| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | 2 husdyr i lejebolig men man må kun have 1~ Fra : Helle | 
  Dato :  09-07-04 14:32 |  
  |  
 
            Hej.
 Jeg står og søger lejlighed/værelse og det er komplet umuligt at finde et
 sted hvor man må have mere end 1 kat/hund. Jeg har fundet en del steder hvor
 man kun må have én kat men jeg har altså to! Er der nogen af jer herinde der
 bor i en ungdomsbolig/kollegie/lejlighed med mere en én kat selvom I ikke
 må?
 Mvh Helle
 --
 Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.
 www.hellenielsen.dk
Det nytter ikke noget at løbe stærkt, hvis ikke du ved hvor du skal hen !?
 Citat:  Michael Rivera
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (09-07-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  09-07-04 16:21 |  
  |   
            
"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
 news:40ee9e6a$0$305$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej.
 >
 > Jeg står og søger lejlighed/værelse og det er komplet umuligt at finde et
 > sted hvor man må have mere end 1 kat/hund. Jeg har fundet en del steder
 hvor
 > man kun må have én kat men jeg har altså to! Er der nogen af jer herinde
 der
 > bor i en ungdomsbolig/kollegie/lejlighed med mere en én kat selvom I ikke
 > må?
 Herude må vi også kun have een kat eller een hund, mod tilladelse (meget nem
 at få). Der er dog rigtig mange herude, der har flere hunde og flere katte,
 og kat + hund, uden der er nogen der siger noget til det.
 Det er ikke ejendommes egne folk der kommer ind i lejligheden ved udbedring
 af fejl og mangler, det er tilkaldte håndværkere, som er
 totalt-bedøvende-ligeglade med, hvor mange dyr der er i lejligheden.
 Jeg skulle på nuværende tidspunkt også have haft to katte, men de kunne
 alligevel ikke enes, så den "gamle" flyttede ud til min mor, hvor han er
 meget glad for at være. Den nye er faldet mægtig godt til her   
Jeg vil sige, at bor man et sted hvor der er stor risiko for at det bliver
 opdaget at man bryder reglerne for husdyr, skal man ikke have mere end hvad
 reglerne tillader. Det er dumt, hvis kattefjendske fru Hansen bliver ved med
 at klage over de to katte hun kan se i vinduet af og til, når hun sidder på
 bænken over for blokken, og glor på vinduer   
Tina
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           anja rasmussen (09-07-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : anja rasmussen | 
  Dato :  09-07-04 18:14 |  
  |  
 
            > Tina skrev:
 > 
 > "Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
 > news:40ee9e6a$0$305$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Hej.
 > >
 > > Jeg står og søger lejlighed/værelse og det er komplet umuligt at finde et
 > > sted hvor man må have mere end 1 kat/hund. Jeg har fundet en del steder
 > hvor
 > > man kun må have én kat men jeg har altså to! Er der nogen af jer herinde
 > der
 > > bor i en ungdomsbolig/kollegie/lejlighed med mere en én kat selvom I ikke
 > > må?
 > 
 > Herude må vi også kun have een kat eller een hund, mod tilladelse (meget nem
 > at få). Der er dog rigtig mange herude, der har flere hunde og flere katte,
 > og kat + hund, uden der er nogen der siger noget til det.
 > Det er ikke ejendommes egne folk der kommer ind i lejligheden ved udbedring
 > af fejl og mangler, det er tilkaldte håndværkere, som er
 > totalt-bedøvende-ligeglade med, hvor mange dyr der er i lejligheden.
 > 
 > Jeg skulle på nuværende tidspunkt også have haft to katte, men de kunne
 > alligevel ikke enes, så den "gamle" flyttede ud til min mor, hvor han er
 > meget glad for at være. Den nye er faldet mægtig godt til her   
> 
 > Jeg vil sige, at bor man et sted hvor der er stor risiko for at det bliver
 > opdaget at man bryder reglerne for husdyr, skal man ikke have mere end hvad
 > reglerne tillader. Det er dumt, hvis kattefjendske fru Hansen bliver ved med
 > at klage over de to katte hun kan se i vinduet af og til, når hun sidder på
 > bænken over for blokken, og glor på vinduer   
> 
 > Tina
 > 
 > 
 Tja...
 her hvor vi bor, må vi slet ikke have dyr....emn, overboen har hund, og
 deres nabo har også kat.....men det er rigtigt, hvis nu der bor en sur
 fru hansen, som hele tiden skal klage, så er det ærgerligt...
 Med venlig hilsen
 anja rasmussen
 - Tøm kattebakken ved privat svar   
Postet fra  http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           John Sahl (09-07-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Sahl | 
  Dato :  09-07-04 20:28 |  
  |   
            
 "Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> wrote in message
 news:40ee9e6a$0$305$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej.
 >
 > Jeg står og søger lejlighed/værelse og det er komplet umuligt at finde et
 > sted hvor man må have mere end 1 kat/hund. Jeg har fundet en del steder
 hvor
 > man kun må have én kat men jeg har altså to! Er der nogen af jer herinde
 der
 > bor i en ungdomsbolig/kollegie/lejlighed med mere en én kat selvom I ikke
 > må?
 
 hej Helle.....
 
 her hvor vi bor må vi kun have enten en hund eller en kat..... men som vi
 har fået at vide af bestyrelsesformanden gider de ikke lege politimænd og
 dyneløftere, så vi kan sagtens have flere dyr... men kommer der klager
 bliver det taget op til debat, men klagerne skal være berettigede og
 begrundede, så folk kan ikke bare klage fordi de ser sig sure på en.....
 mange steder accepterer de at man har flere katte end det tilladte, så længe
 kattene er indekatte.. men prøv at spørge direkte om de er meget strikse,
 eller om de ser lidt gennem fingre med det hvis det ellers ikke er til
 gene....  husk at gøre opmærksom på at det er indekatte ;)
 
 Knus, Sabina
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Nielsen (09-07-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Nielsen | 
  Dato :  09-07-04 21:46 |  
  |  
 
            Hej Helle
 Jeg ved fra da jeg boede i lejlighed, er der en regel med at hvis du har 2
 katte,og der står i reglerne at man kun må have et husdyr, må du gerne tage
 dem med i lejligheden, de kan ikke tvinge dig til at sælge noget du havde
 allerede inden du flyttede ind, sådan var reglerne ihvert fald der hvor jeg
 boede.
 Mvh Jeanette
 "Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
 news:40ee9e6a$0$305$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej.
 >
 > Jeg står og søger lejlighed/værelse og det er komplet umuligt at finde et
 > sted hvor man må have mere end 1 kat/hund. Jeg har fundet en del steder
 hvor
 > man kun må have én kat men jeg har altså to! Er der nogen af jer herinde
 der
 > bor i en ungdomsbolig/kollegie/lejlighed med mere en én kat selvom I ikke
 > må?
 >
 > Mvh Helle
 >
 > --
 > Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.
 >
 >  www.hellenielsen.dk
>
 > Det nytter ikke noget at løbe stærkt, hvis ikke du ved hvor du skal hen !?
 >
 > Citat:  Michael Rivera
 >
 >
 >
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jakob Lyhne Thuesen (09-07-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jakob Lyhne Thuesen | 
  Dato :  09-07-04 21:59 |  
  |  
 
            Nej, men hvis der står i kontrakten at man kun må have et husdyr og har
 flere, så kan de give dig valget. Afskaf et eller flere husyr, så du kun har
 et jævnfør kontrakten eller flyt, da du bryder din lejekontrakt. Det er
 risikoen man må tage med.
 Vi bor i en lejlighed, hvor vi må have 2 katte, så hvis det er i Odense du
 skal bo, så skriv lige da, så skal jeg da gerne henvise til vores udlejer.
 Mvh
 Jakob
 "Martin Nielsen" <mjn@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message
 news:40ef0425$0$225$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej Helle
 > Jeg ved fra da jeg boede i lejlighed, er der en regel med at hvis du har 2
 > katte,og der står i reglerne at man kun må have et husdyr, må du gerne
 tage
 > dem med i lejligheden, de kan ikke tvinge dig til at sælge noget du havde
 > allerede inden du flyttede ind, sådan var reglerne ihvert fald der hvor
 jeg
 > boede.
 > Mvh Jeanette
 >
 >
 >
 >
 > "Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
 > news:40ee9e6a$0$305$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Hej.
 > >
 > > Jeg står og søger lejlighed/værelse og det er komplet umuligt at finde
 et
 > > sted hvor man må have mere end 1 kat/hund. Jeg har fundet en del steder
 > hvor
 > > man kun må have én kat men jeg har altså to! Er der nogen af jer herinde
 > der
 > > bor i en ungdomsbolig/kollegie/lejlighed med mere en én kat selvom I
 ikke
 > > må?
 > >
 > > Mvh Helle
 > >
 > > --
 > > Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.
 > >
 > >  www.hellenielsen.dk
> >
 > > Det nytter ikke noget at løbe stærkt, hvis ikke du ved hvor du skal hen
 !?
 > >
 > > Citat:  Michael Rivera
 > >
 > >
 > >
 > >
 > >
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Martin Nielsen (09-07-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Nielsen | 
  Dato :  09-07-04 22:12 |  
  |  
 
            Ja, men der står også i kontrakten (her i Næstved), at hvis du havde dem
 inden du flyttede ind, må du tage dem med, men hvis det er nogle du
 anskaffer dig mens du bor i lejligheden, har de lovlig grund til at give dig
 valget mellem at afskaffe den ene eller flytte.
 Mvh Jeanette
 "Jakob Lyhne Thuesen" <faril@DELETEfaril.dk> skrev i en meddelelse
 news:ccn0qd$ttf$1@news.cybercity.dk...
 > Nej, men hvis der står i kontrakten at man kun må have et husdyr og har
 > flere, så kan de give dig valget. Afskaf et eller flere husyr, så du kun
 har
 > et jævnfør kontrakten eller flyt, da du bryder din lejekontrakt. Det er
 > risikoen man må tage med.
 >
 > Vi bor i en lejlighed, hvor vi må have 2 katte, så hvis det er i Odense du
 > skal bo, så skriv lige da, så skal jeg da gerne henvise til vores udlejer.
 >
 > Mvh
 >
 > Jakob
 >
 >
 > "Martin Nielsen" <mjn@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message
 > news:40ef0425$0$225$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Hej Helle
 > > Jeg ved fra da jeg boede i lejlighed, er der en regel med at hvis du har
 2
 > > katte,og der står i reglerne at man kun må have et husdyr, må du gerne
 > tage
 > > dem med i lejligheden, de kan ikke tvinge dig til at sælge noget du
 havde
 > > allerede inden du flyttede ind, sådan var reglerne ihvert fald der hvor
 > jeg
 > > boede.
 > > Mvh Jeanette
 > >
 > >
 > >
 > >
 > > "Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
 > > news:40ee9e6a$0$305$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > > Hej.
 > > >
 > > > Jeg står og søger lejlighed/værelse og det er komplet umuligt at finde
 > et
 > > > sted hvor man må have mere end 1 kat/hund. Jeg har fundet en del
 steder
 > > hvor
 > > > man kun må have én kat men jeg har altså to! Er der nogen af jer
 herinde
 > > der
 > > > bor i en ungdomsbolig/kollegie/lejlighed med mere en én kat selvom I
 > ikke
 > > > må?
 > > >
 > > > Mvh Helle
 > > >
 > > > --
 > > > Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.
 > > >
 > > >  www.hellenielsen.dk
> > >
 > > > Det nytter ikke noget at løbe stærkt, hvis ikke du ved hvor du skal
 hen
 > !?
 > > >
 > > > Citat:  Michael Rivera
 > > >
 > > >
 > > >
 > > >
 > > >
 > >
 > >
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (10-07-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  10-07-04 08:15 |  
  |   
            
 "Martin Nielsen" <mjn@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:40ef0a29$0$226$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Ja, men der står også i kontrakten (her i Næstved), at hvis du havde dem
 > inden du flyttede ind, må du tage dem med, men hvis det er nogle du
 > anskaffer dig mens du bor i lejligheden, har de lovlig grund til at give
 dig
 > valget mellem at afskaffe den ene eller flytte.
 > Mvh Jeanette
 
 Kontrakter er MEGET forskellige fra sted til sted, hvad angår husdyrhold.
 Nogle steder må man gerne beholde de dyr man tager med ved indflytningen,
 andre steder må man ikke. Her hvor jeg bor må man ikke... Jo, een hund eller
 een kat, efter ansøgning, som vores hysdyrsregler foreskriver. Og nogle
 steder må man ikke engang have en hamster i et bur, uanset om man havde den
 ved indflytningen, eller ej.
 
 Tina
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Marianne Hellemose (09-07-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Marianne Hellemose | 
  Dato :  09-07-04 22:20 |  
  |   
            Jeanette skrev
 < er der en regel med at hvis du har 2 katte,og der står i reglerne at man
 kun må have et husdyr, må du gerne tage
 dem med i lejligheden, de kan ikke tvinge dig til at sælge noget du havde
 allerede inden du flyttede ind >
 
 Hvis du flytter ind med 2 katte og du i lejekontrakten
 har skrevet under på at du kun må have en kat, så er det
 kontraktbrud og det er opsigelsesgrund, hvis selskabet
 er "flinke" så får man en chance til at omplacere den ene
 kat, så nej de kan ikke tvinge nogle til at skille sig af med en af kattene,
 men de kan med loven i hånden sige dem
 op.
 
 --
 Marianne Hellemose
    ***Ailurophil***
 
 "the greatness of a nation and it's moral progress,
 can be judged by how its animals are treated"
 Mahatma Ghandi
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kate (09-07-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kate | 
  Dato :  09-07-04 23:02 |  
  |  
 
            Jeg ved at andre har overtrådt regler ang. husdyr og sluppet afsted med 
 det. Jeg kan godt forstå, at hvis man står i en desperat situation man 
 vil løbe større risici end hvis man har valgmuligheder.
 Da jeg besluttede at nu ville jeg altså flytte fra min gamle lejlighed 
 ville jeg helst ha' søgt en lejlighed i nogle nærliggende gårdhavehuse, 
 men der var reglen én kat og/eller én hund. Med på det tidspunkt 3 
 katte ville jeg ikke turde risikere at sige ja, heller ikke selvom min 
 kollega sagde at de ikke var strikse med det. 
 Her må jeg ha' alle misserne og skal ikke frygte for at nogle får ondt 
 af synet.
 Så umiddelbart ville jeg ikke turde løbe risikoen, men i sidste ende må 
 du selv vurdere om du vil/tør/er nødt til det.
 -- 
 Kate
 http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=239
Ved privat svar fjern spamme.
 If you want to reach me remove spamme.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Hr. Pedersen (10-07-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Pedersen | 
  Dato :  10-07-04 17:11 |  
  |  
 
            Hej Helle.
 Ja, det er da en sørgelig situation at komme i. Hvor langt væk havde du
 tænkt dig at flytte ? Her på langeland har vi masser af af huse til salg,
 også en del til leje, hvor man kan have kat i landlige omgivelser. Det er
 selvfølgelig et stykke væk fra svendborg, men katte har det godt på
 langeland.
 Johny P.
 "Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
 news:40ef15cf$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Jeg ved at andre har overtrådt regler ang. husdyr og sluppet afsted med
 > det. Jeg kan godt forstå, at hvis man står i en desperat situation man
 > vil løbe større risici end hvis man har valgmuligheder.
 > Da jeg besluttede at nu ville jeg altså flytte fra min gamle lejlighed
 > ville jeg helst ha' søgt en lejlighed i nogle nærliggende gårdhavehuse,
 > men der var reglen én kat og/eller én hund. Med på det tidspunkt 3
 > katte ville jeg ikke turde risikere at sige ja, heller ikke selvom min
 > kollega sagde at de ikke var strikse med det.
 > Her må jeg ha' alle misserne og skal ikke frygte for at nogle får ondt
 > af synet.
 > Så umiddelbart ville jeg ikke turde løbe risikoen, men i sidste ende må
 > du selv vurdere om du vil/tør/er nødt til det.
 >
 > -- 
 > Kate
 >
 >  http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=239
>
 > Ved privat svar fjern spamme.
 > If you want to reach me remove spamme.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Helle (10-07-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Helle | 
  Dato :  10-07-04 21:58 |  
  |   
            
 "Hr. Pedersen" <johny_pedersen@FJERNhotmail.com> wrote in message
 news:ZxUHc.3409$5M7.3189@news.get2net.dk...
 > Hej Helle.
 >
 > Ja, det er da en sørgelig situation at komme i. Hvor langt væk havde du
 > tænkt dig at flytte ? Her på langeland har vi masser af af huse til salg,
 > også en del til leje, hvor man kan have kat i landlige omgivelser. Det er
 > selvfølgelig et stykke væk fra svendborg, men katte har det godt på
 > langeland.
 >
 > Johny P.
 
 Jeg har ikke råd til at købe hus eller leje hus. Er på su og kan kun klare
 en husleje på max 2500 kr/mdr.
 
 Mvh Helle
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |