Navn på en champign
Fra : ASKF

Dato : 20-06-04 10:19

For 15 år siden fik jeg opskriften på en champignonsovs af en bofælle på
et kollegie, han havde lært den af en italiensk udvekslingsstudent og
jeg har siden lavet den mange gange. Jeg kunne imidlertid godt tænke mig
at kende dens rette navn.

Opskrift (4 pers.):

Smør (250g)
Champignon (1 bakke)
Fløde (½ liter)
Roquefort (Danablue kan til nød bruges)
Hvidvin

Lad champignonene simrer i smørret i 30-45min (alt vand skal være dampet
væk), tilsæt fløde og lad det koge tykt (tyndere end den konsistens
sovsen ønskes serveres med). Smag til med ost, vin og salt (bruges der
saltet smør er det ikke nødvendigt med mere salt), osten jævner og vinen
gør det tyndere, så lad det nu koge ind til ønskede konsistens.

NB: Jeg fik i sin tid blot oplyst ingridienserne og har siden
eksperimenteret en del med forholdene, så det er absolut ikke sikkert at
de stemmer med original opskriften, og det er også muligt at vinen bør
komme i fra start, men jeg har blot nemmere ved at afstemme den ved at
komme det i til sidst.

Advarsel: Folk kan finde på at spise sig mætte i sovsen alene, og så er
der kun nok til 2 pers.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen