Apple Store hurtig nogle gange
Fra : Henrik Münster

Dato : 13-07-04 21:07

Jeg har ofte været lidt utilfreds med Apple Store, men jeg må tilstå, at
de godt kan være hurtige. I søndags bestilte jeg en Airport Extreme base
og iLife. I dag tirsdag ankom det ved middagstid. Jeg har ikke haft tid
til at åbne pakkerne, da jeg skulle til København.
Lige nu sidder jeg og nasser på mine forældres nabos trådløse
netværk. Der er faktisk en meget stor fordel ved TDC: Mange bruger det.
Jeg kan derfor bruge samme opsætning af news- og mailservere, som jeg
bruger hjemme i Esbjerg under Esenet, som også bruger TDC som
leverandør. Det er jo meget smart med en bærbar computer, som man har
med rundt.
Belært af erfaringer og efter råd her i gruppen, delte jeg mine
køb hos Apple Store lidt op. Jeg har også bestilt en Airport Express og
lidt andet med længere leveringstid, men de ligger i en anden ordre.
Bare man er over kr. 700,- er levering gratis. Og så kan det åbenbart
godt betale sig at lave flere mindre ordrer, så man undgår, at nogle
ting venter på andre, før de bliver leveret samlet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-07-04 22:29

> [...]
> og iLife. I dag tirsdag ankom det ved middagstid. Jeg har ikke haft tid
> til at åbne pakkerne, da jeg skulle til København.

Jeg må heller præcisere, at det er leveringstiden på Apple Store, jeg
har været lidt utilfreds med. De holder den ikke altid, og en enkelt
gang har de været langt ude over. Og allerede fra start kniber det. Når
man kigger på noget, står der måske 4-5 dage. Når man så har bestilt
det, får man at vide, at det kun er byggetiden. Oveni skal man lægge 2-3
dage til levering. Så bliver de 4-5 dage, man troede det var, da man
udvalgte varen, til 6-8 dage.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-07-04 21:28

> [...]
> og iLife. I dag tirsdag ankom det ved middagstid. Jeg har ikke haft tid
> til at åbne pakkerne, da jeg skulle til København.

Jeg bestilte også en taske til min iBook, et video-ud kabel til
iBook'en og noget skærmrens i søndags. Det stod til en "byggetid" på
3-5 dage, men allerede mandag blev det sendt og TNT har været forbi i
dag...

....jeg var dog ikke hjemme og de har ikke smidt en seddel ind. De er
altså ikke altid lige kloge de TNT-chauffører! Jeg har hørt om det
mange gange før, men for mit eget vedkommende har de altid enten smidt
en seddel ind eller afleveret hos naboen (uden at spørge mig først..
hmm), men nu har jeg også oplevet det.

Det er kun fordi jeg ivrigt har tjekke deres tracking-side, at jeg ved
at de har været forbi i dag. Det er jo lidt dårligt. Det er til
gengæld ret cool at jeg kunne ringe her ved halv ti-tiden i aften og
få ændret leveringsadressen, så pakken skulle gerne komme forbi mit
arbejde i morgen.

--
Mvh.
René Frej Nielsen