Bedstemor salat
Fra : Max Hansen

Dato : 22-06-04 17:45

Hej
Er der nogen der kender til "bedstemor salat" og hvordan det laves??
mvh
max

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-06-04 18:39

"Max Hansen" <maxhansen@tdcadsl.dk> writes:

> Er der nogen der kender til "bedstemor salat" og hvordan det laves??

Nu aner jeg ikke hvad bedstemorsalat er, men når vi får farmorkylling,
så får vi en speciel salat til.

Ingredienser
et salathoved af den "bløde" slags, som man selv har i haven
½ dl fløde
eddike eller citronsaft
salt

Fremgangsmåde
Salaten skylles og rives/skæres i strimler.
Fløden piskes let og smages til med eddike og salt.
Salaten vendes i dressingen.

Om det er den salat du tænker på ved jeg ikke, men den er god til
dansk mad.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-06-04 18:42

> [...]
> så får vi en speciel salat til.
>
> Ingredienser
> et salathoved af den "bløde" slags, som man selv har i haven

Lige præcis, hvad jeg tænkte, da jeg så spørgsmålet - blot bruger jeg sukker
i stedet for salt.
Og holder mig til citronsaften.

Hilsen Inger

Fra : Else Holm

Dato : 22-06-04 18:56

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40d86f47$0$23873$14726298@news.sunsite.dk

> Lige præcis, hvad jeg tænkte, da jeg så spørgsmålet - blot bruger
jeg
> sukker i stedet for salt.
> Og holder mig til citronsaften.
>
> Hilsen Inger
- og her er det fløde, eddike og sukker - og det gør lykke hver gang!

--
Else