Popup skal lukkes samtidig med man klikker~
Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-07-04 17:41

Hej derude...

Jeg har en gæstebog, og så kan man skrive en besked, hvor formen
kommer op i popup vindue, når så man har udfyldt felterne, vil
jeg have når man klikker send besked (submit) den lukker popup
vinduet istedet for den loader i popup vinduet til siden med
beskeden på...

Jeg har forsøgt med det her indtil videre:

      <form method=post action="guestbook.php">
      <input type=hidden name=skriv VALUE=1>
      Dit navn:<br>
      <input type=text name=navn size="30"><br>
      Din email:<br>
      <input type=text name=email size="30"><br>
      Din besked:<br>
      <input type="submit" value="Send besked"
onclick="window.close();">
      <input type="reset" value="Slet alt">
      </form>

Det virker også sådan fint, fordi popup'en lukker når man klikker
Send Besked, men beskeden bliver ikke registreret i databasen, så
beskeden man har skrevet kommer ikke... Det er ligesom den lukker
vinduet før den når at overføre dataen...

Det håber jeg I kan hjælpe mig med at få til at fungere..

Desuden vil jeg også gerne have siden hvor man åbner popup'en
fra, reloader når man lukker popup'en igen, så man kan se den
besked man har skrevet, og ikke først selv skal op og reloade i
menuen manuelt..

Håber I forstår???

I kan se det her: http://www.webweaver.dk/guestbook.php

Mange tak for hjælpe

Mvh. Lasse Jensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-04 18:00

Prøv at sætte en timeOut på window.close .....

--

find clausen
http://www.photopress.dk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-07-04 18:45

find clausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Prøv at sætte en timeOut på window.close .....

Jeg ved ikke umiddelbart meget om JavaScript, så kan du vise mig
hvordan man sætter en timeOut på window.close?

Mange tak for hjælpen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-07-04 18:56

Lasse Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Jeg ved ikke umiddelbart meget om JavaScript, så kan du vise
mig
> hvordan man sætter en timeOut på window.close?
>
> Mange tak for hjælpen
>
> Mvh. Lasse Jensen

Du må også gerne hvis du gider fortælle mig hvad en timeOut er og
gør? Jeg har en mistanke, men er ikke sikkker. Ps: Kender du
nogle gode links, hvor jeg kan læse videre om JavaScript og blive
mere selvstændig?

Mange tak igen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-07-04 21:07

find clausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Prøv at sætte en timeOut på window.close .....

Nu hvor jeg tænker, er en timeOut så ikke en kommando, som man
kan bruge til at angive hvornår vinduet skal lukke i sekunder?
Altså setTimeout, og så fx 5000 hvilket svarer til 5 sekunder?

Fra : Aggeboe

Dato : 13-07-04 18:49

Lasse Jensen wrote:
<snip>
> [...]
> fra, reloader når man lukker popup'en igen, så man kan se den
> besked man har skrevet, og ikke først selv skal op og reloade i

Du kan evt. redirecte brugeren videre til en tom side, som du så lukker
med javascript ala nedenstående. Det har jeg brugt med held før i tiden...

<script language="javascript">
window.opener.navigate(window.opener.document.location.href);
window.close();
</script>

/Aggeboe

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-07-04 19:04

Aggeboe wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
tiden...

> <script language="javascript">
> window.opener.navigate(window.opener.document.location.href);

Okay, så når man klikker send besked bliver man sendt videre til en tom
side, som så lukker? Det er jeg ikke sikker på virker, fordi man bliver jo
allerede i forvejen sendt hen til siden hvor beskeden bliver vist. Ville
det ikke komme til at give nogle problemer?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-07-04 21:12

> [...]
tiden...

> <script language="javascript">
> window.opener.navigate(window.opener.document.location.href);

Jeg vil prøve din metode, men jeg fatter ikke meget af JavaScript. Den
ovenstående kode, hvad er det lige den gør helt præcist? Sender den en
videre, og derefter lukker det vindue som den har sendt en videre til?

Skal den kode så sættes ind i samme dokument som formen?`

Fra : Aggeboe

Dato : 13-07-04 21:37

Lasse Jensen wrote:
> [...]
> videre, og derefter lukker det vindue som den har sendt en videre til?
>
> Skal den kode så sættes ind i samme dokument som formen?`

Den refresher den oprindelige side, som åbnede popup siden og derefter
lukker den popup siden.

Nu hvor jeg tænker over det. Så brugte jeg den vist på siden, som man
bliver sendt til efter der er submitted.

Altså ved tryk på submit ryger man til en "Tak fordi du indsendte
blabla" side, hvor man så kan have en "luk vindue" knap, der skal køre
ovenstående kode. Når man trykker på "luk vindue" knappen, så refreshes
den oprindelige side og "Tak fordi du indsendte blabla" siden lukkes.

Håber det gav mening :)

/Aggeboe

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-07-04 21:52

> [...]
> ovenstående kode. Når man trykker på "luk vindue" knappen, så refreshes
> den oprindelige side og "Tak fordi du indsendte blabla" siden lukkes.

Ja det gjorde jeg, men det er desværre ikke helst den løsning jeg vil have

Jeg ville gerne slippe for en "luk vindue" knap, og håbede på den kunne
gøre det automatisk når man trykkede submit.. Desuden kommer der heller
ikke nogen "tak for for din besked bla bla bla" efter man har postet en
besked.. Så skal man bruge echo i PHP, og kan man så lave det sådan at den
lukker vinduet selv og refresher siden, efter beskeden med echo kommer?
Eller bliver man nødt til at have den fordømte luk vinduet knap?

Håber du kan hjælpe med denne lille drilske tng...

Fra : Aggeboe

Dato : 13-07-04 22:06

Lasse Jensen wrote:
> [...]
> Eller bliver man nødt til at have den fordømte luk vinduet knap?
>
> Håber du kan hjælpe med denne lille drilske tng...

Ok, nu er jeg med. Hele problemet er vel at skrivguestbook.php loader en
side, som efter submit redirecter tilbage til guestbook.php? Derfor
vises hele siden i popup vinduet efter man har sendt sit indlæg.

En løsning er at bruge:
<form method=post action="dummy.php">

Altså sende brugeren videre til dummy.php efter submit, håndtere det der
skal håndteres, smide i database, etc.
dummy.php skal så ikke udskrive noget text overhovedet og nederst i
dummy.php kan du så echo eller print den javascript stump jeg smed
tidligere...

Ikke testet men burde kunne komme til at virke

Ellers virker det jo fint uden popup kan jeg se

/Aggeboe

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-07-04 22:11

> [...]
> tidligere...
>
> Ikke testet men burde kunne komme til at virke
>
> Ellers virker det jo fint uden popup kan jeg se

Ja det virker helt fint uden popup, der var bare nogle brugere der synes det
ville være pænere med en popup..

Jeg tror du er inde på noget af det rigtige nu.. Jeg vil prøve at teste din
metode Så håber jeg det virker!

Mange tak

Med venlig hilsen Lasse Jensen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-07-04 22:23

> [...]
> tidligere...
>
> Ikke testet men burde kunne komme til at virke
>
> Ellers virker det jo fint uden popup kan jeg se

Jubii din metode virker!

Det er jo bare herligt!

Tusind tak!!!!!