Operation Tigerbrøl,ind i system?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 25-06-04 16:14

Karl´s tigerbrøl lyder godt ;-D

Derfor vil jeg gerne have det ind som en fast lydmulighed ved de
forskellige handlinger.

Kan lyden lægges ind ved de andre: Blasso, Purr, Glass, osv.?
(uden at skulle i terminalen!

Øs løs af jeres viden
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Karl Antz

Dato : 25-06-04 17:11

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> forskellige handlinger.
>
> Kan lyden lægges ind ved de andre: Blasso, Purr, Glass, osv.?

Jeg har bare puttet den i Library/Sounds - og nu brøler den lysteligt
når jeg skal alarmeres
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Lone Schmidt

Dato : 25-06-04 18:09

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Jeg har bare puttet den i Library/Sounds - og nu brøler den lysteligt
> når jeg skal alarmeres

Karl, der lyder tigerbrøl overalt, jeg er en glad kvinde, tak )

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 25-06-04 23:32

> [...]

> forskellige handlinger.
>
> Kan lyden lægges ind ved de andre: Blasso, Purr, Glass, osv.?

Skal det være lidt mere avanceret, hvis du finder andre tiger-/ andre
brøl, så prøv at kigge på DragThing muligheder.

Mogens Thyregod
moth@mothsoft.dk
www.mothsoft.dk

Fra : Lone Schmidt

Dato : 26-06-04 06:34

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Skal det være lidt mere avanceret, hvis du finder andre tiger-/ andre
> brøl, så prøv at kigge på DragThing muligheder.

Karl anviste at lægge lyden i ~/Lib/sounds, men det var for tamt, så jeg
smækkede den i /system/lib./sound!
Den brøler næsten hele tiden, så jeg har virkelig fået det jeg ville
have!

Mht.DragThings,har jeg klappet hesten med at insrtallere ting og sager,
fordi PB pludselig blev mærkelig

Nu er den på plads, så det kommer DragThings osse nu.

Men jeg var inde på din side igår aftes for at downloade den danske
manual til Graphic Converter, men siden fandes ikke
(siden med den danske manual)

Jeg skal jo have lavet mit brølende skærmbillede, men er faktisk helt
blank på det område.

Det med at jeg skal have sepereret en tiger fra dens nuværende baggrund,
kunne jeg ikke på den måde du beskrev sidst:

"Åbn billedet og vælg Billede->Billedstørrelse->Tilføj/Fjern margen. I
den fremkomne dialog kan du så skrive det ønskede antal pixels der skal
tilføjes til højre/for neden. Ved siden af kan du vælge hvilken farve
tillægget skal have".

Det er jo kun "rammen" den fjerner? Jeg har forsøgt med paletten at få
tigeren "rammet" ind, men det lykkedes heller ikke.

Men hold da op hvor er jeg glad for Jeres hjælp, i min verden er det
meget frækt , at jeg selv lægge en lyd ind i systemet !
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 26-06-04 18:53

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

[snip]
> Men jeg var inde på din side igår aftes for at downloade den danske
> manual til Graphic Converter, men siden fandes ikke
> (siden med den danske manual)

Tak for at gøre mig opmærksom på fejlen (som nu er rettet) der er lidt
overfyldt på min server pt.

> [...]
>
> Det med at jeg skal have sepereret en tiger fra dens nuværende baggrund,
> kunne jeg ikke på den måde du beskrev sidst:

Sikkert min mis(!)forståelse, jeg troede du havde et billede med en
frilagt tiger på en ensfarvet baggrund, som blot skulle gøres større.

Er der tale om et tigerdyr på en ikke-ensfarvet baggrund skal du bruge
tryllestavsværktøjet enten på dyret selv eller baggrunden, og
eksperimentere lidt med tolerance-indstillingerne.

> Det er jo kun "rammen" den fjerner? Jeg har forsøgt med paletten at få
> tigeren "rammet" ind, men det lykkedes heller ikke.

Rammet ind ?? - hvordan, hvorledes ?

> Men hold da op hvor er jeg glad for Jeres hjælp, i min verden er det
> meget frækt , at jeg selv lægge en lyd ind i systemet !

Rrroowr

Mogens Thyregod
moth@mothsoft.dk
www.mothsoft.dk

Fra : Lone Schmidt

Dato : 26-06-04 20:25

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Sikkert min mis(!)forståelse
LOOOOOL ;-D

> Er der tale om et tigerdyr på en ikke-ensfarvet baggrund skal du bruge
> tryllestavsværktøjet enten på dyret selv eller baggrunden, og
> eksperimentere lidt med tolerance-indstillingerne.

Har prøvet i photoshop , men da der jo er striber (og som jeg forstår at
tryllestaven går efter farve) indrammmer den kun den del jeg har trykket
på , men da den er stribet, tager den kun det felt man trykker på.
Aner ikke hvordan jeg får indrammet selve tigeren

Men nu hvor den danske manual til GC er på banen, kaster jeg mig over
det dér

Til oplysning er planen at jeg skal have en hvid tiger på sort baggrund,
og bl.a. mine mapper på desktop skal være et udsnit af den hvidstribet
pels, men kan jeg det i GC, eller skal jefg i Icongrapher?

Og hvis der ved et billede på en webside, ikke kan gøres større ved at
klikke på der, kan man så arkivere det i bedre kvalitet, med f.eks.
Quicktime Pro, eller andre "Pro" versioner?

> Rammet ind ?? - hvordan, hvorledes ?

Pyt skidt, ovenover er du inde på det rigtigere () ,
nemlig at der er græs osv. i baggrunden som skal erstattes med sort

> Rrroowr

ja, det er præcis sådan mit tigerbrøl lyder! ;-D

Og iøvrigt Mogens, så er du altså kult her hos mig! )
Du gør programmmer tilgængelige for mig som ellers ville være sådan
nogle: "Jeg kigger på dem senere "

Så det skal du vide at jeg er dig evigt taknemmlig for
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 26-06-04 22:45

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [snip]
> nu hvor den danske manual til GC er på banen, kaster jeg mig over
> det dér

Nu er manualen "bare" en gennemgang og forklaring af programmets
funktioner og indstillingsmuligheder, der er ikke forklaringer på
hvorledes dette eller hint gøres.

Til den ende findes der en fremragende (desværre kun på tysk eller
engelsk) bog/.pdf-dokument af Hagen Henke <http://www.elbsand.com/> som
detaljeret beskriver en lang række af de teknikker, der kan udføres med
GraphicConverter.

> Til oplysning er planen at jeg skal have en hvid tiger på sort baggrund,
> og bl.a. mine mapper på desktop skal være et udsnit af den hvidstribet
> pels, men kan jeg det i GC, eller skal jefg i Icongrapher?

Jeg kan forestille mig, at det vil blive et problem at få mapperne på
Skrivebordet til at forblive på deres pladser i forhold til striberne.

> Og hvis der ved et billede på en webside, ikke kan gøres større ved at
> klikke på der, kan man så arkivere det i bedre kvalitet, med f.eks.
> Quicktime Pro, eller andre "Pro" versioner?

Med GraphicConverter har du adgang til _alle_ de grafiske formater som
QuickTime indeholder, idet GC benytter sig af QuickTime til disse.
Desuden får du adgang til en hoben andre (mere opskure) formater, skulle
du få brug for dem. Så der er ingen grund til at investere i en
Pro-licens til QuickTime, udover muligheden for fuldskærmsafspilning.

[snip]

Rødme !

Mogens Thyregod
moth@mothsoft.dk