Hvordan bliver jeg trådløs..
Fra : Tom

Dato : 01-07-04 20:30

Jeg har en Ti bog... Netop erhvervet brugt..
(667 mhz versionen)
Den har et styks pmcmcia slot..
Og så var det jeg tænkte..
Hvordan bliver jeg trådløs.. Både I forhold til et evt mac miljø, hvor jeg
har en server, og den hersens bærbare..
Men specielt I forhold til hotspots og PC miljøer..
Jeg står for at skulle ud og rejse og vil I den forbindelse gerne høre hvad
jeg "kan" gøre I Spanien..
Mener at have forstået at der findes både kommercielle og ikke kommercielle
steder, hvor man logger sig på.. Eller ikke logger sig på.. Og så kan man
f.eks lige tjekke sin mail, og surfe lidt .. ?
Tom

Fra : Michael Holm

Dato : 01-07-04 20:42

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
> Og så var det jeg tænkte..
> Hvordan bliver jeg trådløs.. Både I forhold til et evt mac miljø, hvor jeg

Jeg ville gå til min lokale mac-hustler og købe en airport base (express
hvis du kan vente) og et ariport kort til at putte i Ti bogen

> Men specielt I forhold til hotspots og PC miljøer..

hvis det er åbne netværk så er det blot at vælge netværket ... eller
skal du indtaste en kode du får at hotspotstedet....

> [...]
> steder, hvor man logger sig på.. Eller ikke logger sig på.. Og så kan man
> f.eks lige tjekke sin mail, og surfe lidt .. ?
Nogen steder har de vist kun åben for port 80, så kan du kun gå på
websider og ikke checke mail via mailprogrammer (men hvis du har noget
webmail - f.eks. hvis du har en mac.com adr. kan du checke den)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-07-04 09:06

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> Jeg ville gå til min lokale mac-hustler og købe en airport base (express
> hvis du kan vente) og et ariport kort til at putte i Ti bogen

Jeg ville IKKE købe Apples base, men derimod en anden fx. Linksys,
D-Link.....

og så ville jeg købe et AirPort kort til indbygning i Mac'en.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-07-04 00:27

Jesper Haaber Gylling <jesper@xxxxxxxxxgylling.net> wrote:

> og så ville jeg købe et AirPort kort til indbygning i Mac'en.

Må jeg tillade mig at anbefale et Linksys 54Mbit PMCIA kort?

Det understøtter i modsætning til Apples 11Mbit kort WPA kryptering ud
over WEP. Envidere er Apples Titaniums kabinet en fremragende
"antenne-forsvager". Linksys kortets udvendige antenne forøger såvel
effektiv hastighed, rækkevide som stabilitet.

Ulempen ved den løsning er at kortet ikke understøttes af Apples
airport SW i OS9.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-07-04 00:22

> [...]

> websider og ikke checke mail via mailprogrammer (men hvis du har noget
> webmail - f.eks. hvis du har en mac.com adr. kan du checke den)

kører .mac ikke https? dvs på port 443?

Fra : Michael Holm

Dato : 08-07-04 17:51

> kører .mac ikke https? dvs på port 443?

ups det er da rigtigt, men anthro.ku.dk webmail køre på port 80