ikke besvarer. I det hele taget besvarer du intet.

Peter

G.B. (17-07-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 17-07-04 09:42

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev i meddelelsen
news:Xns95294D459FAC0pweisemaildk@127.0.0.1:

> Det rager mig så langt, at jeg synes du laver mere støj med dit
> plonkeri end Henrik og Splinten gør.

*PLONK*

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen
Georg

Anders Matthiessen (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Anders Matthiessen


Dato : 17-07-04 18:46

G.B. wrote:

>>>*PLONK*
>>
>>Kan du ikke nøjes med at filtrere uden at skulle gøre opmærksom på det?
>
>
> Hvad rager det dig?
>

JA ! Netop, du svarede selv på det !! Det rager netop ikke andre end dig
selv

/Anders

G.B. (17-07-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 17-07-04 23:05

Anders Matthiessen <web@dioder.dk> skrev i meddelelsen
news:40f965db$0$23874$14726298@news.sunsite.dk:

> JA ! Netop, du svarede selv på det !! Det rager netop ikke andre end
> dig selv

*PLONK*

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen
Georg

Croc® (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 17-07-04 23:56

On 17 Jul 2004 22:04:39 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

>
>> JA ! Netop, du svarede selv på det !! Det rager netop ikke andre end
>> dig selv
>
>*PLONK*

Runger det ikke snart i dit hovede med al det plonkeri?

Regards Croc®

G.B. (18-07-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 18-07-04 00:04

Croc® <sbm@pc.dk> skrev i meddelelsen
news:ljbjf0h7k89rce121tvd48u7sntt6nisfk@4ax.com:

> Runger det ikke snart i dit hovede med al det plonkeri?

Nejda. Runger det i dit, da?

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen
Georg

Croc® (18-07-2004)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 18-07-04 11:36

On 17 Jul 2004 23:03:53 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

>
>> Runger det ikke snart i dit hovede med al det plonkeri?
>
>Nejda. Runger det i dit, da?

Nej jeg har heldigvis ikke lyd på puteren.

Regards Croc®

G.B. (17-07-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 17-07-04 13:49

"Henrik N. Poulsen" <badeskov.netboys@FJERNverizon.net> skrev i
meddelelsen news:40F78CB1.3070304@FJERNverizon.net:

> Og? Hvad er pointen?

Shit! Jeg ser først nu, at trådstarten er en af Global Warmings evindelige
crosspostings til et hav af grupper.

Jeg sidder i dk.politik, og følger ikke de to andre grupper. Desuden er
Global Warming fast beboer i mit killfilter, og har været det i årevis.
Derfor mine reaktioner. Jeg undskylder.

FUT dk.kultur.mad+drikke, hvor indlæg om vandkvalitet må være mest på sin
plads.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen
Georg

Peter Weis (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 27-07-04 06:53

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

> Derfor mine reaktioner. Jeg undskylder.

OK.
Dine reaktioner gør mig i øvrigt glad for, at jeg ikke normalt bevæger
mig i dk.politik.

mvh
Peter

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste