Hjælp til slideshow
Fra : Allan Johansen

Dato : 28-06-04 21:24

Hej NG

Jeg søger hjælp til en ændring på dette script
(http://www.webconnexion.dk/Slideshow/slideshow.htm).

Ændringen består i, at jeg kun ønsker, at der er et synligt billed af
gangen, således at de øvrige er tonet ud.
Så er der en i denne gruppe, som vil være så venlig at hjælpe mig?

På forhånd tak!

Mvh. Allan Johansen

Fra : Rasmus Kjær

Dato : 29-06-04 18:51

Dit link virker ikke...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Johansen

Dato : 29-06-04 20:16

Hej Rasmus Kjær

Det forstår jeg ikke helt, men hvilken browser bruger du? Jeg kan nemlig
godt bruge det sendte link, måske fordi jeg bruger IE.

Er der andre som ikke kan se mit link?

Mvh. Allan Johansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-06-04 00:30

Allan Johansen wrote:

> Det forstår jeg ikke helt, men hvilken browser bruger du? Jeg kan
> nemlig godt bruge det sendte link, måske fordi jeg bruger IE.

Virker også godt nok i min Mozilla 1.6 på W2K

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Allan Johansen

Dato : 30-06-04 08:24

Hej Erik + andre i gruppen

Nu når du/I kan se mit script, kan du/I måske så også hjælpe mig?

Ændringen i scriptet består i, at jeg kun ønsker, at der er et synligt

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-06-04 12:38

Allan Johansen wrote:
> Nu når du/I kan se mit script, kan du/I måske så også hjælpe mig?
>
> Ændringen i scriptet består i, at jeg kun ønsker, at der er et synligt
> billed af
> gangen, således at de øvrige er tonet ud.

Du har øverst i dit script et sted denne tekst:

//Set how many images to show at once (must be less than total # of images
above):
var slidestoreveal=3

Prøv at ændre sidst del her til :

var slidestoreveal=1

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Allan Johansen

Dato : 30-06-04 13:27

Hej Erik

Tak for dit svar, men det har jeg prøvet, og så bliver der kun vist et
billede og ikke 3, som der gerne skulle.

Men det jeg ønsker der skal ske er følgende:

I første skift er det 1. billede synlig/tydlig og de andre 2 billeder er
sløret/faded.

I næste skift er det midterste billede synlig/tydlig og de andre billeder
til henholdsvis højre og venstre for det tydlig billede er sløret/faded.

I 3. skift er det sidste billede synlig/tydlig og de 2 foregående billeder
er sløret/faded.

Det skulle gerne end op med, at der kun er et synlig billede ad gangen.

Håber fortsat på hjælp og på forhånd tak!

Mvh. Allan Johansen

Fra : Dan Eik H?fsten

Dato : 30-06-04 15:19

> Jeg søger hjælp til en ændring på dette script
> (http://www.webconnexion.dk/Slideshow/slideshow.htm).
>
> Ændringen består i, at jeg kun ønsker, at der er et synligt billed af
> gangen, således at de øvrige er tonet ud.

Hvis jeg har forstået dit ønske korrekt, burde det være tilstrækkeligt
at tilpasse funktionen "displayit" så den bliver følgende:

function displayit(){
for (i=0;i<slidestoreveal;i++)
illuminateslide(i, opacityvalues[0])
if (curslide<slidestoreveal){
if (!isfirstcycle)
changeimage(curslide)
illuminateslide(curslide, opacityvalues[1])
curslide++
}
else{
isfirstcycle=0
for (i=0;i<slidestoreveal;i++)
illuminateslide(i, opacityvalues[0])
changeimage(0)
illuminateslide(0, opacityvalues[1])
curslide=1
}
}

Som du kan se har jeg tilføjet 2 linier øverst i funktionen, der
dimmer alle billederne ud hver gang der skiftes billede. Resten af
funktionen er uændret, ligesom du heller ikke behøver at lave andre
ændringer i scriptet.

/Dan

Fra : Allan Johansen

Dato : 30-06-04 22:49

Hej Dan

Det skal du sgu have mange tak for. Det var lige hvad jeg stod og manglede,
for nu virker det efter min hensigt.
http://www.webconnexion.dk/Slideshow/slideshow.htm

Med venlig hilsen

Allan Johansen

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 08-07-04 16:58

"Allan Johansen" <hesselbjerg_dk@hotmail.com> wrote in message

> Det skal du sgu have mange tak for. Det var lige hvad jeg stod og
manglede,
> for nu virker det efter min hensigt.
> http://www.webconnexion.dk/Slideshow/slideshow.htm

FYI:

Det fungerer ikke i Opera 7.51 her, men fint i IE 6...

--
Mvh, Lasse K