Ikke tilfreds peugeot speedfight
Fra : Los lobotomys

Dato : 05-05-01 18:07

Hej igen tuners
Jeg har nu fuldført min mission på min ny brugt peugeut speedfighter. jeg
havde allerede en giannelli udstødning et 47 mm malossi tun sæt. Jeg
manglede optræk og købte derfor en færdig pakke malossi variator med
tilhørende bagerste fjedre og ruller afstemt til hinanden som nielsen cykler
sagde det. Vi monterere det hele og de 3 små fjedre i koblingen er blevet
lidt udvidet så der ikke er så langt til svinghjulet
Jeg købte mig også en malossi rem bare for at være på den sikre side.
Resultat.
Jo nu trækker den ensartet og køre måske 10 15 km stærkere på toppen ca
100 -110 men jeg søgte optræk voldsomt optræk. Min makker har en lille PGO
som trækker fra mig i den grad vi har endnu ikke afprøvet hvor meget jeg har
hentet ham men jeg mangler stadig en del ved jeg. Hvad gør jeg nu ?
Er sådan en peugeot bare så sløv i optrækket og skal jeg leve med det. Jeg
vil sgu have meget mere træk selvom det har hjulpet en del den fedter ikke
mere men trækker direkte op til 80km men bare de først 40 km ville være
kvikkere.
Kan der gøres mere drenge eller er den bare sløv den har kun kørt 4000 km og
er fra 98.
mvh René

Fra : Christian

Dato : 05-05-01 19:07

Hej René
Jeg kan ikke se hvorfor din SpeedFight ikke skulle kunne få et fedt træk
Skriv alle de dele din motor er monteret med.
Mit bud ville være en anden udstødning, samt en anden karburator

Mvh Christian

Fra : kTTs

Dato : 05-05-01 18:43

"Los lobotomys" <_lukather@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kan der gøres mere drenge eller er den bare sløv den har kun kørt 4000 km
> [...]

Prøv at gå 1 gram eller 2 ned i ruller... du skal jo have de ruller der er
tilpasset udstødningen, ikke koblingen..!

Eller prøv at købe en større karburator, de giver altid meget bedre træk
hele vejen op..! Bare husk at dysse rigtigt...

Mvh.

kTTs

Fra : kTTs

Dato : 05-05-01 21:57

"kTTs" <ktts_the_mighty@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eller prøv at købe en større karburator, de giver altid meget bedre træk
> hele vejen op..! Bare husk at dysse rigtigt...

Forresten hvad var det for noget numse med dine bakke-fjedre.....? De skal
da være som de er mand... gerne strammere...

Mvh.
kTTs