iTunes, flytte numre til anden kunstner
Fra : Henrik Münster

Dato : 18-06-04 21:43

Jeg er begyndt at lægge musik fra cd ind på iTunes. Jeg har netop lagt
Smokie Gold (2 cd'er) ind. Det viser sig, at første nummer på anden disc
ikke bare står som et nummer af Smokie, men som et nummer af "Smokie
(Chris Norman & Suzi Quatro)". Det er derfor blevet lagt for sig selv
under dette kunstnernavn, mens de andre numre ligger under "Smokie". Det
er jo lidt underligt. Jeg vil da hellere have numrene som på cd'en.
Hvordan flytter jeg nummeret det rigtige sted hen? Kan jeg bare trække
det over?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 18-06-04 21:53

> Kan jeg bare trække
> det over?
Nix. Vælg det - tryk æble-I og ret fejlen (der er autocomplete i feltet
til kunstnernavn)

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-06-04 22:41

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Nix. Vælg det - tryk æble-I og ret fejlen (der er autocomplete i feltet
> til kunstnernavn)

Tusind tak. Det var jo nemt nok. Det var markeret som nr. 1 af 16 på
disc 2 af 2, så det hoppede automatisk det rigtige sted hen. Måske var
det et dumt spørgsmål, men jeg var bange for at komme til at lave rod i
biblioteket.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 19-06-04 09:37

> Nix. Vælg det - tryk æble-I og ret fejlen (der er autocomplete i feltet
> til kunstnernavn)

eller vælg
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-06-04 10:51

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> (der er autocomplete i feltet
> til kunstnernavn)

Hvilket er pi*** irriterende. Jeg har nogle få albums, hvor kunstnerne
er skrevet med blokbogstaver. Dette kan jeg ikke rette idet autocomplete
genkender navnet selvom jeg skriver det med små bogstaver og retter det
tilbage til blokbogstaver!

--
Mvh Martin

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 22-06-04 14:36

Martin Bredthauer wrote:

> [...]
> er skrevet med blokbogstaver. Dette kan jeg ikke rette idet autocomplete
> genkender navnet selvom jeg skriver det med små bogstaver og retter det

Det kan fikses førend du importerer
1) [æble]+I på albummet og ret
2) [æble]+I på den første sang og du kan steppe igennem hele CDen

--
Bjarne D Mathiesen http://mozilla.mathiesen.info/
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-06-04 15:21

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> Det kan fikses førend du importerer
> 1) [æble]+I på albummet og ret
> 2) [æble]+I på den første sang og du kan steppe igennem hele CDen

Men når det først er importeret er der ikke noget at gøre, undtagen at
slette albummet og importere det igen!?

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 22-06-04 19:52

Martin Bredthauer wrote:

> Men når det først er importeret er der ikke noget at gøre, undtagen at
> slette albummet og importere det igen!?

Ved ikke - har ikke prøvet - som regel fanger jeg de værste ting når jeg
sætter CDen ind og får så stoppet importen øjeblikkeligt. I de tilfælde
hvor jeg havde importeret har jeg ikke haft nogen som helst problemer
med at indføre de rettelser jeg ønskede

Jeg har ellers oplevet nogle ret sjove ting i tidens løb:
-- titlerne på numrene indsat i stedet for kunstner og ingen titel
-- forkert kunstner
-- dobbelt-titlede numre hvor den anden titel var under kunstner
-- CDens titel sat ind som kunstner

I øvrigt så vil arbejdet med at rette allerede importerede sange være i
samme størrelsesorden som at importere dem igen fra begyndelsen. I et
par af tilfældende ovenfor var det faktisk det nemmeste at starte helt
forfra.

Jeg rapportede/r i øvrigt mine rettelser til GraceNote

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-06-04 09:45

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> Jeg rapportede/r i øvrigt mine rettelser til GraceNote

Oplever du at de gør noget ved det?