Øøh, har Lisbeth Jacobsen knald i låget?
Fra : Lis Fisker

Dato : 27-06-04 22:41

Jeg er ny her i gruppen, men sikken en velkomst fra Lisbeth Jacobsen,
der i min posting om restauranter i London ikke formår at skelne
mellem "kommerciel" og "overkommerciel". Det er nok ikke almindelige
tone her i gruppen, da jeg har fået tre andre venlige svar.

Lis

Fra : Riverwind

Dato : 27-06-04 23:07

"Lis Fisker" <lisfisker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mellem "kommerciel" og "overkommerciel". Det er nok ikke almindelige
> tone her i gruppen, da jeg har fået tre andre venlige svar.

Hvad fisker du efter? Hvorfor bliver du ikke i tråden og spørger hende selv?

/Riverwind

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-06-04 23:35

> [...]

> der i min posting om restauranter i London ikke formår at skelne
> mellem "kommerciel" og "overkommerciel".

Du har ret. Jeg forstår ikke, hvordan du skelner mellem kommerciel og
overkommerciel.
Hvad er - i dine øjne - forskellem på en kommerciel og en overkommerciel
restaurant?

Og hvad er det på www.fifteenrestaurant.com/ der får dig til at konkludere,
at det er en af de overkommercielle?

Det er i øvrigt lidt spøjst, at hvad angår omtalte restaurant, så står der
på deres webside, at "All profits from Fifteen go to Cheeky Chops Charity,
which takes unemployed youngsters each year to train as the next generation
of chefs."

Hvis man kan gradbøje kommerciel, så hører "Fifteen" da vist til i
kategorien UNDERKOMMERCIEL, gør den ikke?

Jeg er i hvert fald oprigtigt forundret over, hvad du mener!

Hvorfor oplever du det i øvrigt som uhøfligt, at jeg spørger til, hvad du
mener? Jeg beklager, at du har oplevet det sådan, men jeg forstår det ikke!

Mvh. Lisbeth

PS: Jeps... jeg HAR knald i (gryde)låget! *S*

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 28-06-04 13:05

> [...]
> of chefs."
>
> Hvis man kan gradbøje kommerciel, så hører "Fifteen" da vist til i
> kategorien UNDERKOMMERCIEL, gør den ikke?

Menes der i forbindelse med det opfundne ord 'overkommerciel' måske
'mainstream'??

JN

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-06-04 19:27

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Du har ret. Jeg forstår ikke, hvordan du skelner mellem kommerciel og
> overkommerciel.
> Hvad er - i dine øjne - forskellem på en kommerciel og en overkommerciel
> restaurant?

Selv om du ikke forstår hensigten i indlægget (som ellers var ret
tydelig; som en anden har forklaret kunne overkommerciel f.eks.
oversættes til "turistfælde"), behøver du jo ikke at blive polemisk. Det
er ikke alle der gider at slås med dig.

/David

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-06-04 21:58

> [...]
> tydelig; som en anden har forklaret kunne overkommerciel f.eks.
> oversættes til "turistfælde"), behøver du jo ikke at blive polemisk. Det

Gider man ikke debattere (med mig) lader man bare være. Så enkelt er det da.
Mener ikke der er grund til at blive fornærmet og formærmende fordi man ikke
gider en debat.

Mvh. Lisbeth

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-06-04 22:38

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Gider man ikke debattere (med mig) lader man bare være.

Yep, det gjorde Lis jo også. Altså lod være.

> Så enkelt er det da.
> Mener ikke der er grund til at blive fornærmet og formærmende fordi man ikke
> gider en debat.

Hvem snakker om debat? Måske gider hun ikke bare den unødigt polemiske
tone i dit indlæg.

/David

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 29-06-04 00:04

> Yep, det gjorde Lis jo også. Altså lod være.

Gjorde hun?

> Hvem snakker om debat? Måske gider hun ikke bare den unødigt polemiske
> tone i dit indlæg.

Er din tone mindre polemisk og dit indlæg mindre unødigt? *S*

Jeg er i øvrigt ikke overhovedet enig med dig i, at polemik er unødigt i
debatfora.
Men polemikken skal helst handle om det gruppen er beregnet til. derfor:

F.U.T. (http://www.usenet.dk/ord/lokal.html) dk.admin.netikette

Mvh. Lisbeth

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 28-06-04 02:00

Lis Fisker wrote:
> [...]
> mellem "kommerciel" og "overkommerciel". Det er nok ikke almindelige
> tone her i gruppen, da jeg har fået tre andre venlige svar.

Tag lige at beherske dig, hva'...

Du har din egen definition af ordene. Hvordan kan vi andre gætte hvad
den er.?
Især når ordet "overkommercielt" vel nærmest er et du selv har opfundet.

Også ordet "fabriksagtig" er vanskeligt at diskutere. Da det ihvertfald
for mig ikke er let at definere. Og vel også nærmest en hjemmelavet
sammensætning af 2 ord.
Og sætningen en "fabriksagtig ånd der hersker på hjemmesiden" forstår
jeg iøvrigt heller ikke helt.! (Fra dit oprindelige indlæg)

Jeg forstår ikke at du hidser dig op over kommentaren.

Og hvorfor ikke bare skrive et svar direkte på hendes indlæg.?
Istedet for at udstille dig selv.

Overvej lige at dine indlæg bliver gemt "til evig tid".

FUT: dk.kultur.sprog

Mvh. Jørgen

Fra : -V-

Dato : 27-06-04 23:20

Lis Fisker wrote:
> [...]
> mellem "kommerciel" og "overkommerciel". Det er nok ikke almindelige
> tone her i gruppen, da jeg har fået tre andre venlige svar.

Du kunne også prøve at spørge hende, om bevæggrunden for hendes svar.

Hvis du har et personligt udestående med Lisbeth, ville det måske være
bedste at holde det privat, og ikke besvære gruppen med OT posts?

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-06-04 19:25

Lis Fisker wrote:
> [...]
> mellem "kommerciel" og "overkommerciel". Det er nok ikke almindelige
> tone her i gruppen, da jeg har fået tre andre venlige svar.

Ja, Lisbeth Jacobsen har knald i låget til tider.

/David

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-06-04 19:42

> Ja, Lisbeth Jacobsen har knald i låget til tider.

- lige som alle os andre

Sig mig engang - hvad ER det lige, det her handler om?

Hilsen Inger

Fra : Ralph

Dato : 28-06-04 20:30

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Sig mig engang - hvad ER det lige, det her handler om?

Mad selvfølgelig, dette er jo en madgruppe hvor vi snakker mad, hvilket
minder mig om (når man er lidt OT i vittighedsgruppen, så klares det som
regel med en vits, så her er min opskrift)

Havde lidt frikadeller (som jeg ikke må kalde dem for min svoger, det er
ikke frikadeller når der både er bacon, persille, hvidløg, chilli og ost i -
han har sikkert ret, men nu ved I da hvad jeg snakker om) lidt kogt
spaghetti, og et par modne avokado. Konen lavede guacamole med en dejlig
masse hvidløg, jeg hentede lidt persille og purløg i haven, stegte spaghetti
med det pers/pur, frika-et-eller-andet i mikroen, 1 stor spsk pesto på
spaghetti, servere med lidt flute dryppet med olie. Hold da kæst - følte
næsten jeg var i Napoli.

--
venligst
Ralph

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-06-04 21:07

> Mad selvfølgelig, dette er jo en madgruppe hvor vi snakker mad, hvilket
> minder mig om (når man er lidt OT i vittighedsgruppen, så klares det som
> regel med en vits, så her er min opskrift)

- klip - og let rysten på hovedet, ikke af dig

LOL!

Hilsen Inger

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 29-06-04 02:29

> [...]
> mellem "kommerciel" og "overkommerciel". Det er nok ikke almindelige
> tone her i gruppen, da jeg har fået tre andre venlige svar.

weee . . .

Der står du ellers topstylet i din nye lotte-uniform, gejlet til et
let-kommercielt øko-måltid uden for meget fedt og desuden med babymajs,
ananas og Jamaica-skinke (læg mærke til bindestregerne til gavn for
funktionelle analfabeter) og det for penge, om du ikke har puget fra
masserne, men retmæssigt fået overført pga. veltjente rettigheder.

Husk at gruppen her er til gastrokulinariske husgeråd.

Torben

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 29-06-04 12:57

On Tue, 29 Jun 2004 03:29:00 +0200, "Abildgaard 3140"
<pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

> [...]
>masserne, men retmæssigt fået overført pga. veltjente rettigheder.
>
>Husk at gruppen her er til gastrokulinariske husgeråd.

Hvorfor skriver du så sådan noget pis?

KS

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 29-06-04 14:37

scripsit <kelds99@yahoo.dk>

> Hvorfor skriver du så sådan noget pis?

Du mener, jeg burde forbigå dig i tavshed?

Torben

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 29-06-04 17:07

On Tue, 29 Jun 2004 15:37:08 +0200, "Abildgaard 3140"
<pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

>scripsit <kelds99@yahoo.dk>

>Du mener, jeg burde forbigå dig i tavshed?

jeg mener du burde feje for din egen dør først