/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
[Xnews] SigDashRegex
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 26-06-04 14:45

Jeg kan ikke gennemskue, hvordan man får Xnews til at se de
her latterlige reklamer for diverse antivirusprogrammer som en
signatur, så jeg har mulighed for at få dem tonet ned, så de
ikke er så fremtrædende. Det er jo efterhånden dem man først
får øje på.

Hvordan skal linien med SigDashRegex se ud i Xnews.ini, hvis jeg
gerne vil have den til at genkende --- som en signaturadskiller?

Linien ser i forvejen sådan her ud: SigDashRegex=^\-\-\s?$

--
Hilsen
Madsen

 
 
Carl Drud (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 26-06-04 14:53

On Sat, 26 Jun 2004 15:44:43 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Jeg kan ikke gennemskue, hvordan man får Xnews til at se de
> her latterlige reklamer for diverse antivirusprogrammer som en
> signatur, så jeg har mulighed for at få dem tonet ned, så de
> ikke er så fremtrædende. Det er jo efterhånden dem man først
> får øje på.

Bruger du i forvejen ikke KorrNews til noget behandling af indkommende
news?

Hvis ja, så har Henrik lavet en til KorrNews. Se evt. her:

http://groups.google.dk/groups?ie=UTF-8&as_umsgid=19.06.2004.13.17.03_dk.admin.netikette_@hkh.dyndns.dk&lr=&hl=da

--
Med venlig hilsen
Carl

Thomas G. Madsen (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 26-06-04 21:44

Carl Drud skrev:

> Bruger du i forvejen ikke KorrNews til noget behandling af
> indkommende news?

Nej, jeg bruger den kun til udgående, så jeg vælger at snuppe en
af linierne fra "Prometheus" i stedet. :)

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-06-04 12:47

Carl Drud skrev:

> OK. Jeg mente bare at du på et tidspunkt også rodede med noget
> indkommende på KN.

Det gjorde jeg også, men opgav efter nogle timers kamp.
Min tålmodighed er ret lav på det punkt desværre.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-06-04 14:25

Henrik K Hansen skrev:

> Havde det ikke været for Hamster, KorrNews og 40tude Dialog,
> så havde jeg droppet usenet for længe siden.

Ja, det giver jo da en del fordele, hvis man forstår at udnytte
mulighederne. Hvordan har du gjort det her:
<http://home19.inet.tele.dk/hkhansen/19-06-2004-13.11.50.png> ?

Kræver det, at KorrNews behandler indkomne indlæg?

--
Hilsen
Madsen

Carl Drud (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 29-06-04 19:58

On Tue, 29 Jun 2004 20:45:41 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Jeg kan godt regne ud, at det har noget med filen lHeader.txt at
> gøre, men når jeg åbner den, kan jeg kun se følgende:
>
> !MAIL FROM
> !RCPT TO
>
> Hvorfor brokker KorrNews sig mon over det?

Fra mester selv:

"Auf Anhieb keine Ahnung"

http://groups.google.com/groups?as_umsgid=9vik27.3vvogq7.2%40news.tglsoft.de

Åbenbart ingen anelse

Jeg kunne kun finde to meddelelser med beskrivelse af din fejlmeddelelse
på Google.

--
Med venlig hilsen
Carl

Rudi Stegen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 29-06-04 20:18

Hej Carl Drud, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Fra mester selv:
>
> "Auf Anhieb keine Ahnung"
>
> http://groups.google.com/groups?as_umsgid=9vik27.3vvogq7.2%40news.tglsoft.de

Sikken en mester. Gad vide om han en dag vil patche programmet,
så det kan kommunikere med andre programmer som fx googles
- jf. "n chsten"

--
Hygge fra Århus - Rudi

Carl Drud (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 29-06-04 20:33

On Tue, 29 Jun 2004 21:18:21 +0200, Rudi Stegen wrote:

> Sikken en mester. Gad vide om han en dag vil patche programmet,
> så det kan kommunikere med andre programmer som fx googles
> - jf. "n chsten"

Google er ikke Quoted Printable "fähig"

--
Med venlig hilsen
Carl

Rudi Stegen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 30-06-04 00:52

Hej Carl Drud, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

>> Sikken en mester. Gad vide om han en dag vil patche programmet,
>> så det kan kommunikere med andre programmer som fx googles
>> - jf. "n chsten"
>
> Google er ikke Quoted Printable "fähig"

Caught in the trap

Jeg kunne aldrig drømme om at kritisere, at nogen glemte et tegn, ramte
et forkert, tabte et ord hist og her - eller en hel sætning for den
sags skyld.

Så jeg kiggede selvfølgelig på headeren og så, at mesteren - der begår
hjælpeprogrammer til nyhedslæsere - postede i Q-P.

Det hjælper ligesom med at placere ham på skalaen

--
Hygge fra Århus - Rudi

Henrik K Hansen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 29-06-04 22:54

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Hvad betyder f.eks. det her:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/anwendungsfehler.png>.

> Hvorfor brokker KorrNews sig mon over det?

Jeg tror det sker når der kommer en hel stak artikler lige efter
hinanden, hvor der skal manipuleres en hel del, så kan Korrnews ikke
følge med.

>> Du må se om du kan få programmøren af xnews til at understøtte
>> spoilerchars. Slrn, Gnus og Dialog er dem jeg kender, som
>> understøtter det
>
> Jeg tvivler stærkt på, at jeg kan få Luu Tran overtalt til det. :)

Spoiler char er ellers en god ting, udvikler han stadig på den.

--
Henrik
17605e8e8bf809281a3134873f673a93

Lars Klintholm (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Lars Klintholm


Dato : 30-06-04 00:19

Den 29 jun 2004 skrev Henrik K Hansen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

>> Jeg tvivler stærkt på, at jeg kan få Luu Tran overtalt til det. :)
>
> udvikler han stadig på den.

Seneste release er fra 25/8-2003. Siden er der ikke sket noget

--
Med venlig hilsen
Lars Klintholm

Henrik K Hansen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 30-06-04 04:39

Rudi Stegen, du skrev:

> Så jeg kiggede selvfølgelig på headeren og så, at mesteren - der begår
> hjælpeprogrammer til nyhedslæsere - postede i Q-P.

Han begår ikke hjælpeprogrammer til nyhedslæsere, men til en server,
en stor forskel imho.

> Det hjælper ligesom med at placere ham på skalaen

På et forkert grundlag

--
Henrik
399e04cb9bab50d52fb3c4a5df5acf62

Rudi Stegen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 30-06-04 12:43

Hej Henrik K Hansen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

>> Det hjælper ligesom med at placere ham på skalaen
>
> På et forkert grundlag

Du har jo også gennemskuet, at mine aversioner primært skyldes, han er
tysker

--
Hygge fra Århus - Rudi

Henrik K Hansen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 30-06-04 22:18

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Hvis brugeren har en newsreader, som indsætter en korrekt
> signaturadskiller og samtidig har f.eks. AVG anti-virus
> installeret, vil det vel ske.
> <news:40dc27ef$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> f.eks.

Du har ret
http://home19.inet.tele.dk/hkhansen/30-06-2004-23.14.35.png

Henrik K Hansen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 01-07-04 14:40

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Jeg lader den køre lidt endnu og håber så på, at folk med tiden
> finder ud af at fjerne den fra deres indlæg. Er blot desværre
> bange for, at vi vil se flere og flere af den slags signaturer.

Det er vel kun noget OE gejl? Så du kunne jo nøjes med at tjekke OE
indlæg, det vil også speede det op.

Thomas G. Madsen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 01-07-04 17:29

Henrik K Hansen skrev:

> Jeg har delt min def op i en masse if then linier i starten,
> og så det der skal gøres står i bunden af deffen, ellers kan
> jeg ikke overskue det, og det gør deffen væsentlig mindre.

Det er der jo egentlig noget om. Måske man skulle foretage en
lille ommøblering.

Jeg er ikke helt sikker på, om jeg bliver ved med at bruge den
til indgående indlæg, men må da indrømme, at det åbner op for
en del muligheder, ser det ud til.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-06-04 14:48

Henrik K Hansen skrev:

> Ja, og som jeg skrev i netikette gruppen, det tager ikke mange
> øjeblikke at sætte det op, så bare sig til hvis du vil bruge det.

Hmm, det lyder godt nok fristende, for selvom jeg nu har fået tonet
de åndssvage signaturer ned til næsten samme farve som baggrunden,
er de alligevel det første jeg får øje på.

Som det ser ud pt., så ligger MorVer på port 3119, men den skal vel
så pilles helt ud?

--
Hilsen
Madsen

Carl Drud (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 28-06-04 23:09

On Mon, 28 Jun 2004 23:59:12 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Genialt og tak.

Velbekomme. Men det faktisk Henrik du skal takke.

> En ting jeg ikke fatter lige nu er, at hvis jeg går udenom MorVer,
> så indsætter KorrNews ikke min - Ignore - i testgrupper.

Ja det lyder mærkeligt. Men her klarer Dialog den sag:

http://home19.inet.tele.dk/carl/Capture.png

--
Med venlig hilsen
Carl

Carl Drud (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 29-06-04 18:08

On Tue, 29 Jun 2004 00:27:16 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Man sidder ligefrem og bliver helt ekstatisk.

Heh, det er jo helt vanedannende, ikke

--
Med venlig hilsen
Carl

Henrik K Hansen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 30-06-04 04:44

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Måske man også skulle prøve at fjerne "Mails", "Mails.in" og
> "Mails. Internal" i KorrNews, for det har man vel ikke noget
> at bruge til, når man kun bruger den til news? Det ville måske
> fjerne kaldet til den lHeader.txt

Når du ikke bruger det, bruger Korrnews heller ikke resurcer på det,
så det kan jeg ikke forestille mig.

Henrik K Hansen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 30-06-04 23:17

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Og det er så altså det der Spoiler char-halløj, som har fjernet
> det hele for dig?

Skjult det, ikke fjernet det.

Henrik K Hansen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 01-07-04 14:57

Thomas G. Madsen, du skrev:

> If Header(References) > "" and Lower(Header(X-Newsreader)) matches
> "microsoft" then gosub OE

Nok nærmere
If Lower(Header(X-Newsreader)) matches "microsoft" then gosub OE

og subben skal ikke hedde OE, det navn bruger du jo et andet sted.

Du kan også whiteliste folk, det skal så være øverst i din def, nogen
nævnt ingen glemt.

If %FRA% matches "Henrik K Hansen|Jesper Harder|Dino|Carl Drud" _
or %FRA% matches "Rudi Stegen|Kaj Svenningsen" Then quit

--
Henrik

Carl Drud (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 04-07-04 13:30

On Sun, 04 Jul 2004 14:06:54 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Kan den mon modificeres, så den også vil tage sig af et indlæg som
> dette: <news:40e7f084$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, eller
> så bliver det måske for kompliceret?

Mit umiddelbare gæt ville være at ændre: "for %w% = 1 to 2" til "for
%w% = 1 to 4". Jeg tror bare at det kommer til at tage længere tid at
behandle indlæggene. Så er det, om det er det værd.

Mon ikke Henrik kan be/afkræfte ovenstående.

--
Med venlig hilsen
Carl

Henrik K Hansen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 04-07-04 16:27

Carl Drud, du skrev:

> Mit umiddelbare gæt ville være at ændre: "for %w% = 1 to 2" til "for
> %w% = 1 to 4". Jeg tror bare at det kommer til at tage længere tid at
> behandle indlæggene. Så er det, om det er det værd.
>
> Mon ikke Henrik kan be/afkræfte ovenstående.

Det er ikke nok, og det sker så sjældent at jeg ikke vil bruge CPU tid
på det.

--
Henrik

Carl Drud (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 04-07-04 17:17

On Sun, 04 Jul 2004 17:26:45 +0200, Henrik K Hansen wrote:

> Det er ikke nok,

Det anede mig nok

> og det sker så sjældent at jeg ikke vil bruge CPU tid på det.

Enig.

--
Med venlig hilsen
Carl

Carl Drud (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 04-07-04 19:15

On Sun, 04 Jul 2004 20:05:26 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Og den kan også resultere i mere eller mindre kaos:
> <news:40e84321$0$23869$14726298@news.sunsite.dk>.

Det er: "..." der gør det.

> Indrømmet; citatteknikken er elendig eller rettere ikke til stede,
> men alligevel. Det var nok bedre, at KorrNews slet ikke pillede
> ved sådan et indlæg.

Det er ikke 100%, men jeg kan sagtens leve med evt. at "miste" den slags
indlæg.

--
Med venlig hilsen
Carl

Henrik K Hansen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 04-07-04 19:26

Carl Drud, du skrev:

> Det er ikke 100%, men jeg kan sagtens leve med evt. at "miste" den slags
> indlæg.

Subscribe, hvis man skulle til at tage højde for alverdens ting, så
blev man jo aldrig færdig med at hente news.

--
Henrik

Thomas G. Madsen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-06-04 16:20

Henrik K Hansen skrev:

> Nej, det behøver du ikke.

Okay.
Så skal det dæleme prøves. Hvordan får jeg indkomne indlæg til
at ryge igennem KorrNews? Det kan jeg ikke rigtig gennemskue.

Som det ser ud lige nu, bliver KorrNews "kaldt" inde i Hamsters
Automatisering > Hændelser > Udgående News > Start program.
Skal man så bare gøre det samme under Indkommende news (NNTP) ?

--
Hilsen
Madsen

Carl Drud (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 29-06-04 19:38

On Tue, 29 Jun 2004 00:19:50 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Tja, man må jo nok hellere indrømme at den Dialog har en del
> smarte funktioner.

Bl.a. kan man slette subject og skrive nyt, så indsætter den selv
(Was:Gl.emne) bagefter det nye.

Men aut. valg af tegnsæt er en fornøjelse.

> Det var svært at skifte fra OE til Xnews, men det bliver sikkert
> endnu sværere at skifte fra Xnews til noget helt tredje.

Den kan anbefales.

--
Med venlig hilsen
Carl

Henrik K Hansen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 01-07-04 04:41

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Nå okay. Det er jo også fint nok, men kan du så også få den til at
> genkende forkerte sigseps. Altså noget ala Xnews' SigDashRegex ?

Nej, der er kun Handle OE signature delimiters, Ja Nej.

Henrik K Hansen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 01-07-04 16:16

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Så skal der vel heller ikke stå 'then gosub OE' i If-linien?

Godt gættet

> Kan man kalde sådan en gosub hvad man vil?

Ja, men ingen mellemrum.

>> If %FRA% matches "Henrik K Hansen|Jesper Harder|Dino|Carl Drud" _
>> or %FRA% matches "Rudi Stegen|Kaj Svenningsen" Then quit
>
> Det er ikke så ringe med en hvidvaskning. :)

Bare rolig Madsen, du er også på.

--
Henrik

Carl Drud (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 04-07-04 14:05

On Sun, 04 Jul 2004 14:36:58 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Det har du sikkert ret i. Det er jo godt nok heller ikke indlæg
> man ser mange af.

Ja, det er sjældent. Ydermere kan der være variationer som def'fen
alligevel ikke ville fange.

> Faktisk har jeg den del af min News-in.def
> mistænkt for at være den der tager længst tid at behandle, uden
> dog at vide det med sikkerhed, så jeg har overvejet helt at
> fjerne den.

Det er en af de tunge. Du kan jo prøve at deaktivere den midlertidigt og
se forskellen i hastighed.

> Egentlig er OE-indledningerne ikke dem der irriterer mig mest.
> De der MicroPlanet Gravity-indledninger er i mine øjne langt
> værre. <news:MPG.1b51513ad01dbe4a98aa78@news.usenetserver.com>
> f.eks.

Absolut. Men jeg tror det er konfigurerbart:

news:MPG.1b505d77ea72023f989800@news.individual.net

--
Med venlig hilsen
Carl

Henrik K Hansen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 04-07-04 16:25

Thomas G. Madsen, du skrev:

> De der MicroPlanet Gravity-indledninger er i mine øjne langt
> værre. <news:MPG.1b51513ad01dbe4a98aa78@news.usenetserver.com>
> f.eks.

Du kan jo se om det her er noget for dig.

If Header(References) > "" and Lower(Header(X-Newsreader)) matches "gravity" then gosub Gravity

sub Gravity
for %w% = 1 to 2
If Bodyline(%w%) contains "In"
Do Replace first "says.*" with "wrote:" in Body
Delete bodyline %w%
Set header KN-was-here: yes
Endif
next
endsub

--
Henrik

Carl Drud (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 05-07-04 22:04

On Mon, 05 Jul 2004 22:57:56 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Er det noget i stil med:
>
> Var %Grupper%: String = Header("Newsgroups")
> If %Grupper% matches "Adobe.*|Microsoft.*" Then quit
>
> - eller kan man ikke bruge * i den sammenhæng? Man skal vel ikke
> til at skrive hver eneste gruppe, som den ikke skal pille ved?

If Header (Newsgroups) contains "microsoft" then Quit

If Header (Newsgroups) contains "adobe" then Quit

Det er muligt en linie kan klare det: "adobe|microsoft"

--
Med venlig hilsen
Carl

Henrik K Hansen (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 05-07-04 22:13

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Var %Grupper%: String = Header("Newsgroups")
> If %Grupper% matches "Adobe.*|Microsoft.*" Then quit
>
> - eller kan man ikke bruge * i den sammenhæng?

Jeg har ikke prøvet, så det kan jeg ikke svare på

> Man skal vel ikke til at skrive hver eneste gruppe, som den ikke
> skal pille ved?

Begynder de med Adobe og Microsoft, hvis så er det simpleste nok.

If Header (Newsgroups) begins with "Adobe" or Header (Newsgroups) begins with "Microsoft" then quit

--
Henrik

Thomas G. Madsen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-06-04 18:32

Henrik K Hansen skrev:

> Her er et lille uddrag af min def, du kan jo altid udvide,
> hvis du får blod på tanden.

Den virker tilsyneladende kun, hvis der ikke forekommer en
rigtig sigsep. i indlægget inden rekvalmen. Kan man mon få
den til at kvæle den uanset om der er en rigtig sigsep. eller
ej?

Den fanger f.eks. ikke: <news:2kb2irF86r7U1@uni-berlin.de>,
men den fanger: <news:2kb2nbF6oi0U1@uni-berlin.de>.

--
Hilsen
Madsen

Henrik K Hansen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 01-07-04 16:29

Thomas G. Madsen, du skrev:

>> Ja, men ingen mellemrum.
>
> Altså imellem If-linien og sub'en, ikke?

Nej subbens navn må ikke have mellemrum.

If Lower(Header(X-Newsreader)) matches "microsoft" then gosub Virus

#Antivirus, GEEK-CODE og Posted via Newsfeed.Com, Nuker#
sub virus
For %u% = Bodylines-6 to Bodylines
If Bodyline(%u%) matches "^---$" or Bodyline(%u%) matches "----==" or Bodyline(%u%) matches "http://mail.spaminspector.com" _
or Bodyline(%u%) matches "-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----"
Delete between Last "---","^",true
Set Header X-Virus-Rekvalme-Sig-Slettet: Ja den er
Endif
Next
endsub

--
Henrik

Thomas G. Madsen (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 09-07-04 12:46

Henrik K Hansen skrev:

> Fanebladet Header | fjern alt, det var det.

Jeg har lige opdaget, at der var en masse flueben rundt omkring
i de forskellige faneblade med min News.in-def markeret.
Der var f.eks. flueben i 'Repair OE-comb-quoting' under Sonder-
funktionen og flueben i alle 'Optimize-indents'-kasserne. Det må
vel også være med til at sløve den yderligere?

--
Hilsen
Madsen

Prometheus (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Prometheus


Dato : 26-06-04 15:10

Thomas G. Madsen skrev:

> Hvordan skal linien med SigDashRegex se ud i Xnews.ini, hvis jeg
> gerne vil have den til at genkende --- som en signaturadskiller?
>
> Linien ser i forvejen sådan her ud: SigDashRegex=^\-\-\s?$

SigDashRegex=^\-\-\-?\s?$ - genkender: "--", "-- ", "---", "--- "

SigDashRegex=^\-\-(\-|\s)?$ - genkender: "--", "-- ", "---"

Thomas G. Madsen (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 26-06-04 21:44

Prometheus skrev:

> SigDashRegex=^\-\-\-?\s?$ - genkender: "--", "-- ", "---", "--- "
>
> SigDashRegex=^\-\-(\-|\s)?$ - genkender: "--", "-- ", "---"

Mange tak.

--
Hilsen
Madsen

Carl Drud (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 27-06-04 09:42

On Sat, 26 Jun 2004 22:44:06 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Nej, jeg bruger den kun til udgående, så jeg vælger at snuppe en
> af linierne fra "Prometheus" i stedet. :)

OK. Jeg mente bare at du på et tidspunkt også rodede med noget
indkommende på KN.

--
Med venlig hilsen
Carl

Thomas G. Madsen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-06-04 18:56

Carl Drud skrev:

> Hvad med at kvæle det hele?

Det har du ret i. Det vil jeg prøve i stedet.

I øvrigt undrer det mig, at jeg nu ikke længere har mellemrum
imellem den sidste linie i indlægget og sigsep'en og selv på
dit indlæg, som jeg her svarer på. Jeg troede kun at KorrNews
pillede ved de indlæg, hvor det virushalløj er indsat.

Se evt.: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/news/mellemrum.png>.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 29-06-04 12:21

Henrik K Hansen skrev:

> Ja et indlæg er jo delt op i header, body og signatur.

Nå ja.

>> Kan man mon få den til at kvæle den uanset om der er en
>> rigtig sigsep. eller ej?

> Det burde ikke være et problem, men det er mange linier der
> skal gennemgåes i hvert indlæg.

Jeg kan også tydeligt mærke forskel fra før og nu. Det tager
noget længere tid at hente indlæg og CPU-forbruget er større,
men det er til at leve med.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 01-07-04 12:48

Henrik K Hansen skrev:

> Det burde ikke være et problem, men det er mange linier der skal
> gennemgåes i hvert indlæg.

Jeg har taget en kopi af min News-in.def, som kan ses her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/news-in_def.txt>.

Er det mon underordnet, hvilken rækkefølge linierne kommer i, eller
kan den med fordel opsættes på en anden måde for at forbedre ydelsen?

Hvilke linier tror I trækker fleste tænder ud af systemet, for jeg
må da godt nok indrømme, at ydelsen er faldet en del siden den er
begyndt at tjekke indgående indlæg også. Det mest irriterende er,
at det ofte resulterer i et timeglas som markør, når Hamster
arbejder fordi den typisk starter 5-6 stk. ONLY_KN.EXE på én gang.

--
Hilsen
Madsen

Henrik K Hansen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 01-07-04 17:21

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Nå okay, men skal mellemrummet imellem If Lower og #Antivirus være
> der, som her:
>
>> If Lower(Header(X-Newsreader)) matches "microsoft" then gosub Virus
>>
>> #Antivirus, GEEK-CODE og Posted via Newsfeed.Com, Nuker#
>> sub virus

Nej.

> Hvorfor ikke bare skrive det sådan her:
>
>> #Antivirus, GEEK-CODE og Posted via Newsfeed.Com, Nuker#
>> If Lower(Header(X-Newsreader)) matches "microsoft" then gosub Virus
>> sub virus
>
> Uanset hvad, vil den vel springe over subben, hvis X-newsreader ikke
> matcher microsoft?

Det har du ret i.

Jeg har delt min def op i en masse if then linier i starten, og så det
der skal gøres står i bunden af deffen, ellers kan jeg ikke overskue
det, og det gør deffen væsentlig mindre.

Hvis du beslutter dig for at ville blive ved med at bruge Korrnews til
incoming NNTP, så er den metode imo den mest overskuelige, for man
'jeg' bliver jo ved med at finde på nye ting man kan manipulere.

--
Henrik

Thomas G. Madsen (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 09-07-04 18:19

Carl Drud skrev:

> Det har jeg også, men du har jo Morver til at klare de "skæve" OE
> citater så slå det bare fra.

He-he. Se: <news:ccmq1o.3pg.1@tgm.dyndns.dk> :)

--
Hilsen
Madsen

Henrik K Hansen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 28-06-04 13:40

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Det gjorde jeg også, men opgav efter nogle timers kamp.
> Min tålmodighed er ret lav på det punkt desværre.

Havde det ikke været for Hamster, KorrNews og 40tude Dialog, så havde
jeg droppet usenet for længe siden.

--
Henrik
4e1baf480ab8a75c35ef615fe2cd249e

Thomas G. Madsen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-06-04 22:20

Carl Drud skrev:

> Selfølgelig ment som et supplement til den anden, men det
> regnede du vel også med

Jow, jow. :)

> Jeg har på "Body I" fanebladet i KN både i indkommende og
> udgående news sat hak i "Add empty line before signature".

Det var lige præcis den jeg manglede under min nye News.in.

--
Hilsen
Madsen

Henrik K Hansen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 28-06-04 14:29

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Hvordan har du gjort det her:
> <http://home19.inet.tele.dk/hkhansen/19-06-2004-13.11.50.png> ?
>
> Kræver det, at KorrNews behandler indkomne indlæg?

Ja, og som jeg skrev i netikette gruppen, det tager ikke mange
øjeblikke at sætte det op, så bare sig til hvis du vil bruge det.

--
Henrik
c5d62ac5717055ccccf86ba9bc3f76fc

Thomas G. Madsen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-06-04 22:38

Carl Drud skrev:

> #Folk der citerer 39 linier eller mere og skriver enig

For dælen da! Det ender jo faktisk med, at jeg kan undvære MorVer.
Det ville egentlig heller ikke gøre mig noget, for så er der da et
program mindre i Start-menuen og på joblisten. :)

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 29-06-04 12:21

Carl Drud skrev:

> #Folk der citerer 39 linier eller mere og skriver enig

Hmm, det undrer mig, hvis den kører uden problemer hos dig,
for jeg får denne:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/mega_fehler.png>.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 29-06-04 19:46

Henrik K Hansen skrev:

> Helt sikkert, jeg vil ikke undvære det, selvom det sløver min
> 350Mhz en del.

Jeg har valgt at flytte KorrNews over på CPU 1, så CPU 0 er fri
til andre ting. Det hjalp gevaldigt, men jeg får altså nogle sære
meddelelser fra KorrNews engang imellem.

Hvad betyder f.eks. det her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/anwendungsfehler.png>.
Jeg kan godt regne ud, at det har noget med filen lHeader.txt at
gøre, men når jeg åbner den, kan jeg kun se følgende:

!MAIL FROM
!RCPT TO

Hvorfor brokker KorrNews sig mon over det?

> Du må se om du kan få programmøren af xnews til at understøtte
> spoilerchars. Slrn, Gnus og Dialog er dem jeg kender, som
> understøtter det

Jeg tvivler stærkt på, at jeg kan få Luu Tran overtalt til det. :)

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 30-06-04 21:28

Henrik K Hansen skrev:

> Det du skrev om at KorrNews ikke fanger den, hvis den
> virusrekvalme kommer efter sigseppen, har du et link til
> indlæg hvor rekvalmen er under sigseppen, 'Dine testindlæg
> tæller ikke med '

Jeg har vist overset ovenstående i første omgang, men den
slags indlæg er ret almindelige, så vidt jeg lige kan se.

Hvis brugeren har en newsreader, som indsætter en korrekt
signaturadskiller og samtidig har f.eks. AVG anti-virus
installeret, vil det vel ske.
<news:40dc27ef$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> f.eks.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 01-07-04 14:33

Henrik K Hansen skrev:

> Ryk signatur fjerneren op over Rekvalme dræberen.

Done.

>> Hvilke linier tror I trækker fleste tænder ud af systemet,
>> for jeg må da godt nok indrømme, at ydelsen er faldet en del
>> siden den er begyndt at tjekke indgående indlæg også.
>
> Rekvalmefjerneren.

Jeg lader den køre lidt endnu og håber så på, at folk med tiden
finder ud af at fjerne den fra deres indlæg. Er blot desværre
bange for, at vi vil se flere og flere af den slags signaturer.

--
Hilsen
Madsen

Henrik K Hansen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 28-06-04 15:29

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Som det ser ud pt., så ligger MorVer på port 3119, men den skal vel
> så pilles helt ud?

Nej, det behøver du ikke.

--
Henrik
7d980f2ec18367a59479d90f18c8d4a9

Thomas G. Madsen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-06-04 22:59

Carl Drud skrev:

> #Fjerner "msg.id fra OE indlæg

Genialt og tak.

En ting jeg ikke fatter lige nu er, at hvis jeg går udenom MorVer,
så indsætter KorrNews ikke min - Ignore - i testgrupper. Det forstår
jeg ikke en meter af, men vil lige teste videre, for det kan da ikke
passe...

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-06-04 23:11

Thomas G. Madsen skrev:

> En ting jeg ikke fatter lige nu er, at hvis jeg går udenom
> MorVer, så indsætter KorrNews ikke min - Ignore - i
> testgrupper.

Nå, der skulle åbenbart bare møbleres lidt om i News-out.def.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-06-04 23:27

Carl Drud skrev:

> Heh, Henrik fik mig overbevist. KN rules.

Ja og manden har jo ret!
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/afkortet.png>.
Man sidder ligefrem og bliver helt ekstatisk.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 29-06-04 14:08

Henrik K Hansen skrev:

> Var %FRA%: String = Header("From")

Tak.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 29-06-04 23:36

Henrik K Hansen skrev:

> Jeg tror det sker når der kommer en hel stak artikler lige
> efter hinanden, hvor der skal manipuleres en hel del, så kan
> Korrnews ikke følge med.

Det sære er, at jeg indtil nu kun har set det i forbindelse
med genstart af computeren, hvor der typisk kommer tre eller
fire af den slags dialogbokse lige i rap, når Hamster begynder
at suge, så det kan godt være, at KorrNews har for meget at
lave.

Måske man også skulle prøve at fjerne "Mails", "Mails.in" og
"Mails. Internal" i KorrNews, for det har man vel ikke noget
at bruge til, når man kun bruger den til news? Det ville måske
fjerne kaldet til den lHeader.txt, men hvad ved jeg.

> Spoiler char er ellers en god ting, udvikler han stadig på
> den.

Det tror jeg ikke.

--
Hilsen
Madsen

Rudi Stegen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 30-06-04 00:46

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

>> Spoiler char er ellers en god ting, udvikler han stadig på
>> den.
>
> Det tror jeg ikke.

Han har jo selv skrevet, at han ikke kan komme i tanke om flere reelle
forbedringer, der kan stoppes ind i den aktuelle "grundudgave".

Skal der ske betydende forbedringer, skal han starte med at skrive en
helt ny fra bunden, hvilket han dengang (for vist 1½ års tid siden
eller mere) ikke formodede at gøre. (Dog afviste han ikke blankt, han
måske engang kunne finde på det, men sidde og vente skulle man ikke).

Men, men... *Hvis* det kan tilføjes den aktuelle, og han kan se nogen
ide i at at gøre det, vil jeg bestemt ikke afvise, du kunne lokke ham
til det. Faktisk tror jeg nærmere, det ville være sandsynligt, han
gjorde det. *Hvis* altså det kan proppes ind i den nuværende
grundudgave.

Prøv evt. at tage emnet op i news.software.readers, hvis du gerne så
det. Andre vil måske også gerne have det, og jeg er ret sikker på, han
stadig følger gruppen men blot er yderst tilbageholdende med at skrive
i den. (Hvilket man fint forstår, da ét indlæg hurtigt ville skabe en
trommeild af anmodninger om dit, dat og dut).

Han har heller ikke noget imod private mails. Men det er mest rimeligt
først at lave lidt debat i gruppen. Også for at se om nogle evt. på
forhånd kan afvise, det kan proppes på.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Thomas G. Madsen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 30-06-04 22:57

Henrik K Hansen skrev:

> http://home19.inet.tele.dk/hkhansen/30-06-2004-23.14.35.png

Og det er så altså det der Spoiler char-halløj, som har fjernet
det hele for dig?

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 01-07-04 14:47

Henrik K Hansen skrev:

> Det er vel kun noget OE gejl?

Ja, det er det vel egentlig.

> Så du kunne jo nøjes med at tjekke OE indlæg, det vil også
> speede det op.

Hmm, hvordan gør jeg det? Skal man så bare smide noget i retning af
det her ind foran:

If Header(References) > "" and Lower(Header(X-Newsreader)) matches
"microsoft" then gosub OE

sub OE
For %u% = Bodylines-6 to Bodylines
Osv.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 04-07-04 13:07

Carl Drud skrev:

> #Fjerner "msg.id fra OE indlæg

Kan den mon modificeres, så den også vil tage sig af et indlæg som
dette: <news:40e7f084$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, eller
så bliver det måske for kompliceret?

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 04-07-04 19:05

Carl Drud skrev:

> If Header(References) > "" and Lower(Header(X-Newsreader))
> matches "microsoft" then gosub OE

Og den kan også resultere i mere eller mindre kaos:
<news:40e84321$0$23869$14726298@news.sunsite.dk>.

| Ja, jeg har samme mobo.... Og mine usb virker nemlig fint, men en enkelt
| undtagelse,
| og det er at nogle 1 af portene køre ups 1.0....
|
| Henrik

Bliver til:

| undtagelse,
|
| Henrik

Indrømmet; citatteknikken er elendig eller rettere ikke til stede,
men alligevel. Det var nok bedre, at KorrNews slet ikke pillede
ved sådan et indlæg.

--
Hilsen
Madsen

Henrik K Hansen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 28-06-04 16:52

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Okay. Så skal det dæleme prøves.

> Som det ser ud lige nu, bliver KorrNews "kaldt" inde i Hamsters
> Automatisering > Hændelser > Udgående News > Start program.
> Skal man så bare gøre det samme under Indkommende news (NNTP) ?

Ja, lav en def og kald den f.eks newstumlinger , start Korrnews og
lav en new kald den f.eks newsnntp.

Angiv stien til dine grupper, her er det
Message-Path: D:\Hamster\Groups
Header.Def: newstumlinger.def

Fanebladet Header | fjern alt, det var det.

Over i Hamsteren
Automatisering > Hændelser > Indkommende News >

Stien til din Korrnews
Start Program D:\Hamstertools\Korrnews4.11\ONLY_KN.EXE
Med parametre Type:newsnntp Filename:"%1"
Start type normalt


Her er et lille uddrag af min def, du kan jo altid udvide, hvis du får
blod på tanden.

#Antivirus, GEEK-CODE og Posted via Newsfeed.Com, Nuker#
For %u% = Bodylines-6 to Bodylines
If Bodyline(%u%) matches "^---$" or Bodyline(%u%) matches "----==" or Bodyline(%u%) matches "http://mail.spaminspector.com" _
or Bodyline(%u%) matches "-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----"
Delete between Last "---","^",true
Set Header X-Virus\Newsfeed\GEEK-CODE-BLOCK\NewsCom-Sig-Slettet: Ja den er
Endif
Next

--
Henrik
f5b8afd819ffc5b30be297f9637e6de6

Thomas G. Madsen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-06-04 23:20

Carl Drud skrev:

> Velbekomme. Men det faktisk Henrik du skal takke.

Okay, men så ryger der en tak afsted til ham også. :)

> http://home19.inet.tele.dk/carl/Capture.png

Tja, man må jo nok hellere indrømme at den Dialog har en del
smarte funktioner. Jeg er bare ret sikker på, at jeg ville have
utroligt svært ved at skifte, for de fleste af Xnews' tastatur-
genveje er permanent brændt fast i knoppen på mig.

Det var svært at skifte fra OE til Xnews, men det bliver sikkert
endnu sværere at skifte fra Xnews til noget helt tredje.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 30-06-04 23:34

Henrik K Hansen skrev:

> Skjult det, ikke fjernet det.

Nå okay. Det er jo også fint nok, men kan du så også få den til at
genkende forkerte sigseps. Altså noget ala Xnews' SigDashRegex ?

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 01-07-04 15:16

Henrik K Hansen skrev:

> If Lower(Header(X-Newsreader)) matches "microsoft" then gosub OE
>
> og subben skal ikke hedde OE, det navn bruger du jo et andet sted.

Så skal der vel heller ikke stå 'then gosub OE' i If-linien?
Kan man kalde sådan en gosub hvad man vil?

> If %FRA% matches "Henrik K Hansen|Jesper Harder|Dino|Carl Drud" _
> or %FRA% matches "Rudi Stegen|Kaj Svenningsen" Then quit

Det er ikke så ringe med en hvidvaskning. :)

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 01-07-04 16:16

Thomas G. Madsen skrev:

> Kan man kalde sådan en gosub hvad man vil?

Det ser ud til det.
Har prøvet med denne her og får ingen fejlmeddelelser:

#Antivirus, GEEK-CODE og Posted via Newsfeed.Com, Nuker#
If Lower(Header(X-Newsreader)) matches "microsoft" then gosub Antivir
sub Antivir
For %u% = Bodylines-6 to Bodylines
If Bodyline(%u%) matches "^---$" or Bodyline(%u%) matches "----==" or Bodyline(%u%) matches "http://mail.spaminspector.com" _
or Bodyline(%u%) matches "-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----"
Delete between Last "---","^",true
Set Header X-Virus\Newsfeed\GEEK-CODE-BLOCK\NewsCom-Sig-Slettet: Ja den er
Endif
Next

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 04-07-04 13:37

Carl Drud skrev:

> Mit umiddelbare gæt ville være at ændre: "for %w% = 1 to 2"
> til "for %w% = 1 to 4".

Ok.

> Jeg tror bare at det kommer til at tage længere tid at
> behandle indlæggene. Så er det, om det er det værd.

Det har du sikkert ret i. Det er jo godt nok heller ikke indlæg
man ser mange af. Faktisk har jeg den del af min News-in.def
mistænkt for at være den der tager længst tid at behandle, uden
dog at vide det med sikkerhed, så jeg har overvejet helt at
fjerne den.

Egentlig er OE-indledningerne ikke dem der irriterer mig mest.
De der MicroPlanet Gravity-indledninger er i mine øjne langt
værre. <news:MPG.1b51513ad01dbe4a98aa78@news.usenetserver.com>
f.eks.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 04-07-04 14:37

Carl Drud skrev:

[MicroPlanet Gravity-indledninger]

> Men jeg tror det er konfigurerbart:
>
> news:MPG.1b505d77ea72023f989800@news.individual.net

Okay. Det kan måske endda være, at den trælse 'In article <message-ID>,
mailadresse says...' ikke engang er standardindstillingen.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 04-07-04 16:45

Henrik K Hansen skrev:

> Du kan jo se om det her er noget for dig.
>
> If Header(References) > "" and Lower(Header(X-Newsreader))
> matches "gravity" then gosub Gravity

Det tror jeg helt sikkert det er, og jeg vil droppe det med
<news:40e7f084$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> for du
og Carl har nok ret i, at det vil tage for meget CPU-tid.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 04-07-04 18:34

Henrik K Hansen skrev:

> If Header(References) > "" and Lower(Header(X-Newsreader))
> matches "gravity" then gosub Gravity

Hmm, det undrer mig, hvorfor den fjerner den citerede linie i
dette indlæg: <news:MPG.1b51f922cf08fd298a931@www.adobeforums.com>.

Originalindlægget ser sådan her ud:

| > You probably need to change mode to Indexed Color first.
|
| ??
|
| M

Gravity subben ændrer det til:

| ??
|
| M

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 04-07-04 19:30

Carl Drud skrev:

> Det er: "..." der gør det.

Jep.

> Det er ikke 100%, men jeg kan sagtens leve med evt. at "miste"
> den slags indlæg.

Du har ret.
Jeg tænkte bare lige "hvad hulen sker der!?", men det hjælper en hel
del på forvirringen, når man kan få newsreaderen til at vise de headere,
som KorrNews indsætter øverst i indlægget. Så ved man da i det mindste,
at det er KorrNews, som har været på spil. Det ville have været en plage
i OE, hvor man skulle trykke Ctrl + F3 for at finde ud af, om KorrNews
havde blandet sig eller ej. :)

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 05-07-04 21:58

Henrik K Hansen skrev:

> If %FRA% matches "Henrik K Hansen|Jesper Harder|Dino|Carl Drud" _
> or %FRA% matches "Rudi Stegen|Kaj Svenningsen" Then quit

Hvordan får man den til at forstå, at den ikke skal pille ved
specielle grupper? Den laver for meget koks i Adobe og i Microsoft-
grupperne i mit tilfælde, så hvis man på en eller anden måde kunne
udelukke dem for behandling...

Er det noget i stil med:

Var %Grupper%: String = Header("Newsgroups")
If %Grupper% matches "Adobe.*|Microsoft.*" Then quit

- eller kan man ikke bruge * i den sammenhæng? Man skal vel ikke
til at skrive hver eneste gruppe, som den ikke skal pille ved?

--
Hilsen
Madsen

Carl Drud (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 28-06-04 17:09

On Mon, 28 Jun 2004 17:19:52 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Som det ser ud lige nu, bliver KorrNews "kaldt" inde i Hamsters
> Automatisering > Hændelser > Udgående News > Start program.
> Skal man så bare gøre det samme under Indkommende news (NNTP) ?

Automatisering-->Indkommende news NNTP

Start Program: C:\din mappe hvor KN er\Only_KN.exe
med parametre: Type:newsnntp Filename:"%1"
start-type: Normalt

I KorrNews
General Settings-->New-->Name "newsnntp"

Hak i "Automatiche Funktionen anwenden"

Message-Path C:\Hamster\Groups

Header.def "newsi.def" eller et andet navn du hellere vil have.

Og så kan du evt. starte med at fylde den her ind i def'en:

#Antivirus, GEEK-CODE og Posted via Newsfeed.Com, Nuker#
For %u% = Bodylines-6 to Bodylines
If Bodyline(%u%) matches "^---$" or Bodyline(%u%) matches "----==" or
Bodyline(%u%) matches "http://mail.spaminspector.com" _
or Bodyline(%u%) matches "-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----"
Delete between Last "---","^",true
Set Header X-Virus\Newsfeed\GEEK-CODE-BLOCK\NewsCom-Sig-Slettet: Ja den er
Endif
Next

--
Med venlig hilsen
Carl

Carl Drud (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 28-06-04 18:40

On Mon, 28 Jun 2004 19:32:24 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Den virker tilsyneladende kun, hvis der ikke forekommer en
> rigtig sigsep. i indlægget inden rekvalmen. Kan man mon få
> den til at kvæle den uanset om der er en rigtig sigsep. eller
> ej?

Hvad med at kvæle det hele?

Smid den her ind. Den dræber signaturer over 4 linier:

If Siglines >4
Set Header X-Sig-Slettet: Ja %Str(Siglines)% Linier
Delete sig
Endif

eller du kan ændre den til 5 måske.

--
Med venlig hilsen
Carl

Thomas G. Madsen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 04-07-04 18:04

Henrik K Hansen skrev:

> Ufatteligt hvis sådan en grim overflødig indledning er
> standarden.

Enig. Den kan ikke bruges til noget som helst.

[news:40e7f084$0$156$edfadb0f@dtext02.news. tele.dk]
> Underligt, først en manuel indledning og så en automatisk.
> Lidt i stil med dem der først har en manuel signatur og så en
> automatisk.

Just præcis. :)

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 04-07-04 18:56

Carl Drud skrev:

> Mon ikke det fordi: Indexed = In
>
> Linie 3 i def'fen: If Bodyline(%w%) contains "In"

Hmm, det er det nok. Spørgsmålet er så, om man kan undgå det og
så er vi nok igen tilbage til for meget CPU-tid. :)

Jeg tror egentlig det ville være smartest at hvidliste Adobe-
grupperne, for det er sjældent, at man ser en attributionslinie
i dem (de fleste tilgår dem via Adobes hjemmeside).

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 04-07-04 19:30

Henrik K Hansen skrev:

> Mig undrer det ikke der står jo In

Ja, det er logisk nok, men det kunne jeg ikke lige få øje på i
kampens hede. :)

> If Bodyline(%w%) begins with "In article"

Den er nok bedre ja.

--
Hilsen
Madsen

Carl Drud (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 28-06-04 19:04

On Mon, 28 Jun 2004 19:56:22 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Det har du ret i. Det vil jeg prøve i stedet.

Selfølgelig ment som et supplement til den anden, men det regnede du vel
også med

> I øvrigt undrer det mig, at jeg nu ikke længere har mellemrum
> imellem den sidste linie i indlægget og sigsep'en og selv på
> dit indlæg, som jeg her svarer på. Jeg troede kun at KorrNews
> pillede ved de indlæg, hvor det virushalløj er indsat.

Ouch, jeg erindrer at jeg ligeledes har haft sjov med det. Jeg har på
"Body I" fanebladet i KN både i indkommende og udgående news sat hak i
"Add empty line before signature".

--
Med venlig hilsen
Carl

Thomas G. Madsen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 04-07-04 19:21

Carl Drud skrev:

> Hvad med at bruge "Says" i stedet for "In".

Det var måske en mulighed. Man må vel også kunne sørge for, at
det kun gælder for In og ikke Indexed, skulle man tro. Altså noget
alla Hamsters {\b \b} rundt om ordet for at sørge for, at det skal
være præcis det ord.

--
Hilsen
Madsen

Carl Drud (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 28-06-04 22:31

On Mon, 28 Jun 2004 23:19:33 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Det var lige præcis den jeg manglede under min nye News.in.

Lidt mere til din nye def:

#Folk der citerer 39 linier eller mere og skriver enig

If Header(References) > ""
If Bodylines > 39
Set %Quoted% = Str(matchedLines('^>'))
Set %Own% = Str(matchedLines('^[^>]'))
If Val(%Own%) < 6 Then Set Header X-Megaquoter: %FRA% citerede %Quoted% linier, men skrev selv kun %Own% linier
endif
endif

--
Med venlig hilsen
Carl

Carl Drud (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 28-06-04 22:48

On Mon, 28 Jun 2004 23:37:32 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> For dælen da! Det ender jo faktisk med, at jeg kan undvære MorVer.

Heh, Henrik fik mig overbevist. KN rules.

En mere til def'en hvis det har interesse:

#Fjerner "msg.id fra OE indlæg

If Header(References) > "" and Lower(Header(X-Newsreader)) matches "microsoft" then gosub OE

sub OE
for %w% = 1 to 2
If Bodyline(%w%) contains "..."
Do Replace first "skrev.*" with "skrev:" in Body
Do Replace first "wrote.*" with "wrote:" in Body
Delete bodyline %w%
Set header X-KorrNews-Manipulation: Indledning afkortet.
Endif
next
endsub

--
Med venlig hilsen
Carl

Henrik K Hansen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 29-06-04 04:47

Thomas G. Madsen, du skrev:

>> Her er et lille uddrag af min def, du kan jo altid udvide,
>> hvis du får blod på tanden.
>
> Den virker tilsyneladende kun, hvis der ikke forekommer en
> rigtig sigsep. i indlægget inden rekvalmen.

Ja et indlæg er jo delt op i header, body og signatur.

> Kan man mon få den til at kvæle den uanset om der er en rigtig
> sigsep. eller ej?

Det burde ikke være et problem, men det er mange linier der skal
gennemgåes i hvert indlæg.

--
Henrik
79e73022a5089369d9928dbed4bf60e8

Thomas G. Madsen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 01-07-04 11:38

Henrik K Hansen skrev:

> Nej, der er kun Handle OE signature delimiters, Ja Nej.

Ok.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 01-07-04 16:20

Henrik K Hansen skrev:

> Ja, men ingen mellemrum.

Altså imellem If-linien og sub'en, ikke?

>> Det er ikke så ringe med en hvidvaskning. :)
>
> Bare rolig Madsen, du er også på.

Så er jeg mere rolig.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 05-07-04 22:18

Henrik K Hansen skrev:

> Begynder de med Adobe og Microsoft, hvis så er det simpleste
> nok.

[..]

De begynder alle med Adobe og Microsoft ja.
Tak igen igen til dig og Carl.

--
Hilsen
Madsen

Henrik K Hansen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 29-06-04 13:46

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Hmm, det undrer mig, hvis den kører uden problemer hos dig,
> for jeg får denne:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/mega_fehler.png>.

Korrnews skal vide hvem fra er, så smid denne linie ind øverst i din
def.

Var %FRA%: String = Header("From")

Henrik K Hansen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 29-06-04 14:29

Thomas G. Madsen, du skrev:

>> Det burde ikke være et problem, men det er mange linier der
>> skal gennemgåes i hvert indlæg.
>
> Jeg kan også tydeligt mærke forskel fra før og nu. Det tager
> noget længere tid at hente indlæg og CPU-forbruget er større,
> men det er til at leve med.

Helt sikkert, jeg vil ikke undvære det, selvom det sløver min 350Mhz
en del.

Det du skrev om at KorrNews ikke fanger den, hvis den virusrekvalme
kommer efter sigseppen, har du et link til indlæg hvor rekvalmen er
under sigseppen, 'Dine testindlæg tæller ikke med '

Her smider jeg en spoiler char ind, hvis siggen er >4 linier, så
bliver signaturen usynlig. Du må se om du kan få programmøren af xnews
til at understøtte spoilerchars. Slrn, Gnus og Dialog er dem jeg
kender, som understøtter det

--
Henrik
a063ad3ac39e283248e6c24909f6e1cc

Carl Drud (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 29-06-04 18:08

On Tue, 29 Jun 2004 13:21:26 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Hmm, det undrer mig, hvis den kører uden problemer hos dig,
> for jeg får denne:

Jeg beklager jeg ikke fik det hele med, men jeg ser du har fået
kvalificeret hjælp

--
Med venlig hilsen
Carl

Henrik K Hansen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 01-07-04 14:06

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Er det mon underordnet, hvilken rækkefølge linierne kommer i, eller
> kan den med fordel opsættes på en anden måde for at forbedre ydelsen?

Ryk signatur fjerneren op over Rekvalme dræberen.

> Hvilke linier tror I trækker fleste tænder ud af systemet, for jeg
> må da godt nok indrømme, at ydelsen er faldet en del siden den er
> begyndt at tjekke indgående indlæg også.

Rekvalmefjerneren.

Thomas G. Madsen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 01-07-04 16:43

Henrik K Hansen skrev:

> Nej subbens navn må ikke have mellemrum.

Nå okay, men skal mellemrummet imellem If Lower og #Antivirus være
der, som her:

> If Lower(Header(X-Newsreader)) matches "microsoft" then gosub Virus
>
> #Antivirus, GEEK-CODE og Posted via Newsfeed.Com, Nuker#
> sub virus

Hvorfor ikke bare skrive det sådan her:

> #Antivirus, GEEK-CODE og Posted via Newsfeed.Com, Nuker#
> If Lower(Header(X-Newsreader)) matches "microsoft" then gosub Virus
> sub virus

Uanset hvad, vil den vel springe over subben, hvis X-newsreader ikke
matcher microsoft?

--
Hilsen
Madsen

Henrik K Hansen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 04-07-04 17:06

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Det tror jeg helt sikkert det er,

Ufatteligt hvis sådan en grim overflødig indledning er standarden.

> og jeg vil droppe det med <news:40e7f084$0$156$edfadb0f@dtext02.news.
> tele.dk> for du og Carl har nok ret i, at det vil tage for meget
> CPU-tid.

Underligt, først en manuel indledning og så en automatisk. Lidt i stil
med dem der først har en manuel signatur og så en automatisk.

Carl Drud (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 04-07-04 17:17

On Sun, 04 Jul 2004 18:06:11 +0200, Henrik K Hansen wrote:

> Underligt, først en manuel indledning og så en automatisk. Lidt i stil
> med dem der først har en manuel signatur og så en automatisk.

Visse vasse, det er et personligt præg på meddelelsen

--
Med venlig hilsen
Carl

Carl Drud (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 04-07-04 18:41

On Sun, 04 Jul 2004 19:34:06 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Hmm, det undrer mig, hvorfor den fjerner den citerede linie i
> dette indlæg: <news:MPG.1b51f922cf08fd298a931@www.adobeforums.com>.

Mon ikke det fordi: Indexed = In

Linie 3 i def'fen: If Bodyline(%w%) contains "In"

--
Med venlig hilsen
Carl

Carl Drud (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 04-07-04 19:10

On Sun, 04 Jul 2004 19:55:47 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Hmm, det er det nok. Spørgsmålet er så, om man kan undgå det og
> så er vi nok igen tilbage til for meget CPU-tid. :)

Hvad med at bruge "Says" i stedet for "In".

--
Med venlig hilsen
Carl

Henrik K Hansen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 04-07-04 19:15

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Hmm, det undrer mig, hvorfor den fjerner den citerede linie i
> dette indlæg: <news:MPG.1b51f922cf08fd298a931@www.adobeforums.com>.
>
> Originalindlægget ser sådan her ud:
>
> |> You probably need to change mode to Indexed Color first.

Mig undrer det ikke der står jo In

Min fejl, jeg burde havde skrevet at jeg ikke havde testet det, da jeg
ikke selv bruger det.

Her er så en anden, heller ikke testet, prøv om den er bedre.

sub Gravity
for %w% = 1 to 2
If Bodyline(%w%) begins with "In article"
Do Replace first "In article <.*>," with "" in Body
Do Replace first "says..." with "" in Body
Set header KN-was-here: yes
Endif
next
endsub

Carl Drud (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 04-07-04 19:25

On Sun, 04 Jul 2004 20:21:24 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Det var måske en mulighed. Man må vel også kunne sørge for, at
> det kun gælder for In og ikke Indexed, skulle man tro.

Så begynder det at koste CPU tid tror jeg. Men jeg ser Henrik har postet
en ny version til dig.

--
Med venlig hilsen
Carl

Carl Drud (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 09-07-04 17:21

Thomas G. Madsen wrote:

> Jeg har lige opdaget, at der var en masse flueben rundt omkring
> i de forskellige faneblade med min News.in-def markeret.
> Der var f.eks. flueben i 'Repair OE-comb-quoting' under Sonder-
> funktionen og flueben i alle 'Optimize-indents'-kasserne.

Det har jeg også, men du har jo Morver til at klare de "skæve" OE
citater så slå det bare fra.

> Det må
> vel også være med til at sløve den yderligere?

Jo, men jeg synes ikke der er den store forskel.

--
Med venlig hilsen
Carl

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408878
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste