"poof.png"??
Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-06-04 17:39

Er der nogle der ved hvordan man laver en "poof.png" lyd?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : msc

Dato : 22-06-04 10:39

Lone Schmidt wrote:
> Er der nogle der ved hvordan man laver en "poof.png" lyd?

Poof.png lyd???

..png er et billede format ikke et lydformat.

Snakker du om den poof lyd der kommer når man trækker et ikon væk fra
Docken?

/msc

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-06-04 14:29

msc <spam@dotcph.dk> wrote:

> [...]
>
> .png er et billede format ikke et lydformat.
>
> Snakker du om den poof lyd der kommer når man trækker et ikon væk fra

Ja, netop!

Det er da en lyd, den siger netop "poof" !!

LOOOOOL, jeg kløjs vist i det, jeg ville have et kort tigerbrøl, når man
smider noget ud fra docken!

Kan det lade sig gøre?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 22-06-04 15:46

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Det er da en lyd, den siger netop "poof" !!
>
> LOOOOOL, jeg kløjs vist i det, jeg ville have et kort tigerbrøl, når man

xDock kan ændre poof lyden samt meget andet i docken! Du skal bare
erhvrve dig et brøl. Men du har vel en microfon?

<http://www.xnation.net/downloads/xDock.dmg>
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-06-04 17:46

> xDock kan ændre poof lyden samt meget andet i docken! Du skal bare
> erhvrve dig et brøl. Men du har vel en microfon?
>
> <http://www.xnation.net/downloads/xDock.dmg>

Jeg bruger TransparentDock 2.2, hvor der skulle være samme mulighed,
det var dér jeg først så ordet " Poof. png."

Ja jeg har indbygget mikrofon (Alu PB "12").

Jeg har faktisk et par brøl, det ene er "audio.ram, og det andet er
real.ram.

Hvordan får jeg den lyd tilføjet?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 22-06-04 22:41

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jeg har faktisk et par brøl, det ene er "audio.ram, og det andet er
> real.ram.
>
> Hvordan får jeg den lyd tilføjet?

Du skal have dem konverteret til aif lyd hvilket ikke sådan lige kan
lade sig gøre!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-06-04 05:22

> Du skal have dem konverteret til aif lyd hvilket ikke sådan lige kan
> lade sig gøre!

ØV! Det kunne være meget sjovt, men for besværligt at forfølge

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 23-06-04 17:55

Lone Schmidt skrev:
> ØV! Det kunne være meget sjovt, men for besværligt at forfølge

Konvertering fra RealAudio er vist lidt bøvlet, men hvis du kan finde en
tiger, der brøler i wav-format, burde du kunne åbne filen i QuickTime og
eksportere til aiff.

Der er nogle aiff-filer her (dog ingen tiger):
http://simplythebest.net/sounds/other_formats/AIFF/

Hvis kun en tiger kan gøre dig glad, kan du fx kikker disse steder:
http://www.zooish.com/Sounds.htm
http://freesoundfiles.tintagel.net/Audio/Animals/
http://members.tripod.com/ushk/sounds/sounds.html
http://www.stonewashed.net/animal.html
http://members.tripod.com/Thryomanes/AnimalSounds.html

Du finder i hvert fald en tiger på de tre øverste sider. De to nederste er
link-samlinger til andre sider med dyrelyde.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-06-04 21:23

Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote:

> [...]
>
> Du finder i hvert fald en tiger på de tre øverste sider. De to nederste er
> link-samlinger til andre sider med dyrelyde.

Du er en gutter, Rasmus!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-06-04 22:08

> [...]

> Du finder i hvert fald en tiger på de tre øverste sider. De to nederste er
> link-samlinger til andre sider med dyrelyde.

Hej Rasmus!

Du er da skrap til det med at finde ting og sager på nettet!!
Fede links

Og faktisk fandt jeg præcis det " brøl" jeg ønskede mig........men jeg
kan ikke finde ud af at downloade det
Jeg crtl klikker, men efter download kan QT ikke åbne filen :-/

det er tigerlyden på denne side, hvad gør jeg forkert?

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 24-06-04 15:46

Lone Schmidt skrev:
> Du er da skrap til det med at finde ting og sager på nettet!!
> Fede links

Tak tak

> Og faktisk fandt jeg præcis det " brøl" jeg ønskede mig........men jeg
> kan ikke finde ud af at downloade det
> Jeg crtl klikker, men efter download kan QT ikke åbne filen :-/

Jeg må desværre bekende, at jeg endnu ikke har en Mac (venter på, om nogle
nye modeller bliver introduceret på WWDC i næste uge), men den direkte
adresse på filen er:
http://www.zooish.com/tiger.wav

Kan du ikke åbne den i QuickTime? I Windows (engelsk version) åbner man
QuickTime og vælger File > Open URL in New Player... Derefter vælger man
File > Export og sætter "Export" til "Sound to AIFF".

I benægtende fald kan du hente "tiger.zip" fra dk.binaer, hvor jeg har
postet den. Den indeholder både wav-filen og en aiff-konverteret udgave. Om
du så kan spille dem på din Mac, tør jeg ikke gætte på.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Lone Schmidt

Dato : 24-06-04 22:28

Lone Schmidt skrev:

> Jeg må desværre bekende, at jeg endnu ikke har en Mac (venter på, om nogle
> nye modeller bliver introduceret på WWDC i næste uge), men den direkte
> adresse på filen er:
> http://www.zooish.com/tiger.wav

Spændende hvilke model du ender op med!

> Kan du ikke åbne den i QuickTime? I Windows (engelsk version) åbner man
> QuickTime og vælger File > Open URL in New Player... Derefter vælger man
> File > Export og sætter "Export" til "Sound to AIFF".

Din glimrende anvisning går fint, lige indtil punktet med "export".
Prøvede også med "MPlayer OS X 2", men det stoppede osse ved export.

Skal man have pro versioner for at få exportdelen med?

> I benægtende fald kan du hente "tiger.zip" fra dk.binaer, hvor jeg har
> postet den. Den indeholder både wav-filen og en aiff-konverteret udgave. Om
> du så kan spille dem på din Mac, tør jeg ikke gætte på.

Tak for at introducere mig for dk. binaer!
En spøjs oplevelse! LOOOOOL!

Jeg er altså novicenørd, og vil gerne vide hvordan jeg får mit tigerbrøl
ud af volapykken!!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Karl Antz

Dato : 24-06-04 23:26

> Din glimrende anvisning går fint, lige indtil punktet med "export".
> Prøvede også med "MPlayer OS X 2", men det stoppede osse ved export.

Lone - har du QT Pro? I så fald prøv følgende: klik i safari på link'et.
Hos mig dukker det så op som om det var en quicktime-film inde i et
safari vindue, og nu kan jeg via den lille trekant yderst til højre
gemme den som QT-lyd. Derefter kan jeg så problemløst eksportere den.

Lykkes det ikke for dig, kan jeg give dig filen vua chat'en

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Lone Schmidt

Dato : 25-06-04 05:35

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> gemme den som QT-lyd. Derefter kan jeg så problemløst eksportere den.
>
> Lykkes det ikke for dig, kan jeg give dig filen vua chat'en

Det er desværre ikke en QT pro, i trekanten er muligheden for at
arkivere som QT, grå.

Ja, jeg vil meget gerne møde dig på chatten
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 24-06-04 23:51

Lone Schmidt skrev:
> Skal man have pro versioner for at få exportdelen med?

Åh -- ja, man skal sikkert have Pro for at kunne eksportere. Jeg kan se, at
Karl tilbyder sin hjælp, så læs lige hans indlæg.

> Jeg er altså novicenørd, og vil gerne vide hvordan jeg får mit tigerbrøl
> ud af volapykken!!

Jeg troede, at alting var nemt på en Mac...

--
Venligst,
Rasmus Bruun