/ Forside / Interesser / Dyr / Heste / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Heste
#NavnPoint
dova 1741
o.v.n. 570
Teil 560
AG112 475
hjr 430
Chamira 426
Nordsted1 405
arne.jako.. 370
Balcanard 350
10  jannie73 328
Fra landbrugsnyt...
Fra : Aneteng


Dato : 22-06-04 21:50

Jeg læste i dag i landbrugsnyt at hingste der bliver kastereret ikke mere
kan bruges som menneskeføde pga. der tit bruges Plegicil og Zoletin til
bedøvelse ved kasterationer. Det er for at opfylde EU normer så de er
fælles. Dette gør jo så at vallaker i fremtiden ikke vil indbringe en
slagtepris som ellers hidtil. Istedet for skal man betale for at komme af
med den døde hest til destruktion.

hilsen

Annette



 
 
Louise (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Louise


Dato : 23-06-04 11:40

Ja, medmindre dyrlægen kan finde et andet middel. Der findes jo mange
andre beroligende en plegicil og jeg tvivler på at de behøver at bruge
det.

Men iøvrigt er det sandt at en hest der har fået plegicil skal
chipmærkes af dyrlægen og have skrevet i sit pas at den ikke må sendes
til slagtning.

Aneteng (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Aneteng


Dato : 23-06-04 14:10


"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse
news:125af6bd.0406230240.da56af3@posting.google.com...
> Ja, medmindre dyrlægen kan finde et andet middel. Der findes jo mange
> andre beroligende en plegicil og jeg tvivler på at de behøver at bruge
> det.
>
> Men iøvrigt er det sandt at en hest der har fået plegicil skal
> chipmærkes af dyrlægen og have skrevet i sit pas at den ikke må sendes
> til slagtning.

(klip)
Dette var så også problemet fordi ikke alle dyrlæger er startet på det
endnu.

Det ikke kun plegicilen de var ude efter også det middel som der hedder
Zoletin er de ude efter.

hilsen

Annette



Marlene (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Marlene


Dato : 23-06-04 12:19


"Aneteng" <aneteng@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40d89b5d$0$131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg læste i dag i landbrugsnyt at hingste der bliver kastereret ikke mere
> kan bruges som menneskeføde pga. der tit bruges Plegicil og Zoletin til
> bedøvelse ved kasterationer. Det er for at opfylde EU normer så de er
> fælles. Dette gør jo så at vallaker i fremtiden ikke vil indbringe en
> slagtepris som ellers hidtil. Istedet for skal man betale for at komme af
> med den døde hest til destruktion.

Det var da en dejlig nyhed. Så er der færre heste, der bliver sendt til
Italien

Mvh. Marlene.



Aneteng (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Aneteng


Dato : 23-06-04 14:11


"Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news:40d9673c$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Aneteng" <aneteng@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:40d89b5d$0$131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg læste i dag i landbrugsnyt at hingste der bliver kastereret ikke
mere
> > kan bruges som menneskeføde pga. der tit bruges Plegicil og Zoletin til
> > bedøvelse ved kasterationer. Det er for at opfylde EU normer så de er
> > fælles. Dette gør jo så at vallaker i fremtiden ikke vil indbringe en
> > slagtepris som ellers hidtil. Istedet for skal man betale for at komme
af
> > med den døde hest til destruktion.
>
> Det var da en dejlig nyhed. Så er der færre heste, der bliver sendt til
> Italien
>
> Mvh. Marlene.
>
>

(klip)

Ja, så måske kan vi bruge en større del af vores hestekød selv her i landet.

hilsen

Annette



kenneth sørensen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : kenneth sørensen


Dato : 28-06-04 20:50

Hej gruppe

jeg tror da at vi har brugt plegicil når vi har bedøvet hestene når de
skulle klippes, så der vil da sikkert være mange heste der har fået
plegicil, hvorfor er det så farligt ved i det.
det glæder mig at der skal skrives og chipmærkes heste der bliver
medicineret, hvis det bare bliver gjort.
venlig hilsen dorthe
"Aneteng" <aneteng@hotmail.com> wrote in message
news:40d9815e$0$285$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> news:40d9673c$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Aneteng" <aneteng@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:40d89b5d$0$131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > Jeg læste i dag i landbrugsnyt at hingste der bliver kastereret ikke
> mere
> > > kan bruges som menneskeføde pga. der tit bruges Plegicil og Zoletin
til
> > > bedøvelse ved kasterationer. Det er for at opfylde EU normer så de er
> > > fælles. Dette gør jo så at vallaker i fremtiden ikke vil indbringe en
> > > slagtepris som ellers hidtil. Istedet for skal man betale for at komme
> af
> > > med den døde hest til destruktion.
> >
> > Det var da en dejlig nyhed. Så er der færre heste, der bliver sendt til
> > Italien
> >
> > Mvh. Marlene.
> >
> >
>
> (klip)
>
> Ja, så måske kan vi bruge en større del af vores hestekød selv her i
landet.
>
> hilsen
>
> Annette
>
>



Louise (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Louise


Dato : 29-06-04 12:29

Det er ikke farligt og bruges også stadigvæk. Man skal "bare" have
hesten chippet og have medicinen ført ind i dens pas. Grunden til at
der er de underlige regler er at der ingen tilbageholdelsestid er på
plegicil. Det var den forklaring jeg fik selvom jeg stadig ikke kan
se det logiske i det?

Aneteng (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Aneteng


Dato : 29-06-04 16:17


"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse
news:125af6bd.0406290329.3dc127ca@posting.google.com...
> Det er ikke farligt og bruges også stadigvæk. Man skal "bare" have
> hesten chippet og have medicinen ført ind i dens pas. Grunden til at
> der er de underlige regler er at der ingen tilbageholdelsestid er på
> plegicil. Det var den forklaring jeg fik selvom jeg stadig ikke kan
> se det logiske i det?

(klip)

Det er for at følge EU reglerne og de skulle være sådan.

hilsen

Anet



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177547
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408797
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste