Køre function med window.onload?
Fra : Thomas Voller

Dato : 21-06-04 15:36

Hej javascript-eksperter.

Jeg har ud fra min pinagtigt begrænsede viden om javascript lavet et lille
script, der kan åbne og lukke menupunkter i en menu.

I mit script er der en funktion, der hedder closeall(). Den funktion vil jeg
gerne have kørt, når siden åbnes.

Hvis jeg prøver at køre funktionen på html-siden virker det fint:

Men hvis jeg forsøger at køre funktionen fra det eksterne script sker der
intet:

window.onload = closeall();

Jeg kan jo køre funktionen fra html-dokumentet, men hvorfor virker det ikke
i forbindelse med window.onload?

Hele scriptet:

// Start
var d = document;

function closeall(){
d.getElementById("frontpage").style.display = "none";
d.getElementById("comments").style.display = "none";
d.getElementById("letters").style.display = "none";
d.getElementById("dates").style.display = "none";
d.getElementById("users").style.display = "none";
d.getElementById("logoff").style.display = "none";
}

function openmenu(which){
closeall();
d.getElementById(which).style.display = "inline";
}

window.onload = closeall();

//Slut.

Mvh. Thomas.

Fra : Per Thomsen

Dato : 21-06-04 18:09

Thomas Voller wrote:
> Hej javascript-eksperter.
[klip]

> Men hvis jeg forsøger at køre funktionen fra det eksterne script sker der
> intet:
>
> window.onload = closeall();

[klip]

Det der sker i ovenstående er at værdien af window.onload bliver sat til
returværdien af funktionskaldet closeall().

Det du ønsker at gøre at sætte window.onload til funktionen closeall:
   window.onload = closeall;

Eller du kan lave en ny funktion, der kalder closeall:
   window.onload = function() {
      closeall();
   }

MVH Per Thomsen,