Hverdagsmad til gæster
Fra : Karina & Søren

Dato : 23-06-04 10:47

Da weekenderne tit hurtigt er booket op herhjemme sker det somme tider at vi
får middagsgæster i hverdagene.

Gæsterne ved at den står på hverdagsmad, altså rimelig hurtig mad. Men jeg
savner lidt inspiration til hurtigt let og lækkert hverdagsmad, som man kan
være bekendt at byde gæster på.

Har I lidt I vil dele ud af tager jeg gerne imod.

Karina

Fra : hedegaard

Dato : 23-06-04 11:09

> Har I lidt I vil dele ud af tager jeg gerne imod.

Hej Karina

Vi har en meget nem og lækker ret:

4-6 pers

1 pose kartoffelskiver
1/2 - 1 pose bredbladet spinat
røget laks i skiver (evt lakserester)150-300g
1 brik mornaysauce suppleret med lidt mælk eller madlavningsfløde

lægges lagvist i et ildfast fad kartofler først og sidst - krydr med lidt
salt, peber samt evt muskatnød og hæld sauce og mælk over. Bages i ovnen ved
200 ca 1 time... Serveres med salat og godt brød...
Nemt og meget lækkert!

VH Tina

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 23-06-04 13:16

> [...]
kan
> være bekendt at byde gæster på.
>
> Har I lidt I vil dele ud af tager jeg gerne imod.

Hej Karina.

Prøv denne ret.

Ca. 1 kg. kartofler, alt efter hvor mange der skal spise,
kartoflerne skrælles, skæres i skiver, koges.
Brun i gryde ½ kg. hakket oksekød, 3 store reve gulerødder, 1-2 hakket løg.
Fordel de kogte kartofler i et smurt ilfast fad, hæld det brunede kød over.
lav en sovs af 3-4 dl. mælk, smag til med salt peber, og revet muskatnød,
tilsæt 50 gr. ost,
hæld sovsen over kødet, fordel sovsen så det kommer ned sammen med
kartoflerne og kødet, bages i ovnen i ca. ½ time

Hilsen Kurt
Odense

Fra : Lise Theil Christian~

Dato : 26-06-04 18:21

Vi har flere gange serveret "chiligryde med rissalat" - hentet fra
Karolines Køkken.

http://www.karolines.dk/opskrifter/opskrift.asp?kkid=102

Den er enkel at lave og smager rigtig godt

Venlig hilsen
Lise

Fra : Nette

Dato : 26-06-04 21:48

"Karina & Søren" skrev

> Har I lidt I vil dele ud af tager jeg gerne imod.

Hejsa

Vi står i samme situation, og laver ganske enkelt ikke andet mad end det vi
ellers får.
Tit står den på gulerodsuppe, stuvet hvidkål m. stærke pølser fra tyrkeren
nede på hjørnet, hjemmelavet pizza el. hakkebøffer, kold sovs, kartoffelbåde
og salat.

Jeg nyder selv at komme hjem til andre og spise hverdagsmad, for den smager
jo aldrig som vores egen alligevel, og slet ikke når man ikke selv har stået
i køkkenet og tilberedt den.

Nette