Ipod og mikrofon
Fra : Henrik Jensen

Dato : 13-07-04 08:33

Hej
Jeg tænker mig at købe en ipod og en dertilhørende mikrofon. Jeg har
fundet følgende muligheder:
1 Griffin italk
2 Belkin Voice recorder

(Herudover skal jeg bruge en Belkin ipod media reader til mit
digitalkamera.)

Er der nogen erfaringer / anbefalinger angående mikrofon?
Hvis så, modtages de med tak.

--
Venlig hilsen
Henrik Jensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-07-04 19:52

Henrik Jensen <spam@nej.dk> wrote:
> Hej
> Jeg tænker mig at købe en ipod og en dertilhørende mikrofon. Jeg har
> fundet følgende muligheder:
> 1 Griffin italk
> 2 Belkin Voice recorder

kan ipoden optage?

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-07-04 00:14

> kan ipoden optage?

Nej, lyden ryger lige igennem. Det er sådan en karaoke-funktion. Hvis
man har sluttet den til et anlæg eller højttalere, kan man lave karaoke
med sin iPod. Man kan også bruge hovedtelefonerne og så bare høre sig
selv synge karaoke, når man har en ledig stund. Det giver også de andre
passagerer i S-toget lidt at more sig over.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-07-04 00:18

> [...]
> selv synge karaoke, når man har en ledig stund. Det giver også de andre
> passagerer i S-toget lidt at more sig over.

Det var dog en utroligt syg humor, jeg her her sent på aftenen. Jeg må
hellere gå i seng.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 18-07-04 22:11

> Det var dog en utroligt syg humor, jeg her her sent på aftenen. Jeg må
> hellere gå i seng.

Det var faktisk blevet så sent, at jeg troede, det var seriøst. Det er
værre at føle sig humorforladt end humorsyg.

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-07-04 22:45

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Det var faktisk blevet så sent, at jeg troede, det var seriøst. Det er
> værre at føle sig humorforladt end humorsyg.

Så du var begyndt at glæde dig til at opleve Morten Reippuert højt
syngende "My way" i S-toget med en iPod?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-07-04 21:04

> Så du var begyndt at glæde dig til at opleve Morten Reippuert højt
> syngende "My way" i S-toget med en iPod?

Rettelse: nummeret hedder da "My bicycleway" :)

--
v.h.
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-07-04 22:27

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Rettelse: nummeret hedder da "My bicycleway" :)

Og så var det nu, jeg skulle kommme med et smart link til Les Wampas'
hyldestsang til Laurent Jalabert. Der er en live-version på nedenstående
link, hvis I leder lidt ned på siden i højre spalte:

<http://wampas.com/download/page_sonvideo.htm>

Nå ja, I kan da prøve: <http://wampas.com/sons/03acoustik_jala.mp3>

Vil I have teksten?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-07-04 21:11

> [...]
> hyldestsang til Laurent Jalabert. Der er en live-version på nedenstående
> link, hvis I leder lidt ned på siden i højre spalte:

Nåh, nåh, Jalabert er da vist ved at være en afdanket siklist? Her i
gruppen er der nok mere hang til at se Reippuert-akrobatik.

Har nogen et link til videoerne med ham som siklist?

--
v.h.
Mich.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-07-04 19:09

> Nåh, nåh, Jalabert er da vist ved at være en afdanket siklist? Her i
> gruppen er der nok mere hang til at se Reippuert-akrobatik.
>
> Har nogen et link til videoerne med ham som siklist?

Hulker af grin, skøn tråd!

Hvis nogle ligge inde med video af MRK på cikel, så er der virkelig
penge i det!

Jeg ville give meget for en film med Mortens parrellelforskydning med en
husmur!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-07-04 20:17

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hvis nogle ligge inde med video af MRK på cikel, så er der virkelig
> penge i det!
>
> Jeg ville give meget for en film med Mortens parrellelforskydning med en
> husmur!

Skal vi splejse?

--
v.h.
Mich.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 25-07-04 07:16

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Skal vi splejse?

Ja tak ! Tror faktisk at sådan en raritet er hammerdyr, hvis den
overhovedet findes

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-07-04 21:41

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Ja tak ! Tror faktisk at sådan en raritet er hammerdyr, hvis den
> overhovedet findes

Selvfølgelig findes den. Alle skelsættende begivenheder er da filmet :)

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-04 12:15

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hvis nogle ligge inde med video af MRK på cikel, så er der virkelig
> penge i det!

Heldigt for dig den mulige indehave er kendt for at sælge ydelser af
den klaraktrer trods det er i strid med gældende lovgivning.

> Jeg ville give meget for en film med Mortens parrellelforskydning med en
> husmur!

Må jeg anbefale at du henveder dig til ét af de tre politikorps i
Firentze. Spørg om de skulle ligge inde med optagelser fra
overvågningskamerare placeret vest for Pointe Veccio i perioden 25.
juli til 3. august 1997.

Det sjoveste var altså at min exkæreste efterfølgene tissede i
bukseerne...

Fra : Lone Schmidt

Dato : 26-07-04 14:16

> [...]
> juli til 3. august 1997.
>
> Det sjoveste var altså at min exkæreste efterfølgene tissede i

Jeg må sgu´se om ikke jeg kan lokke Kellermand med til Firentze!

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-04 22:37

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jeg må sgu´se om ikke jeg kan lokke Kellermand med til Firentze!

Jeg vil med !!!! gerne på negersædet.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 27-07-04 04:59

> Jeg vil med !!!! gerne på negersædet.

LOOOOOOOOOOOL
Der skal vist lige fjernes et par stiger og spande! og husk et par
puder!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-07-04 16:31

> LOOOOOOOOOOOL
> Der skal vist lige fjernes et par stiger og spande! og husk et par
> puder!

fit skal vi ikke køre på fredag - jeg har ferie fra klokken 13

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-04 01:20

> Så du var begyndt at glæde dig til at opleve Morten Reippuert højt
> syngende "My way" i S-toget med en iPod?

Rigtige mænd kører ikke i S-tog!

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-07-04 22:04

> Rigtige mænd kører ikke i S-tog!

Er de bange for, at netop det tog, som de er med i, kører ind i en eller
anden slags forhindring?

Jeg kører da selv i S-tog, når jeg er i Kbh. 1) det er nemmere at
"stumble" 2) parkeringsafgiften er dejlig ikke-eksisterende.

Men ellers drøner jeg rundt i den franske dyt, på fransk: en hånd på
rattet, en på cerutten, en på konens venstre knæ (man kan altid
undskylde med, at man tror, at det er en gearstang), en hånd på puteren
der stumbler. Men jeg har dårligt tid til at pille næse

--
v.h.
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-07-04 23:14

In article <1ghckgw.pa6alm1plp0z0N%Mich@noget.invalid>,
Mich@noget.invalid (Mich. Ottosen) wrote:

> [...]
> undskylde med, at man tror, at det er en gearstang), en hånd på puteren
> der stumbler. Men jeg har dårligt tid til at pille næse

Jeg kender det godt. Man mangler tit en femte hånd.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 23-07-04 13:48

> Jeg kender det godt. Man mangler tit en femte hånd.

Apropos. Var der nogen af jer, der så dokumentaren om den
menneskelignende abe, der kunne på oprejst og havde et underligt ansigt?

Man kunne ikke finde ud af, om det var en ukendt art, en genetisk
afvigelse eller en krydsning mellem menneske og abe. Måske skulle de
have kigget i Esbjerg.

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-07-04 20:16

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Man kunne ikke finde ud af, om det var en ukendt art, en genetisk
> afvigelse eller en krydsning mellem menneske og abe. Måske skulle de
> have kigget i Esbjerg.

Man kunne vel også bare skrive til Dr. Brevkasse?

--
v.h.
Mich.

Fra : Christian Bech

Dato : 24-07-04 21:59

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Man kunne vel også bare skrive til Dr. Brevkasse?

Kære Dr. Monster

Er det korrekt, at indbyggere i Esbjerg genetisk set er halvaber?

Med venlig hilsen

Ilse fra Bramming

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-04 22:52

In article <1ghga6b.1kbkltdwq8lqiN%nospam@ebbesen.mail.dk>,
nospam@ebbesen.mail.dk (Christian Bech) wrote:

> Kære Dr. Monster
>
> Er det korrekt, at indbyggere i Esbjerg genetisk set er halvaber?
>
> Med venlig hilsen
>
> Ilse fra Bramming

Det tør jeg ikke sige højt. Jeg er gift med en.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 25-07-04 07:16

> Det tør jeg ikke sige højt. Jeg er gift med en.

GRIIIIIIIIIIN!

Aaaaajjjjj, hvor jeg elsker de her "OT" tråde!

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Christian Bech

Dato : 25-07-04 22:03

> Det tør jeg ikke sige højt. Jeg er gift med en.

Næ nej, det er skam ikke nok at undskylde sig med at man er tilflytter.
Det er da værre at have valgt det end at være indfødt. Min kone er
sønderjyde og jeg er vestjyde og ingen af os vil finde os i at få
henregnet Esbjerg til vores landsdel. Med en anden sønderjyde lavede jeg
engang kompromiset om at kalde det for Sydjylland.

I virkeligheden er vi bare misundelige på alle pengene. Tænk, jeg har
hørt at deres Mac-klub kræver at man har mindst en TiBook for at blive
medlem!

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-07-04 22:57

In article <1ghi589.dshbjmin7y9tN%nospam@ebbesen.mail.dk>,
> [...]

> henregnet Esbjerg til vores landsdel. Med en anden sønderjyde lavede jeg
> engang kompromiset om at kalde det for Sydjylland.

Jeg ved heller aldrig, hvad jeg skal kalde vores landsdel. På
Meteorologisk Instituts hjemmeside hedder denSyd- og Sønderjylland, når
man skal se den lokale vejrudsigt, og vejrobservationer. Men hvor ligger
Vestjylland så? Og hvor ligger Kolding og Fredericia?

> I virkeligheden er vi bare misundelige på alle pengene. Tænk, jeg har
> hørt at deres Mac-klub kræver at man har mindst en TiBook for at blive
> medlem!

I starten var det kun en enkelt, der havde en. Men det sidste lange
stykker tid har jeg lagt mærke til, at stort set alle har en. Det var så
sjovt, første gang jeg opdagede det. Vi sad ved bordet, og en sagde, at
nu kunne vi gå igang. Og nærmest som på kommando tog alle en taske på
skødet, fiskede en TiBook op og lagde den på bordet foran sig.
Nu har vi desværre en enkelt Apple-forhandler med, og han har ødelagt
det lidt ved at begynde at møde op med en Alu-book. Så nu ender det vel
med, at vi skal have sådan en.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 27-07-04 14:07

> [...]
> Meteorologisk Instituts hjemmeside hedder denSyd- og Sønderjylland, når
> man skal se den lokale vejrudsigt, og vejrobservationer. Men hvor ligger

Mellem Ringkøbind og Lemvig.

> Og hvor ligger Kolding og Fredericia?

Nedremellemjylland. Det er derfor de kalder dig Trekantsområdet.

> [...]
> Nu har vi desværre en enkelt Apple-forhandler med, og han har ødelagt
> det lidt ved at begynde at møde op med en Alu-book. Så nu ender det vel

Send bare de udtrådte TiBooks op til mig, så skal jeg nok lave en lille
klub til dem.

--
Christian

Fra : Christian Bech

Dato : 27-07-04 14:20

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Mellem Ringkøbind og Lemvig.

Ringkøbing

> Nedremellemjylland. Det er derfor de kalder dig Trekantsområdet.

Sig ikke dig. Jeg vil naturligvis ikke skrive i et offentligt forum,
hvad de kalder Henrik. Børn kunne jo læse med.

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-07-04 23:04

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Ringkøbing

Øv, den rettelse skulle du have ladet ligge. Jeg nød den med "Køb
ringbind, køb ringbind ..." Jeg ser/hører en Bakkesangerinde for mig. På
min (tænkte) iPod.

--
v.h.
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-07-04 20:52

In article <1ghl866.15onle813gpnj8N%nospam@ebbesen.mail.dk>,

> Mellem Ringkøbind og Lemvig.

Hvad så med Hvide Sande, Nymindegab og Oksbøl? Hvor ligger de?

> Nedremellemjylland. Det er derfor de kalder dig Trekantsområdet.

Der er da ikke noget, der hedder Nedremellemjylland. Kan vi så ikke
sige, at trekantsområdet, Esbjerg o.l. ligger i Sydjylland?

> Send bare de udtrådte TiBooks op til mig, så skal jeg nok lave en
> lille klub til dem.

Jeg skal prøve at tale med de andre om det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 28-07-04 14:47

> Hvad så med Hvide Sande, Nymindegab og Oksbøl? Hvor ligger de?

Langt væk.

> Der er da ikke noget, der hedder Nedremellemjylland. Kan vi så ikke
> sige, at trekantsområdet, Esbjerg o.l. ligger i Sydjylland?

Ska' sådan en køwenhavnersnude belære mig om Jyllands geografi?

Jeg har ahft inspektør Bendtsen, som i øvrigt var førstelærer, da min
mor gik i skole, til geografi. Og vi lærte alle Europas floder udenad.
Efter skoleinspektør Bendtsen havde sagt Po, Rhinen og Donau i en
uendelighed og vi havde gentaget i kor, blev en af os sendt til tavlen
og skulle så sige Po, Rhinen eller Donau (Seinen var for svær at udtale
for vestjyder, så den ignorerede vi) alt efter hvad skoleinspektør
Bendtsen havde vappet med pegepinden.

Og nej, jeg er ikke over 60.

Jeg kan også stadig:

"Vand til blod og frøers mængde,
myg dernæst Ægypten trængte.
Kvægpest, kopper, bylders nød,
hagl, græshopper, mørke, død."

Men jeg kan ikke huske, om den var fra biologi eller
geografiundervisningen.

> Jeg skal prøve at tale med de andre om det.

Fortæl dem, at de går til http://www.maclab.dk/

De skal dog _endelig_ huske at sende dem til mig i stedet for.

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-07-04 23:04

> I starten var det kun en enkelt, der havde en.

Det var Michael P, så vidt jeg husker)

>Men det sidste lange
> stykker tid har jeg lagt mærke til, at stort set alle har en.

En lille korrektion af hensyn til klubbens menneskelige ansigt.

Mads har en knapt nok 'slæbbar', vores vært, Poul, har slet ikke nogen
Mac mere (hans arbejdsgiver har egenrådigt besluttet, at de skal bruge
Win), Svend Erik og Tommy har ikke endnu fremvist deres 'adgangskort'?
Klubben er mer rummelig end som så.

> [...]
> nu kunne vi gå igang. Og nærmest som på kommando tog alle en taske på
> skødet, fiskede en TiBook op og lagde den på bordet foran sig.

Tjah, og jeg grinede godt i skægget. Det var lidt blæret, men osse et
flot syn, må jeg sige.
Grunden til at jeg grinede gennem larmen, var at nogle (jeg peger ikke
på nogen, Henrik) havde smidt cirka 10K mere efter en 667. Jeg sad
(sidder) med en 550 og synes faktisk at 10K er ret dyrt for en
hårtørrer.

> Nu har vi desværre en enkelt Apple-forhandler med, og han har ødelagt
> det lidt ved at begynde at møde op med en Alu-book. Så nu ender det vel
> med, at vi skal have sådan en.

Hvorfor dog 'desværre' ? Han er da flink nok

Men hvis pointen er, at han slæber det nyeste med ind (for at gøre os
sultne), forstår jeg dig godt.

Skal vi smide ham ud igen? Han har jo ikke nogen tiBook - mega

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-07-04 10:51

> Er de bange for, at netop det tog, som de er med i, kører ind i en eller
> anden slags forhindring?

Ja gu er jeg bange. Bliver du ikke det, når du en sjælden gang ser et
tog med skiltet "Medtager ikke passagere"?

Sjovt nok er det kun de andre der stopper på stationen, og dem tør jeg
altså ikke køre med.

Fra : Christian Bech

Dato : 20-07-04 12:55

> Så du var begyndt at glæde dig til at opleve Morten Reippuert højt
> syngende "My way" i S-toget med en iPod?

Jeg føler mig faktisk temmelig humor- og fantasiforladt, så jeg var slet
ikke nået så langt.

--
Christian

Fra : Henrik Jensen

Dato : 18-07-04 11:56

> kan ipoden optage?

Ja g3 ipoden kan optage med en ekstern mikrofon

se evt.
http://www.griffintechnology.com/products/italk/

Fra : Christian Bech

Dato : 18-07-04 22:11

> Jeg tænker mig at købe en ipod og en dertilhørende mikrofon. Jeg har
>
> kan ipoden optage?

Det er vist noget med, at den er god til at lagre lyd. Det er dog kun et
rygte jeg har hørt,

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-07-04 00:38

> Det er vist noget med, at den er god til at lagre lyd. Det er dog kun et
> rygte jeg har hørt,

rygtet indeholder noget sandhed, men det kræver jo SW der kan nappe
lyd over en mikrofon, encode den nappede lyd og derefter lagre den.
Indeholder en iPod sådan SW?

Fra : Christian Bech

Dato : 29-07-04 14:04

> rygtet indeholder noget sandhed, men det kræver jo SW der kan nappe
> lyd over en mikrofon, encode den nappede lyd og derefter lagre den.
> Indeholder en iPod sådan SW?

Jeg aner det ikke, men jeg har en kollega, der bruger en til interviews,
så jeg formoder det virker på en eller anden måde.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-08-04 06:12

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Jeg aner det ikke, men jeg har en kollega, der bruger en til interviews,
> så jeg formoder det virker på en eller anden måde.

det lyder sansynligt.

Fra : Michael Holm

Dato : 29-07-04 15:06

> rygtet indeholder noget sandhed, men det kræver jo SW der kan nappe
> lyd over en mikrofon, encode den nappede lyd og derefter lagre den.
> Indeholder en iPod sådan SW?

har en belkin optager der plugges oven i ipoden. så skifter den over til
optage mode ! min viv har optaget nogen timers interwiev på den og det
funker fint, kan hives over i itunes bagefter, (den spørger om den skal
gøre det automatisk) man kan også bruge bekin dimsen som højtaler for
sin musik, fint når man skal vækkes om morgen :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Lone Schmidt

Dato : 08-08-04 03:05

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> gøre det automatisk) man kan også bruge bekin dimsen som højtaler for
> sin musik, fint når man skal vækkes om morgen :)

Hej i tråden

Hvis vi her taler om : Belkin Voice recorder, vil jeg sig at den funker
perfekt som diktafon/mikrofon, et klart 13 tal
( Det er så fedt at man "plugger" noget på, og så er det klar, før man
har fået åbnet manualen

Men deres vækkeurs funktion har jeg svært ved at forstå, lyden er så
svag at normalt hørende heller ikke vil vågne af det

Man skal vel ikke sove med lyttebøfferne på?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-08-04 10:07

In article <1gi6kna.raum38hgw77gN%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> [...]
> svag at normalt hørende heller ikke vil vågne af det
>
> Man skal vel ikke sove med lyttebøfferne på?

Nej, men du skal vel sætte højttalere til.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 08-08-04 10:35

> Nej, men du skal vel sætte højttalere til.

Jeg kan nu godt høre Belkin Voice recorder's indbyggede højtaler, når
jeg skal vågne
Men ellers kan man sætte ipoden til anlægget : tag ledningen ud af din
Airport Express og sæt den i iPoden, og bliv blæst ud af sengen :)

Fra : Henrik Jensen

Dato : 06-08-04 12:34

> [...]

> digitalkamera.)
>
> Er der nogen erfaringer / anbefalinger angående mikrofon?

Hej

Den kom vidt omkring..

Anyway. Hvis nogen skulle have interesse er der her et pluk af min
datter taget med ipod og Griffin mikrofon, igennem Amadeus og lagret i
Quicktime
Go ahead and enjoy

http://home.tiscali.dk/index.dk/lyd.html

den fylder ca 880 kb