iPod Mini kommer snart
Fra : Henrik Münster

Dato : 08-07-04 15:18

Nu er iPod Mini kommet på den danske Apple Store og skulle være lige på
trapperne. Jeg har faktisk pønset på at købe en til min søde hustru, så
hun kan få lidt musik på sine løbeture. Jeg er bare i tvivl om et par
småting:

1) Hvilken farve skal man vælg. Rød er jo til piger, men den der
lyserøde farve ved jeg ikke rigtig med. Min kone er ikke rigtig den der
pigede type med flæser og rosa gevandter. Guld er heller ikke rigtig
hende, og grøn er måske lidt vammel. Sølv er vel det sikre valg, men
ellers er den blå også flot. Den er vel ikke for maskulin?

2) Hvordan skal man bære den? Er armbåndet godt, når man løber? Det
er jo dejlig kompakt. Ellers er der jo et bælte, men det fylder jo en
hel del mere.

3) Hvad er det for noget med de der "In-ear phones". Lyder de bedre
end de originale? Sidder de bedre fast? Er der fjernbetjening på dem?

4) Skal man få indgraveret noget? Det er jo meget romantisk, men
hver anden gang man giver en kvinde noget, så skal det jo byttes. Og det
er vel svært, hvis man har fået indgraveret "Til Fnullergøj fra
Honninggrisen" bagpå.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 08-07-04 22:45

> [...]
> hver anden gang man giver en kvinde noget, så skal det jo byttes. Og det
> er vel svært, hvis man har fået indgraveret "Til Fnullergøj fra

Netop den, tror jeg, der vil være et marked for i dk.marked.edb.mac.

--
Christian

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 08-07-04 23:04

Henrik Münster wrote:

> [...]
> hende, og grøn er måske lidt vammel. Sølv er vel det sikre valg, men
> ellers er den blå også flot. Den er vel ikke for maskulin?

Vælg en farve som du selv hader -- og som hun ved du hader. Så ved hun
at det ikke er en gave til dig selv (kvinder bliver let mistænksomme
hvis man giver dem værktøj eller elektronik). Grav lidt i hukommelsen og
gå tilbage til de gange hvor I skulle male soveværelset om. I har
sikkert haft et par diskussioner om creme-farve nu var god o.lign. Og
når du giver den til hende, kan du altid sige at farven passer så godt
til hendes øjne.

> 2) Hvordan skal man bære den? Er armbåndet godt, når man løber? Det
> er jo dejlig kompakt. Ellers er der jo et bælte, men det fylder jo en
> hel del mere.

Ingen kommentarer udover: Køb begge dele. Kvinder elsker valgmuligheder
af den type.

> 3) Hvad er det for noget med de der "In-ear phones". Lyder de bedre
> end de originale? Sidder de bedre fast? Er der fjernbetjening på dem?

Hvis det er noget med at stikke ting ind i hjernen (kvinder har jo
tendens til at overfortolke), så glem det.

> [...]
> hver anden gang man giver en kvinde noget, så skal det jo byttes. Og det
> er vel svært, hvis man har fået indgraveret "Til Fnullergøj fra

Jeg ville nok ikke gøre det. Det er jo ikke et smykke. Men hvis det skal
være, kan jeg henvise til pkt. 1. Få indgraveret noget som du selv ville
hade at gå rundt med.

Mvh
Samlivsrådgiveren

Fra : Thomas Hansen

Dato : 09-07-04 12:39

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> [...]
> sikkert haft et par diskussioner om creme-farve nu var god o.lign. Og
> når du giver den til hende, kan du altid sige at farven passer så godt
Pas nu på!
Det er nok ikke en god idé, hvis Henrik vælger den røde....

/Thomas

--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Lone Schmidt

Dato : 09-07-04 18:17

> [...]

> sikkert haft et par diskussioner om creme-farve nu var god o.lign. Og
> når du giver den til hende, kan du altid sige at farven passer så godt

Martin, Jeg tror at du skal holde dig til at rådgive om Mac!!

Hvilke ting har hun bestemt farven på? Bilen, ciklen, el-kedlen,
microovnen?
Måske kan det give dig et hint.
(Se osse længere nede, ved indgravering)

> Ingen kommentarer udover: Køb begge dele. Kvinder elsker valgmuligheder
> af den type.
Både ja og nej. Hvis I ikke har noget imod at have overflødige dimser
liggende, som aldrig bliver brugt, så køb begge dele.

Men det kan også opfattes som : jeg gider ikke høre noget brok, så jeg
har garderet mig!

Køb det du tror, at din kone bedst vil kunne lide. (Bruger hun i
forvejen sådan en taske om livet? ved ikke hvad de hedder)

Når hun får din gave , så fortæl at du var i tvivl, for kun det bedste
er godt nok til hende,
så hvis hun heller vil have det andet, vil du styrte ned og købe det
dagen efter!

Sorry, må melde pas, for jeg har ikke plads! .......I ørene altså

> Hvis det er noget med at stikke ting ind i hjernen (kvinder har jo
> tendens til at overfortolke), så glem det.

LOOOOOOOOL

> Jeg ville nok ikke gøre det. Det er jo ikke et smykke. Men hvis det skal
> være, kan jeg henvise til pkt. 1. Få indgraveret noget som du selv ville
> hade at gå rundt med.

JO!!!!! Det handler ikke om hvorvidt det er et smykke eller ej (tag dig
sammen , Martin

En indgravering er dybt romantisk, og vidner netop om at det ikke er
noget man lige skyndte sig at købe på Statoil, 5 min. i lukketid!

Jeg tvivler på, at hvis du får den indgraveret, at hun vil kigge skævt
til farve og model, kigge misfornøjet på den,sukke dybt, og spørge om
den ikke kan byttes til anden farve!

Næee, den vil blive lagt under hovedpuden hver nat, og være en evig og
dejlig påmindelse om din kærlighed til "Fnullergøj"

Og så skal vi ikke glemme alle de andre kvinders slet skjulte
misundelse, når din kone med stolthed og lysende af forelskelse viser
sin supergave frem frem! )

Klø på Henrik, du er en god mand!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-07-04 21:59

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Martin, Jeg tror at du skal holde dig til at rådgive om Mac!!

Sjovt nok sad jeg lige med samme tanke.

> Hvilke ting har hun bestemt farven på? Bilen, ciklen, el-kedlen,
> microovnen? Måske kan det give dig et hint.

Vi har talt om, at den næste bil skal være blå metallic. Og hun kan vist
bedst lide en helt lys, der nærmest er sølvgrå med et blåt stænk.

> [...]
>
> Køb det du tror, at din kone bedst vil kunne lide. (Bruger hun i
> forvejen sådan en taske om livet? ved ikke hvad de hedder)

Banantaske? Sådan en har hun normalt ikke på. Jeg har også opdaget, at
der følger en bælteclips med en iPod mini. Jeg synes bare, at armbåndet
så spændende ud. Det kunne være sjovt at høre, om nogen har erfaringer
med det, men det er nok for tidligt.

> [...]
>
> Næee, den vil blive lagt under hovedpuden hver nat, og være en evig og
> dejlig påmindelse om din kærlighed til "Fnullergøj"

Så fjollet er hun nu altså ikke Det er vist kun mig, der finder på
at tage noget med i seng. Men cyklen fylder så meget, at det er konen
eller cyklen. Ellers er det rart at høre en kvindes mening. Jeg har stor
respekt for Martins viden om Mac. Men kvinder er vist ikke hans område

Jeg vakler mellem den sølvfarvede og den blå. Og så mangler vi
bare at finde ud af, hvad jeg evt. kan få indgraveret. Det kan nok blive
starten på en lang tråd her i gruppen

> Klø på Henrik, du er en god mand!

Må jeg ikke få det skriftligt? Så kan jeg vise det frem, når vi skændes
om et eller andet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-07-04 00:25

> [...]

> eller cyklen. Ellers er det rart at høre en kvindes mening. Jeg har stor
> respekt for Martins viden om Mac. Men kvinder er vist ikke hans område

LOOOOOOOOOL
Godt at du valgte "fnullergøj" frem for "Kildemosen"

> Jeg vakler mellem den sølvfarvede og den blå. Og så mangler vi
> bare at finde ud af, hvad jeg evt. kan få indgraveret. Det kan nok blive
> starten på en lang tråd her i gruppen

Jeg troede at Fnullergøj og Honninggris var seriøst, og synes at det var
så sødt

Til kvinden i mit liv?
Mit livs kaptajn?
Dit ord er min lov!?

Hvis det var mig ville jeg helt klart vælge sølv, det passer til min
Alubook, JBL højtalere, elkedel, microovn, men jeg er heller ikke særlig
kvindelig, så jeg er ikke den bedste til at vejlede om farver til det
formål

> Må jeg ikke få det skriftligt? Så kan jeg vise det frem, når vi skændes
> om et eller andet.

Du arkiverer da bare indlægget, ellers sig til, så sender jeg gerne din
kone en mail og fotæller hvor godt,kærligt og stolt, du altid omtaler
hende
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-07-04 01:04

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> LOOOOOOOOOL
> Godt at du valgte "fnullergøj" frem for "Kildemosen"

Det er nu en Schrøder. Hun har faktisk en Kildemoes. Og en Peugeot og en
SCO.

> Jeg troede at Fnullergøj og Honninggris var seriøst, og synes at det var
> så sødt

Det er oprindeligt fra Steen og Stoffer. Den tegneserie var en overgang
meget populær i omgangskredsen. Vi driller hinanden lidt med det en gang
imellem, og Anna-Marie kan da godt finde på at kalde mig Fnulle. Men det
egner sig vist ikke så godt skriftligt. Vi skal jo forestille at være
voksne mennesker

> Til kvinden i mit liv?
> Mit livs kaptajn?
> Dit ord er min lov!?

Eller som Rumpole sagde: "She, who must be obeyed".

> [...]
> Alubook, JBL højtalere, elkedel, microovn, men jeg er heller ikke særlig
> kvindelig, så jeg er ikke den bedste til at vejlede om farver til det

Min kone er heller ikke så forfærdelig kvindelig. Det er vist mest
hende, der har bukserne på herhjemme. Jeg har også tænkt meget på sølv.
Det eneste er, at det ligesom er standardfarven og derfor lidt kedelig,
når nu iPod Mini giver mulighed for flere farver. Så er den blå mere
spændende, men alligevel afdæmpet og neutral. Blå er jo altid pænt, som
man siger. De tre sidste farver er lidt mere hidsige, og man kan godt
risikere, at de ikke rigtig matcher.

> Du arkiverer da bare indlægget, ellers sig til, så sender jeg gerne din
> kone en mail og fotæller hvor godt,kærligt og stolt, du altid omtaler
> hende

Det tror hun aldrig på. Hun kender mig
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-07-04 21:12

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Godt at du valgte "fnullergøj" frem for "Kildemosen"

Er det kun mig der ikke kan hitte ud af om "Kildemosen" er kinky eller
kvalmende?

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-07-04 22:23

> Er det kun mig der ikke kan hitte ud af om "Kildemosen" er kinky eller
> kvalmende?

Det er bare fordi, Lone ikke ved, der er "e" i Kildemoes. Og det ved du
jo også godt, din gamle cyklist. Det var jo Børge Kildemoes' Cykelfabrik
på fyn, som nu er en del af Cycleurope. Tilbage i 70'erne, da jeg gik i
folkeskole, var en af mine venner på skiferie i Norge. Han kom hjem og
fortalte, at de havde været lidt sammen med en familien Kildemoes fra
Fyn, som lavede cykler. Dengang kendte vi ikke Kildemoes i København,
men siden er det jo blevet meget kendt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-07-04 21:10

> Så fjollet er hun nu altså ikke Det er vist kun mig, der finder på
> at tage noget med i seng. Men cyklen fylder så meget, at det er konen
> eller cyklen.

Såvidt jeg ved er hun da ikke større end der nok skulle være plads til
i hvert fald kæde og krans

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-07-04 21:08

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> En indgravering er dybt romantisk, og vidner netop om at det ikke er
> noget man lige skyndte sig at købe på Statoil, 5 min. i lukketid!

det er ellers forholdvist let at kradse i eloxeret alumninium

Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-07-04 21:46

> det er ellers forholdvist let at kradse i eloxeret alumninium

Så Morten!
Nu må du ikke give Martin gode ideer!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-07-04 23:00

> Så Morten!
> Nu må du ikke give Martin gode ideer!

Han virker ellers som om han tilstrækkeligt praktisk anlagt til han
selv ku' hitte på det.

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-07-04 22:23

> det er ellers forholdvist let at kradse i eloxeret alumninium

Og det er mere personligt, når det er håndskrevet? Så er man heller ikke
begrænset til to linier med 23 tegn på hver.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-07-04 23:03

> Og det er mere personligt, når det er håndskrevet? Så er man heller ikke
> begrænset til to linier med 23 tegn på hver.

nej vel? og værktøjet kan lånes på den lokale politistation eller hos
dit forsikringsselvskab - sidstnævnte er mest praktisk idet du ved
samme lejlighed kan anmelde skaden såfremt du skriver forkert.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 11-07-04 23:35

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> nej vel? og værktøjet kan lånes på den lokale politistation eller hos
> dit forsikringsselvskab - sidstnævnte er mest praktisk idet du ved
> samme lejlighed kan anmelde skaden såfremt du skriver forkert.

Det vil sige at man skal skynde sig ned på tanken, købe gaven for
derefter at smutte op forbi politistationen for at få lavet indgraveringen?

Fra : Lone Schmidt

Dato : 12-07-04 06:32

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Det vil sige at man skal skynde sig ned på tanken, købe gaven for
> derefter at smutte op forbi politistationen for at få lavet indgraveringen?

LOOOOOOOOOOOL

Man må håbe at det ikke er en "nær" politistation, der lukker kl. 17.00

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-07-04 23:13

> Det vil sige at man skal skynde sig ned på tanken, købe gaven for
> derefter at smutte op forbi politistationen for at få lavet indgraveringen?

jeps

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-07-04 10:18

> 3) Hvad er det for noget med de der "In-ear phones". Lyder de bedre
> end de originale? Sidder de bedre fast? Er der fjernbetjening på dem?

Vil være praktisk hvis man stikker dem for langt ind!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Anders Hedegren

Dato : 10-07-04 16:42

> [...]
> hende, og grøn er måske lidt vammel. Sølv er vel det sikre valg, men
> ellers er den blå også flot. Den er vel ikke for maskulin?

Jeg har hørt at farverne varierer fra mini til mini. Dvs. en grøn på
nogle iPods ser bleg ud men på andre ser den mere intens ud, så jeg tror
man skal se den i virkeligheden for at bedømme det rigtigt. Personligt
er min kæreste helt vild med den lyserøde (så matcher den farven i
soveværelset D:)

Anders

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-07-04 21:59

Anders Hedegren <a@REMOVETHISNOWiceduck.com> wrote:

> [...]
> man skal se den i virkeligheden for at bedømme det rigtigt. Personligt
> er min kæreste helt vild med den lyserøde (så matcher den farven i

Det bliver nok lidt svært at se den i virkeligheden her i Esbjerg. Jeg
havde tænkt mig at bestille på Apple Store for at få den hurtigst
muligt.
Hvad farven angår, så er lyserødt sikkert godt til de fleste
piger og kvinder. Men min kone, som man kan sige rigtig meget godt om,
men romantisk med rosa pastelfarver og den slags, det kan jeg ikke
rigtig få til at stemme med hende. Rød er fin nok. Jeg købte et rødt
cover til hendes mobiltelefon. Men lyserød er nok for fimset til hende.
Faktisk er det mere mig der er til lyserød herhjemme
--
Henrik Münster
Esbjerg