|
| Hvilken scooter? Fra : PSG |
Dato : 28-06-04 17:11 |
|
Dav,
Jeg overvejer at købe en 45-scooter til daglig transport til arbejde (35 km
hver vej). Jeg ville sætte stor pris på et god råd om hvilken mærke og model
jeg skal vælge. Jeg vejer ca 90 kg og er 187 cm høj og jeg vil gerne sidde
nogenlunde komfortabelt. Bør jeg vælge en 2- eller 4-takt? Jeg har luret på
en Piaggio Zip 4T - ville det være klogt valg?
På forhånd tak for alle svar.
vh
Patrick
| |
K (28-06-2004)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 28-06-04 17:38 |
|
"PSG" <psg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at købe en 45-scooter til daglig transport til arbejde (35
km
> hver vej). Jeg ville sætte stor pris på et god råd om hvilken mærke og
model
> jeg skal vælge. Jeg vejer ca 90 kg og er 187 cm høj og jeg vil gerne sidde
> nogenlunde komfortabelt. Bør jeg vælge en 2- eller 4-takt? Jeg har luret
på
> en Piaggio Zip 4T - ville det være klogt valg?
Har du mc-kort ? så kan du få en ny PGO 110 ccm til 14.999.- , samme pris
som en 45'er
K
| |
PSG (28-06-2004)
| Kommentar Fra : PSG |
Dato : 28-06-04 18:00 |
|
"K" <krammeFJERNSTOREBOGSTAVER@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:40e04948$0$186$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "PSG" <psg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har du mc-kort ? så kan du få en ny PGO 110 ccm til 14.999.- , samme pris
> som en 45'er
Desværre ;-(
En Piaggio Zip 4T fås for 10.000 hos Enghave Motor, så noget er der da
sparet...
--
Patrick
| |
Ole Pagh (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Ole Pagh |
Dato : 28-06-04 18:49 |
|
PSG wrote:
> "K" <krammeFJERNSTOREBOGSTAVER@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:40e04948$0$186$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>>
>> "PSG" <psg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>>
>> Har du mc-kort ? så kan du få en ny PGO 110 ccm til 14.999.- , samme
>> pris som en 45'er
>
> Desværre ;-(
> En Piaggio Zip 4T fås for 10.000 hos Enghave Motor, så noget er der
> da sparet...
Jeg kører selv 2 x 28 km hver dag på en Zip 4-T og er godt tilfreds.
Den er økonomisk (> 43 km/l) og så oser og lugter den ikke så slemt som
visse 2 taktere.
Du er en smule større end mig, så få en prøvetur inden du vælger. Zip'en er
ikke noget stort køretøj. Det er vel også derfor den hedder Zip. .
Personligt sidder jeg godt på den.
Der er vist noget om at Zip 4 takt ikke produceres længere i 50 ccm
versionen.
Hvorfor ved jeg ikke.
Måske er den for dyr at lave i forhold til 2 takt.
Den er måske nedsat for at få tømt lageret. For lidt over 1 år siden måtte
jeg give ca. 14.000 kr for den samme.
--
hilsen
Ole
| |
PSG (28-06-2004)
| Kommentar Fra : PSG |
Dato : 28-06-04 20:24 |
|
"Ole Pagh" <olepagh[fjern_dette_og sæt_et .efter_ole]@mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:40e05a07$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Jeg kører selv 2 x 28 km hver dag på en Zip 4-T og er godt tilfreds.
> Den er økonomisk (> 43 km/l) og så oser og lugter den ikke så slemt som
> visse 2 taktere.
>
> Du er en smule større end mig, så få en prøvetur inden du vælger. Zip'en
er
> ikke noget stort køretøj. Det er vel også derfor den hedder Zip. .
> Personligt sidder jeg godt på den.
>
> Der er vist noget om at Zip 4 takt ikke produceres længere i 50 ccm
> versionen.
> Hvorfor ved jeg ikke.
> Måske er den for dyr at lave i forhold til 2 takt.
>
> Den er måske nedsat for at få tømt lageret. For lidt over 1 år siden måtte
> jeg give ca. 14.000 kr for den samme.
>
Hej Ole,
Det lyder da tiltrækkende. Hvor hurtigt render sådan en og ved du om der er
mulighed for at peppe sådan en 4-takter lidt op?
vh
Patrick
| |
Ole Pagh (29-06-2004)
| Kommentar Fra : Ole Pagh |
Dato : 29-06-04 04:43 |
|
PSG wrote:
>
> Hej Ole,
>
> Det lyder da tiltrækkende. Hvor hurtigt render sådan en og ved du om
> der er mulighed for at peppe sådan en 4-takter lidt op?
>
Ja, det er der men som en anden også skriver, så kommer det ikke til at gå
helt så stærkt som med en 2 takter.
Jeg er udelukkende gået efter: God kørseløkonomi, mindre støj og mindre os.
Det der er gjort ven min er: En omdrejningsbegrænsning i tændingssystemet
(CDI'en) er fjernet ved at der er skåret en rille et bestemt sted i den (det
er ikke noget du må spørge mig om detaljerne i detaljer, det ved
forhandleren sikkert.)
Derudover er der sat noget tungere ruller i (8 gram, tror jeg nok). Det
giver dårligere acceleration, men færre omdrejninger og derved mindre støj
og bedre økonomi.
Alt i alt kan den så gå ca. 65-70 km/h. på lige vej i neutral vind. Det
svarer til 70-75km/h på speedometeret.
Jeg har også brugt en noget tyndere motorolie (0W-30) som yderligere har
lagt 1-3 km/l til økonomien.
--
hilsen
Ole
| |
RpR (29-06-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 29-06-04 09:09 |
|
> Jeg har også brugt en noget tyndere motorolie (0W-30) som yderligere har
> lagt 1-3 km/l til økonomien.
0w-30? Det var FANDME en tynd en
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Ole Pagh (29-06-2004)
| Kommentar Fra : Ole Pagh |
Dato : 29-06-04 18:09 |
|
RpR wrote:
>> Jeg har også brugt en noget tyndere motorolie (0W-30) som yderligere
>> har lagt 1-3 km/l til økonomien.
>
> 0w-30? Det var FANDME en tynd en
>> --
Tja... det er en olie fra Statoil til ca. 150 kr/l, og det er ikke dyrt,
siger de kloge.
Hvis man føler efter på 'oliekøleren' der ligger under motoren, så bliver
den aldrig over lidt mere end håndlun, så mon ikke det er OK med den tynde
olie ?.
Jeg går ud fra at den smører OK da scooteren går 2-3 km længere pr l. end
med den foreskrevne olie (vist 5W-40).
Motoren har da ikke fået nogen nævneværdige mislyde de sidste 12.000 km på
den tynde olie.
--
hilsen Ole
| |
Elbarto (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 28-06-04 22:49 |
|
"PSG" <psg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:40e04320$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Dav,
>
> Jeg overvejer at købe en 45-scooter til daglig transport til arbejde (35
km
> hver vej). Jeg ville sætte stor pris på et god råd om hvilken mærke og
model
> jeg skal vælge. Jeg vejer ca 90 kg og er 187 cm høj og jeg vil gerne sidde
> nogenlunde komfortabelt. Bør jeg vælge en 2- eller 4-takt? Jeg har luret
på
> en Piaggio Zip 4T - ville det være klogt valg?
>
> På forhånd tak for alle svar.
>
> vh
> Patrick
>
>
En zip ville nok være for lille til dig jeg er selv 175 og sidde rikke godt
på den over længere ture (15km+)
Derimod Typhoon og NRG de er lidt større
Mulighederne for at peppe en 4T har jeg endnu ike fundet ingen tunings
firmaer gider nemlig lave noget til dem
Grunden til at de nok ikke sælges i 50ccm udgave mere er at ingen gider købe
dem da der er betydeligt sløvere som en 2T
Elbarto Simpsoniac
| |
Mythos (29-06-2004)
| Kommentar Fra : Mythos |
Dato : 29-06-04 06:29 |
|
"PSG" <psg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:40e04320$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Dav,
>
> Jeg overvejer at købe en 45-scooter til daglig transport til arbejde (35
km
> hver vej). Jeg ville sætte stor pris på et god råd om hvilken mærke og
model
> jeg skal vælge. Jeg vejer ca 90 kg og er 187 cm høj og jeg vil gerne sidde
> nogenlunde komfortabelt. Bør jeg vælge en 2- eller 4-takt? Jeg har luret
på
> en Piaggio Zip 4T - ville det være klogt valg?
>
> På forhånd tak for alle svar.
>
> vh
> Patrick
>
>
Hvis du kan "nøjes" med en totakter, så vil jeg da anbefale en Aprilia
Rally. Jeg er 186 cm og vejer lidt mere end dig, og det går fint med den. Så
er den så stor at der er rigelig plads til benene og man sidder kanon godt
på den.
Kim Larsen
| |
S. Sørensen (29-06-2004)
| Kommentar Fra : S. Sørensen |
Dato : 29-06-04 06:44 |
|
"Mythos" <mythoss_43@hotmail.com> wrote in message
news:40e0fdea$0$238$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
> Hvis du kan "nøjes" med en totakter, så vil jeg da anbefale en Aprilia
> Rally. Jeg er 186 cm og vejer lidt mere end dig, og det går fint med den.
Så
> er den så stor at der er rigelig plads til benene og man sidder kanon godt
> på den.
>
> Kim Larsen
>
Det kan jeg kun være enig i (186 - 105 kg). Kører daglig knap 50 km frem og
tilbage på arbejde og jeg flyder nærmest afsted på en Rally.
Steinbjørn
| |
Jens (29-06-2004)
| Kommentar Fra : Jens |
Dato : 29-06-04 13:22 |
|
Mine erfaringer:
Jeg er 193 cm og har været rigtig godt tilfreds med min to-takts Vespa Et2..
Man sidder rigtig godt (den er også lavet til at der kan sidde to på den,
men det må man desværre ikke i vores skønne land)
Jeg har fået den afdroslet i gearing og udstødning, så den kører ægte 65
km/t og ca 28 km/l. Indtil videre har den kørt 4500 km, og der har ikke
været noget i vejen med den...
mvh
jens
"S. Sørensen" <steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:cbqvll$alc$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Mythos" <mythoss_43@hotmail.com> wrote in message
> news:40e0fdea$0$238$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> >
> > Hvis du kan "nøjes" med en totakter, så vil jeg da anbefale en Aprilia
> > Rally. Jeg er 186 cm og vejer lidt mere end dig, og det går fint med
den.
> Så
> > er den så stor at der er rigelig plads til benene og man sidder kanon
godt
> > på den.
> >
> > Kim Larsen
> >
>
> Det kan jeg kun være enig i (186 - 105 kg). Kører daglig knap 50 km frem
og
> tilbage på arbejde og jeg flyder nærmest afsted på en Rally.
>
>
> Steinbjørn
>
>
| |
\(2791\) Peder (29-06-2004)
| Kommentar Fra : \(2791\) Peder |
Dato : 29-06-04 18:51 |
|
Hej Patrick
Jeg er nogenlunde samme størrelse som dig - 187cm høj , meen en smule
tungere...
jeg har selv en Peugeot Speedfight I LCE , den er perfekt i størrelsen , da
du ikke skal "lægge" dine knæ ned når du skal dreje for at de ikke kommer i
klammeri med styret! Jeg havde for 3uger siden byttet min Speedfight for en
Aprilia SR50 , men den var sgu for lille til mig - benene stødte på styret
så jeg var ved at ryge på røven hele tiden og skulle tænke over min
benstilling hvergang jeg skulle dreje - så den blev igen byttet til en
Speedfight - den har størrelsen til "voksne" mænd!
det fortryder jeg ikke - en kanon stabil maskine!
Bare min mening - nu kender jeg ikke størrelsen på ZIP , men Speedfight er
kanon - og min løber ca.90km/t!
"PSG" <psg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:40e04320$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Dav,
>
> Jeg overvejer at købe en 45-scooter til daglig transport til arbejde (35
km
> hver vej). Jeg ville sætte stor pris på et god råd om hvilken mærke og
model
> jeg skal vælge. Jeg vejer ca 90 kg og er 187 cm høj og jeg vil gerne sidde
> nogenlunde komfortabelt. Bør jeg vælge en 2- eller 4-takt? Jeg har luret
på
> en Piaggio Zip 4T - ville det være klogt valg?
>
> På forhånd tak for alle svar.
>
> vh
> Patrick
>
>
| |
PSG (29-06-2004)
| Kommentar Fra : PSG |
Dato : 29-06-04 19:06 |
|
"(2791) Peder" <peder.hansenFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40e1ac1c$0$272$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Patrick
> Jeg er nogenlunde samme størrelse som dig - 187cm høj , meen en smule
> tungere...
Skal du med på kur
> Jeg havde for 3uger siden byttet min Speedfight for en
> Aprilia SR50 , men den var sgu for lille til mig - benene stødte på styret
> så jeg var ved at ryge på røven hele tiden og skulle tænke over min
> benstilling hvergang jeg skulle dreje
Kender jeg godt fra udlejningsscooter i Grækenland - det holder slet ikke.
- så den blev igen byttet til en
> Speedfight - den har størrelsen til "voksne" mænd!
> det fortryder jeg ikke - en kanon stabil maskine!
> Bare min mening - nu kender jeg ikke størrelsen på ZIP , men Speedfight er
> kanon - og min løber ca.90km/t!
Sådan en må jeg prøve - det lyder som et godt valg. Er en Pø'sjø dyrere end
andre i reservedele og service...?
Og 90 km/t - det lyder som om der er pillet ved den i alvorlig grad...?!
Hilsner
Patrick
| |
Martin Johansen [600~ (30-06-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 30-06-04 07:31 |
|
On Tue, 29 Jun 2004 20:06:09 +0200, PSG wrote:
> Sådan en må jeg prøve - det lyder som et godt valg. Er en Pø'sjø
> dyrere end andre i reservedele og service...?
NEJ! Sorry, men det skal lige cementeres fast da nogle mener en PUG er
møgdyr i dele - det er den ikke.
Jeg har selv en Speedfight 2 og den er sq ikke dyr at pille ved.
> Og 90 km/t - det lyder som om der er pillet ved den i alvorlig grad...?!
Det må være det helt store tunsæt *GG*
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
\(2791\) Peder (01-07-2004)
| Kommentar Fra : \(2791\) Peder |
Dato : 01-07-04 16:39 |
|
"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.06.30.06.31.27.707490@website.invalid...
> On Tue, 29 Jun 2004 20:06:09 +0200, PSG wrote:
>
> > Sådan en må jeg prøve - det lyder som et godt valg. Er en Pø'sjø
> > dyrere end andre i reservedele og service...?
>
> NEJ! Sorry, men det skal lige cementeres fast da nogle mener en PUG er
> møgdyr i dele - det er den ikke.
Nej jeg syntes den er ok i dele - også hos Peugeot forhandlere -. det er ok
priser - eks den anden dag skulle jeg have en bagskærms-forlænger
den kostede ca.35kr hos Peugeot direkte ude på Englandsvej - hos T.Svansen
skal de have ca. en 50ér for den samme!!
> Jeg har selv en Speedfight 2 og den er sq ikke dyr at pille ved.
>
> > Og 90 km/t - det lyder som om der er pillet ved den i alvorlig grad...?!
>
> Det må være det helt store tunsæt *GG*
70ccm Polini - Tecno Merlin udstødning 7.5gr. ruller og afdroslet vario!
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
> Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
>
| |
|
|