To skærme - begge bare blå
Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 02-07-04 08:18

Kære NG,

Jeg håber nogen kan hjælpe mig, selvom jeg ikke fik bid, sidste gang jeg
postede dette spørgsmål:

jeg har en TFT-skærm på ADC-udgangen af min G5 og ville gerne slutte mit
fjernsyn til DVI-udgangen. Begge skærme kører fint hver for sig, men når
de begge er på, går det galt, og det er lidt trættende at skulle lukke
maskinen og ligge og skrue den ene ude og den anden ind, hver gang man
vil skifte.

Symptomerne er, at når begge maskiner er på, bliver begge skærme helt
blå og det eneste man ser, er musepilen, dvs. ingen harddisk,
skrivebord, dock, overbjælke, etc.

Jeg må også nok indrømme, at allerførste gang jeg satte begge skærme på,
kom de faktisk op, hvorefter jeg i skærmindstillinger satte den til
"dubler skærmbillede". Hvordan kommer jeg bort fra den indstilling, når
jeg ikke kan komme derind igen, fordi med kun en skærm på, er denne
mulighed ikke til stede i skærmindstllinger?

Med venlig hilsen

Tom

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 02-07-04 09:25

Tom Søgaard-Jensen wrote:
> [...]
> jeg ikke kan komme derind igen, fordi med kun en skærm på, er denne
> mulighed ikke til stede i skærmindstllinger?

"f7"-tasten? Eller er det bare når man har en bærbar?

--Martin

Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 02-07-04 15:35

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> "f7"-tasten? Eller er det bare når man har en bærbar?

Jeg har prøvet alle funktionstasterne. Det er ikke løsningen, men tak
for buddet.

Tom

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 07-07-04 21:39

Tom Søgaard-Jensen <tomsoegaardNOSPAM@get2net.dk> wrote:

> Jeg har prøvet alle funktionstasterne. Det er ikke løsningen, men tak
> for buddet.
>
> Tom

Der må da være en preference-fil et sted. Har du evt. en ekstra bruger
du kan logge på - det kunne afsløre om det blot er en user-preference.

Men du skal jo nok et hak længere op til biblioteket i systemmappen
muligvis.

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-07-04 12:11

Tom Søgaard-Jensen <tomsoegaardNOSPAM@get2net.dk> wrote:

> Hvordan kommer jeg bort fra den indstilling, når
> jeg ikke kan komme derind igen, fordi med kun en skærm på, er denne
> mulighed ikke til stede i skærmindstllinger?

boot i singleuser mode (ævle+s under start)

skriv: "/sbin/fsck -yf" afslut med return
skriv: "/sbin/mount -uw /" afslut med return
skriv: "rm /Libary/Preferences/com.apple.windowserver.plist" afslut m.
return
skriv: "reboot" afslut med return

så burde dine skærme være nulstillet

det er dog muligt at du osse skal slette:

~/Library/Preferences/com.apple.windowserver.*.plist

erstat * med din MAC adresse.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 25-10-04 10:10

Kære NG,

tak for de gode råd i denne tre måneder gamle tråd og undskyld jeg først
svarer tilbage nu, men jeg har sgu ikke kunnet få det til at virke før
igår, da ATI kom med en firmwareopdatering, der klarede det hele.

Tak igen

Tom