Store problemer med Adressebog og iChat
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-06-04 11:01

Hejsa,

Jeg bruger .Mac til at synce mine adresser mellem min hjemme-Mac og
arbejds-Mac og har derfor fint styr på mine adresser.

Jeg skulle i dag lige tilføje en .Mac konto til en af mine bekendte i
Adressebogen på min arbejds-Mac, men da gik der gik der helt ged i det hele. iChat og
adressebogen døede og nu virker de ikke mere.

Jeg kan starte begge programmer, men hvis jeg prøver at ændre i
Adressebogens indstillinger, så hænger programmet. Hvis jeg prøver at
starte en chat i iChat, så får jeg en fejlmeddelse, som er af intern
art; altså ikke fra AIM nettet.

Jeg har slete programmernes preferncer, filerne fra Application
Support og alle deres caches, men intet hjælper. Jeg har også prøvet
at logge ind som en anden bruger, men de opfører sig ens.

Jeg ville synce mine adresser tilbage på arbejds-Mac'en, men efter at
iSync var færdig, var der blot 3-4 adresser tilbage. Den havde altså
opfattet min sletning af programmets filer som om, at adresserne
skulle slettes helt. Det er da tosset!

Jeg har heldigvis adresserne derhjemme endnu, men jeg skal vist lige
tage en backup, inden jeg prøver iSync derhjemme!

Er der nogen der har en ide om, hvordan jeg få de to programmer til at
virke igen?!?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-06-04 16:43

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Er der nogen der har en ide om, hvordan jeg få de to programmer til at
> virke igen?!?

Og nu har jeg selv fundet løsningen... Jeg havde for en dag siden
netop tømt helt ud i systemets font-mapper (lige bortset fra de
allermest nødvendige) og Adressebog og iChat panikker åbenbart, når de
overhovedet ikke kan finde en Helvetica eller Helvetica Neue.

Jeg har før oplevet, at de viser volapyk, hvis det er den "forkerte"
Helvetica der er aktiv, men jeg har ikke set at de panikker
fuldstændigt, når de ikke eksisterer.

Jeg synes egentligt, at det er for ringe, at alm. programmer kan være
afhængige af bestemte skrifttyper, for så bør de da indbygge
skrifterne i selve programmet. Til grafisk brug kan man altså ikke
have en eller anden ukurrant Helvetica liggende i systemet...