partition magic til mac os x?
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-06-04 10:44

Hej NG.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve at køre en yellowdog linux distro på
min G4 powerbook. På pc/windoze findes der jo Partition Magic, til at
ændre partitionsstørrelser med - vel at mærke uden at geninstallere og
skulle slette alting!

Jeg håber at noget tilsvarende findes til mac, men har ikke kunnet finde
noget. Der skulle vist snart komme en YDL 4.0, har jeg læst....

På forhånd tak,

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-06-04 11:14

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> [...]
>
> Jeg håber at noget tilsvarende findes til mac, men har ikke kunnet finde
> noget. Der skulle vist snart komme en YDL 4.0, har jeg læst....

Der er for nylig kommet noget software der hedder VolumeWorks:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/23512

Jeg har ikke selv prøvet det, og ud at dømme fra kommentarerne på
Versiontracker, så er erfaringerne åbenbart lidt blandet, men tag et
kig på det.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-06-04 13:16

René Frej Nielsen wrote:
> Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
-snip-

> [...]
>
> Jeg har ikke selv prøvet det, og ud at dømme fra kommentarerne på
> Versiontracker, så er erfaringerne åbenbart lidt blandet, men tag et

Uha... Tror lige jeg venter og ser om der kommer bedre bud... Jeg ville
have det ufatteligt dårligt med at skulle til at geninstallere det hele
fra scratch...

mvh.
Martin Jørgensen