OT - rigtig meget OT: Søger Win98 CD
Fra : nospam

Dato : 18-06-04 10:20

Står lige og mangler en Win98 CD, og så tænkte jeg der måske var en her i
gruppen der har en sådan styg ting liggende. Og at jeg lige kunne låne
den...

Jeg har W2000Pro og W95, men skal bruge en 98´er i et par timer til lige at
få en PC op at køre. Og på netværket, så jeg kan overføre nogen filer til
min Mac, hvor det er nemmere at smide rundt med dem...

mvh Mikael Kern

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-06-04 22:03

nospam <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> at få en PC op at køre. Og på netværket, så jeg kan overføre nogen filer
> til min Mac, hvor det er nemmere at smide rundt med dem...

Jeg tror nok, jeg har en liggende, som fulgte med VPC engang i øøh -
'98. Men jeg bor jo helt ovre i Vestjylland, og jeg skal på arbejde hele
weekenden, så måske kan du skaffe den hurtigere andetsteds.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : nospam

Dato : 19-06-04 08:07

Mail?

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-06-04 12:53

nospam <nospam@kern.dk> wrote:

> Mail?

Min e-mailadresse? Den står i afsenderfeltet: fornavn@efternavn.dk. Men
jeg skal jo lige se, om jeg kan finde den i alt rodet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : nospam

Dato : 19-06-04 12:58

Næ, ikke din mail adresse. Men du ku maile cd´en til mig...

mvh Mikael Kern

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-06-04 19:37

nospam <nospam@kern.dk> wrote:

> Næ, ikke din mail adresse. Men du ku maile cd´en til mig...

Det kan jeg da godt. Jeg tør bare ikke garantere, at jeg når det i
morgen. Jeg har lige været nede i kælderen at finde den. Der følger en
bog med, hvor serienummeret står på. Det er en udgave, der er fulgt med
VPC i sin tid, men derfor er det vist en helt almindelig Windows98 "For
distribution with a new PC only".
Det er ellers deprimerende at gå ned i kælderen. Der står boks
efter boks med software, der blev forældet efter ganske kort tid. Det er
utroligt, så meget man har nået at købe i løbet af ti år. Og så har jeg
endda ikke dyre programmer. Det er styresystemer, Eudora, Techtool Pro,
ClarisWorks og den slags til højst 1.200,- kr.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-06-04 22:31

Hej Mikael

nospam wrote:
> Står lige og mangler en Win98 CD, og så tænkte jeg der måske var en her i
> gruppen der har en sådan styg ting liggende. Og at jeg lige kunne låne
> den...

Nå¨, nå..

> Jeg har W2000Pro og W95, men skal bruge en 98´er i et par timer til lige at
> få en PC op at køre. Og på netværket, så jeg kan overføre nogen filer til
> min Mac, hvor det er nemmere at smide rundt med dem...

Er der ikke et system på den - enten Win95 eller Win2000? - så burde du
med et alm. cross-over kabel kunne få forbindelse til den, - især hvis
du samtidig har enten Softwindows eller VirtualPC på Mac'en, - så kan du
blot vælge PC'en som 'shared' sammen med fx. en Mac HD i SW/VPC og
overføre direkte til en mappe/HD på Mac'en via SW/VPC.

Men hvis det er fordi, du vil overføre via USB, så er det rigtig, så
skal du bruge mindst en Win988, Win95 understøtter ikke uSB.

mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : nospam

Dato : 19-06-04 08:09

Der er Win2000 Pro på. Men mine 2 PC netkort virker kun med W98, dvs det ene
kort findes der ikke W2k drivere til, det andet kan jeg ikke finde ud af at
installere driverne.

mvh Mikael Kern

Fra : nospam

Dato : 19-06-04 11:29

Det ene kort er et Olicom og kører ikke med W2k.
Det andet er et D-Link og jeg har fundet driverne: DLKPCI.SYS og NETDLPCI ­
men hvor skal jeg lægge dem og hvad skal ud?

Nu tænker jeg på at nedgradere til W98, hvor det måske virker. Faktisk ved
jeg ikke noget om Pcere, udover at når de er på nettet kan man få dem til at
virke.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-06-04 22:13

Hej Mikael

nospam wrote:
> Det ene kort er et Olicom og kører ikke med W2k.
> Det andet er et D-Link og jeg har fundet driverne: DLKPCI.SYS og NETDLPCI ­
> men hvor skal jeg lægge dem og hvad skal ud?

Læg dem i en mappe på Windows Desktop og brug Add/Remove / Tilføj/Fjern
software og naviger dig til den mappe og vælg installér / Install. Så
vil kontrolpanelet selv placere dem, hvor de skal være. Windows skal
genstartes efter installation.

Du kan evt. først bruge den WinZip, der er med i Win2000 og lave en .exe
fil, og derefter bruge kontrolpanelet til installering. Kontrolpanelet
'genkender' altid .exe filer som installationsprogrammer. Svjh. ligger
WinZip i Start -> Programs -> Tools -> System Tools -> WinZip. - I Win98
er der en mappe i 'System', der hedder 'Drivers', men om det gælder for
W2K, er jeg ikke så sikker på....

Lykkes installation, så er det blot at bruge et cross-over kabel og
gøre, som jeg beskrev i første svar.

> Nu tænker jeg på at nedgradere til W98, hvor det måske virker. Faktisk ved
> jeg ikke noget om Pcere, udover at når de er på nettet kan man få dem til at
> virke.

Hvis du vil det, så skal du vælge Windows 98sr2US (Service Release 2US)
eller Windows 98 SE DK/US (SE = Second Edition). Begge har USB
understøttelse, og 98SE har også Firewire understøttelse.

Du må _ikke_ vælge en Vindows 98sr2DK. - Den er så fyldt med fejl, at du
risikerer at skulle genstarte flere gange i en proces - bare i
WordPerfect 6.1..

Jeg kører selv med 98sr2 på min Softwindows 98 v.5.09US, og det er godt
nok noget, der er kommet skub på på den her G4/1,4ghz.. - Det, der
så bliver lidt spændende, er at se, hvordan den reagerer under 'classic
mode' i X.3.4.

mvh. Erik Richard

Fra : nospam

Dato : 20-06-04 12:02

Hej,

Desværre prøver Win2000 at være klog og hjælpsom og installere den driver,
der følger med systemet. Jeg kan ikke få den til at installere den driver,
jeg har hentet hos D-Link. Windows er noget mærkeligt noget. Add/remove
virker ikke.

mvh Mikael Kern

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-06-04 13:38

Hej Mikael

Åbn dit 'C' drev på PC'en.
Åbn mappen "Windows"
Find mappen "System32" og åbn den.
Åbn mappen "Drivers" og kopier manuelt driverne for netkortet til denne
mappe.
Luk alle mapper og genstart Win2000 fra start menuen. - Så bør det altså
virke...

NB. I mappen "System" ligger der også en del drivere, men det ser kun ud
til at være skærmdrivere, scanner drivere og drivere til 'Cp Management'
(drivere til farvestyring til laserprintere.

Håber det her turde være løsningen...
mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-06-04 12:01

nospam <nospam@kern.dk> wrote:

> Det ene kort er et Olicom og kører ikke med W2k.
> Det andet er et D-Link og jeg har fundet driverne: DLKPCI.SYS og NETDLPCI ­
> men hvor skal jeg lægge dem og hvad skal ud?

De skal ikke lægges ud men indstalleres! Brug win98 installer ny
hardware guide, naviger til mappen med dine downloadede drivere når
guiden spørger efter dem.

NB. tror du kunne få større hjælp i en windåse gruppe.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-06-04 12:43

> De skal ikke lægges ud men indstalleres! Brug win98 installer ny
> hardware guide, naviger til mappen med dine downloadede drivere når
> guiden spørger efter dem.

der skal selvfølgelig stå "win2K", ikke "win98"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-06-04 21:56

Hej Mikael

Prøv på RealTeks hjemmeside. Mange af deres Windows drivere virker på
langt de fleste netkort. Kopier dem til en diskette og på din Windows
brug Add/Remove / Tilføj/Fjern software og blot installer drivere.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 19-06-04 07:25

nospam <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> få en PC op at køre. Og på netværket, så jeg kan overføre nogen filer til
> min Mac, hvor det er nemmere at smide rundt med dem...

Hej Mikael,
jeg prøver at se efter en i løbet af weekend´en.
M.