Alternativ billedebehandlingsprogram.
Fra : Erik Aalund

Dato : 05-05-01 10:57

Findes der et godt billedebehandlingsprogram til Mac, udover det
pristunge Photoshop? Som måske endda kan leve op til de proffesionelle
krav, som brugere af Photoshop sætter. Jeg kender til Photodeluxe og
finder ikke dette særlig godt.

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Rolf Marvin Bøe Lind~

Dato : 05-05-01 11:01

[Erik Aalund]

| Findes der et godt billedebehandlingsprogram til Mac, udover det
| pristunge Photoshop?

http://www.macgimp.org

(krever MacOS X)

--
Rolf Lindgren http://www.roffe.com/
roffe@tag.uio.no

Fra : Erik Aalund

Dato : 06-05-01 08:40

Rolf Marvin Bøe Lindgren <roffe@aqualene.uio.no> wrote:

> [Erik Aalund]

> http://www.macgimp.org
>
> (krever MacOS X)

Så det kan ikke køre under 9,1?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-05-01 11:27

In article <1eszbs4.1b4y8xs1y9w16oN%aalund@esenet.dk>, Erik Aalund
<aalund@esenet.dk> wrote:

> Så det kan ikke køre under 9,1?

Nej. - Og dog det kan lade sig gøre under Tenon's MachTen der er en
komplet Unix med X-windows oven på Mac OS 7-9. Men både hastigheds og
ikke mindst den økonomiske genvist forsvinder.

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-05-01 11:04

> [...]

> pristunge Photoshop? Som måske endda kan leve op til de proffesionelle
> krav, som brugere af Photoshop sætter. Jeg kender til Photodeluxe og

Der er Corel Photo-Paint 8. Ikke sindssygt intuitivt, men kan da mange
ting. Føles lidt tungt at arbejde med. Jeg tror det er gratis, jeg fik i
hvert fald en gratis version på en MacFormat cd for et års tid siden.

Mest bruger jeg ColorIt 4.0. Det er enkelt, åbner lynhurtigt, men har
ikke så mange features. Men til "almindelig" brug synes jeg det er
perfekt for mig. Det koster vel en 3-400 kr.

Det var dem jeg kender lidt til.

Martin

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-05-01 13:43

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> ikke så mange features. Men til "almindelig" brug synes jeg det er
> perfekt for mig. Det koster vel en 3-400 kr.

Photoshop LE (Limited Edition) kan sandsynligvis tilfredsstille de
fleste hjemmebrugeres krav. Jeg ved ikke, hvad det koster. Det fulgte
gratis med, da jeg købte min første scanner.
Men nu skal jeg måske være forsigtig med, hvad jeg siger. Er Photoshop
LE mon udgået til fordel for PhotodeLuxe, som var vedlagt min scanner
nr. 2? Jeg føler i øvrigt heller ingen trang til at røre PhotodeLuxe.

Ove Steen Smidt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-05-01 16:57

Hej Ove

Ja, LE versionen af Photoshop laves ikke mere.
mvh. Erik Richard

Ove Steen Smidt wrote:

> Er Photoshop
> LE mon udgået til fordel for PhotodeLuxe, som var vedlagt min scanner
> nr. 2? Jeg føler i øvrigt heller ingen trang til at røre PhotodeLuxe.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 05-05-01 16:58

> Ja, LE versionen af Photoshop laves ikke mere.
> mvh. Erik Richard

I stedet findes PhotoShop Elements!

Kig på http://www.mediamac.dk/index.php3?page=news:show,id=4751

Er dit ur foran Erik Richard?
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-05-01 02:14

In article <1esxv1a.sjczccweogekN%ossmidt@post11.tele.dk>, Ove Steen
Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> Men nu skal jeg måske være forsigtig med, hvad jeg siger. Er Photoshop
> LE mon udgået til fordel for PhotodeLuxe, som var vedlagt min scanner
> nr. 2? Jeg føler i øvrigt heller ingen trang til at røre PhotodeLuxe.

begge dele er blevet afløst af "photoshop elements"

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-05-01 16:48

Hej Erik

Der findes også Corel PhotoPaint 8LE, som endda er gratis, men hvis du
ikke kan lide PhotoDeluxe, så vil du endnu mindre kunne lide PhotoPaint.
PhotoPaint er en del af Corel Graphics Suite 8LE, som frit kan downloades
fra www.corel.com. Udover PhotoPaint indeholder pakken også Corel Draw
8LE.

Men hvis du ikke har Photoshop og er interesseret i den, så har jeg en
ver. 3.05IE full version liggende, som jeg ikke bruger. Det var én, jeg
fik en en handel, hvor jeg købte et helt system med alt tilbehør. Alle
manualer og CD + disketter er der til PhS. Photoshop 3 kører fint selv på
en G3 med OS 9.1

Jeg har også en Macromedia Freehand 5.5 fra samme handel. Der er ingen
r3eg.nr. med til PhS 3, men Freehand 5.5 er en fuld pakke, der aldrig har
været brugt. Freehand 5.5 kører fint på G3 og OS 9.1, jeg har den selv,
men at have 2 stk. liggende er nok rigeligt -)

Desuden findes der programmet xRes også fra Macromedia, men dette program
er udgået. Det er det bedste program, jeg nogensinde har brugt til
fotoredigering. Det er bl.a. fuldt compatibelt med Agfa FotoLook og
FotoSnap, og med Twain, så det kan bruges direkte til indscanning.

Så hvis det kan have din interessse, så mail mib off-list eller ring til
mig, så kan vi måske finde ud af noget.

mvh. Erik Richard