|
| hunde foder Fra : Niller© |
Dato : 16-06-04 16:57 |
|
hejsa jeg har hørt om at hvalpefoderet fra Coop ikke skulle være så godt,
noget med at der ikke var tilsat så mange vitaminer/mineraler og vil da
gerne lige høre "om der er noget om snakken "
--
MHV
Niels Holler
www.niels-holler.dk
| |
Benny Mortensen (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Benny Mortensen |
Dato : 17-06-04 03:15 |
|
"Niller©" <nejtak@goaway.com> skrev i en meddelelse
news:40d06dae$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hejsa jeg har hørt om at hvalpefoderet fra Coop ikke skulle være så godt,
> noget med at der ikke var tilsat så mange vitaminer/mineraler og vil da
> gerne lige høre "om der er noget om snakken "
>
>
> --
> MHV
> Niels Holler
> www.niels-holler.dk
>
>
Hej Niels
Har du nogensinde hørt nogen, som har sagt noget positivt om Coop.
Men ikke desto mindre, sælges der en masse af det, så der er nok ikke nogle
hunde som er døde af det endnu ..... Her er det vel det gode gamle
udtryk igen. Nogen vil have moderen, andre datteren.
M.V.H.....Benny..
| |
Niller© (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Niller© |
Dato : 17-06-04 07:07 |
|
Hejsa Benny
Når man lige har købt hvalp for første gang kan man godt være lidt usikker
om man skal købe et af de dyreste mærker eller om man kan nøjes med lidt
discount....man vil vel gerne sikre sig en optimal opvækst!
Det er ikke fordi jeg er interesseret i rygter og sladder men der skulle
angiveligt ha været en test i tv som påviste at der manglede
vitaminer/mineraler og jeg ville gerne høre om det var et faktum!
//Niller©
> >
> Hej Niels
>
> Har du nogensinde hørt nogen, som har sagt noget positivt om Coop.
> Men ikke desto mindre, sælges der en masse af det, så der er nok ikke
nogle
> hunde som er døde af det endnu ..... Her er det vel det gode gamle
> udtryk igen. Nogen vil have moderen, andre datteren.
>
> M.V.H.....Benny..
>
>
| |
Benny Mortensen (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Benny Mortensen |
Dato : 17-06-04 12:48 |
|
"Niller©" <nejtak@goaway.com> skrev i en meddelelse
news:40d134b8$0$297$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa Benny
> Når man lige har købt hvalp for første gang kan man godt være lidt usikker
> om man skal købe et af de dyreste mærker eller om man kan nøjes med lidt
> discount....man vil vel gerne sikre sig en optimal opvækst!
> Det er ikke fordi jeg er interesseret i rygter og sladder men der skulle
> angiveligt ha været en test i tv som påviste at der manglede
> vitaminer/mineraler og jeg ville gerne høre om det var et faktum!
> //Niller©
>
Hej igen Niller
Ja man vil jo gerne gøre det godt, men jeg har nu ikke erfaring med, at
hundene bliver sundere, fordi de får et dyrere foder. Men jeg ved godt, at
hvis man begynder at sammenligne alder på hunde, så kunne det se ud til, at
de hunde som får det dyre foder, lever længere. Der er sikkert også lidt
sandhed i det, men jeg tror mere det skyldes, at folk som generelt fodrer
med dyrt foder, er mere villige til at ofre store summer på deres hunde,
hvor andre nok ville have aflivet hunden. Diverse sygeforsikringer spiller
vel også en rolle her. Men hunden vil uden tvivl kunne leve aldeles
fortrinligt på Coops foder. Den sidste undersøgelse, viste jo ikke ligefrem
den store forskel. Forskellene ligger nok mere i, hvor meget hunden skal
have, jo mere den får ind, jo mere kommer der også ud, og det kan jo være et
problem for nogle. Men på den anden side, så er der også forskel på
mennesker, nogle spiser gerne simpelt, og meget, medens andre hellere spiser
lidt, men dyrt, og selvfølgelig alle kombinationer imellem de to punkter, så
hunde har det sikkert også sådan, bortset fra, at de nok ikke spekulerer på
prisen ..
M.V.H.....Benny..
| |
Punish the deed, not~ (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Punish the deed, not~ |
Dato : 18-06-04 17:54 |
|
On Thu, 17 Jun 2004 13:47:55 +0200, "Benny Mortensen"
<kristiturntine@iamit.com> wrote:
>
>"Niller©" <nejtak@goaway.com> skrev i en meddelelse
>news:40d134b8$0$297$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hejsa Benny
>> Når man lige har købt hvalp for første gang kan man godt være lidt usikker
>> om man skal købe et af de dyreste mærker eller om man kan nøjes med lidt
>> discount....man vil vel gerne sikre sig en optimal opvækst!
>> Det er ikke fordi jeg er interesseret i rygter og sladder men der skulle
>> angiveligt ha været en test i tv som påviste at der manglede
>> vitaminer/mineraler og jeg ville gerne høre om det var et faktum!
>> //Niller©
>>
>Hej igen Niller
>
>Ja man vil jo gerne gøre det godt, men jeg har nu ikke erfaring med, at
>hundene bliver sundere, fordi de får et dyrere foder. Men jeg ved godt, at
>hvis man begynder at sammenligne alder på hunde, så kunne det se ud til, at
>de hunde som får det dyre foder, lever længere. Der er sikkert også lidt
>sandhed i det, men jeg tror mere det skyldes, at folk som generelt fodrer
>med dyrt foder, er mere villige til at ofre store summer på deres hunde,
>hvor andre nok ville have aflivet hunden. Diverse sygeforsikringer spiller
>vel også en rolle her. Men hunden vil uden tvivl kunne leve aldeles
>fortrinligt på Coops foder.
,,ikke uden tvivl , for der er ret mange der får allergi osv ville du
måske selv leve af røde pølser hver dag hele livet ? så ville du jo
nok også blive syg på et tidspunkt ikke, måske ikke det første år
eller næste, men ligepludselig .
Den sidste undersøgelse, viste jo ikke ligefrem
>den store forskel.
,,,tjae de har lavet testen inden for en kort periode i samarbejde med
folk der arbejdede med mink, og de snakker om normale hunde , ikke
hvalpe eller unghunde, eller aktive hunde, så hvis man har en hund der
er voksen og bare går rundt om hjørnet og pisser og lægger sig til at
sove igen, ja så kan det sikkert være ligemeget hvad man propper i
den, hvis man gerne vil spare lidt småpenge, på bekostning af ens
hunds helbred
Forskellene ligger nok mere i, hvor meget hunden skal
>have, jo mere den får ind, jo mere kommer der også ud, og det kan jo være et
>problem for nogle. Men på den anden side, så er der også forskel på
>mennesker, nogle spiser gerne simpelt, og meget, medens andre hellere spiser
>lidt, men dyrt, og selvfølgelig alle kombinationer imellem de to punkter, så
>hunde har det sikkert også sådan, bortset fra, at de nok ikke spekulerer på
>prisen ..
>
>M.V.H.....Benny..
>
HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.
| |
Louise (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Louise |
Dato : 17-06-04 13:16 |
|
Til en hvalp, en voksende hund, en syg hund osv må du ALDRIG gå på
kompromis med kvaliteten af foder; det kan få fatale følger. Den test
der blev lavet (sidste år?) er rettet mod udvoksede, raske hunde uden
knogle, pels og trivsels-problemer. Desuden er "testdyrene" 5 mink fra
Sverige, så det kan næppe siges at være sagligt grundlag. Det er også
værd at bemærke at den involverede dyrlæge har økonomiske interesser i
et at de højt placerede billig-fodere... Hmmm, her må gerne læses
mellem linierne
Vælg et korrekt sammensat foder af høj kvalitet til din hund; det
behøver ikke at være dyrlægens; mange foderprodukter i en anelse
lavere prisklasse er udemærkede fodertyper. Men aldrig Brugsens og
BIlkas det billigste til en hvalp.
Du kan også overleve på toastbrød og leverpostej, men er det sundt og
giver dig, hvad du har brug for?
| |
Benny Mortensen (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Benny Mortensen |
Dato : 18-06-04 11:32 |
|
"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse
news:125af6bd.0406170416.65d0bff@posting.google.com...
> Til en hvalp, en voksende hund, en syg hund osv må du ALDRIG gå på
> kompromis med kvaliteten af foder; det kan få fatale følger. Den test
> der blev lavet (sidste år?) er rettet mod udvoksede, raske hunde uden
> knogle, pels og trivsels-problemer. Desuden er "testdyrene" 5 mink fra
> Sverige, så det kan næppe siges at være sagligt grundlag. Det er også
> værd at bemærke at den involverede dyrlæge har økonomiske interesser i
> et at de højt placerede billig-fodere... Hmmm, her må gerne læses
> mellem linierne
>
> Vælg et korrekt sammensat foder af høj kvalitet til din hund; det
> behøver ikke at være dyrlægens; mange foderprodukter i en anelse
> lavere prisklasse er udemærkede fodertyper. Men aldrig Brugsens og
> BIlkas det billigste til en hvalp.
>
> Du kan også overleve på toastbrød og leverpostej, men er det sundt og
> giver dig, hvad du har brug for?
Hej Louise
Ja se her kan vi så godt risikere at være en slat uenige. I fordums tid,
byggede de en ny minkfoderfabrik i Løgstør. Der mødte jeg en Collie hund,
som løb rundt og legede sammen med en anden hund. Nu kan jeg jo
selvfølgelig håbe, at ejeren af hunden, eller nogen som kendte den, sidder
og læser med i gruppen, som kan bekræfte den. Flottere Collie har jeg til
dato aldrig set. Det har været et sted mellem 1979 - 81. Det viste sig,
ved samtale med ejeren, som arbejdede på fabrikken, at hunden, hele sit liv,
har levet af minkfoder. Det var noget af et liv, for hunden løb rundt, som
nogen unghund, og var en bagatel af 16 år gammel. Jeg fik en sæk foder med
hjem til frysning, og i de år, hvor min kat fik minkfoder, har den aldrig
været stærkere, flottere, eller haft bedre helbred. Jeg kørte ikke de 70 km
frem, og 70 km hjem, bare fordi foderet var gratis. Det var også det bedste
foder som min kat nogen sinde har fået. Så hvis minken kan trives på det,
så kan hunden også. Minken skal nok afsløre, om det er et dårligt foder. Så
testdyret var måske ikke valgt helt uden omtanke.
M.V.H.....Benny..
| |
Louise (19-06-2004)
| Kommentar Fra : Louise |
Dato : 19-06-04 09:50 |
|
Ja, Benny, vi er da temmeligt uenige. For det første fordi mink og
hunde slet ikke har samme fordøjelsessystem. En mink er kødædende,
hvor en hund er altædende. Jeg har også set hunde med blank pels der
strutter (!) at sundhed og som lever af grisefoder, men det er jo
ligesom heller ikke den slags hunde, der rutinemæssigt får
kontrolleret albuer og hofter. Jeg har også kendskab til at hunde
lever udelukkende af menneskemad/rester og ser fine ud; det er for mig
ingen garanti for foderets kvalitet og sammensætning; jeg vil gerne
have lidt mere end en struttende collie for at falde i svime.
Hvis du mener at minkfoder er det ultimative hundefoder, så kan jeg jo
ikke ændre på det; jeg gør blot opmærksom på nogle ting jeg har
kendskab til mht den test for at folk ligesom får flere ting med i
deres overvejelser.
Folk (inkl dig) kan jo fodre deres hund med hvad de vil, men hvis jeg
fik kendskab til at en hvalpekøber ville fodre med et ulødigt foder
under hvalpens opvækst ville jeg nok være meget betænkelig ved at
sælge hund til dem.
Louise
www.malinoise.dk
| |
Benny Mortensen (19-06-2004)
| Kommentar Fra : Benny Mortensen |
Dato : 19-06-04 13:30 |
|
"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse
news:125af6bd.0406190049.f9d6cf@posting.google.com...
> Ja, Benny, vi er da temmeligt uenige. For det første fordi mink og
> hunde slet ikke har samme fordøjelsessystem. En mink er kødædende,
> hvor en hund er altædende. Jeg har også set hunde med blank pels der
> strutter (!) at sundhed og som lever af grisefoder, men det er jo
> ligesom heller ikke den slags hunde, der rutinemæssigt får
> kontrolleret albuer og hofter. Jeg har også kendskab til at hunde
> lever udelukkende af menneskemad/rester og ser fine ud; det er for mig
> ingen garanti for foderets kvalitet og sammensætning; jeg vil gerne
> have lidt mere end en struttende collie for at falde i svime.
>
> Hvis du mener at minkfoder er det ultimative hundefoder, så kan jeg jo
> ikke ændre på det; jeg gør blot opmærksom på nogle ting jeg har
> kendskab til mht den test for at folk ligesom får flere ting med i
> deres overvejelser.
>
> Folk (inkl dig) kan jo fodre deres hund med hvad de vil, men hvis jeg
> fik kendskab til at en hvalpekøber ville fodre med et ulødigt foder
> under hvalpens opvækst ville jeg nok være meget betænkelig ved at
> sælge hund til dem.
>
> Louise
>
> www.malinoise.dk
Hej Louise
Vi vil alle sammen gerne have det dobbelte af hvad vi har. Jeg har kun selv
haft katten, og den forskel det gjorde på ham, ja så tager jeg det helt
sikkert til troende. Når jeg så kunne betragte en 16 år gammel Collie, som
stod med en pels, som ingen opdrætter har kunnet præstere siden, så vinder
minkfoderet stadig. For ikke at glemme 16 år gammel, og opførte sig, som en
unghund, så tror jeg godt nok, man skal være meget stor fan af et bestemt
foder, for at kalde minkfoderet for ulødigt.
Som de har sagt i mange år, " Katte ville vælge Whiskas " Min ville altså
hellere have karkluden.
Brugsens den billige, den røg ned med føn og klem, men Whiskas, ikke om han
ville røre det. Minkfoder, det var bare guf for viderekommende. Så han
gjorde i hvert fald alle dine ideer til skamme, så hvis det han fik var
ulødigt foder, så har Whiskas et forklaringsproblem, eller også havde jeg en
problem kat. Men i så fald, Danmarks flotteste og stærkeste problemkat.
Det eneste som hunden spiser, som minken helst undgår, er ådsler.
Så hvis minken kan leve af minkfoderet, og bevare en kvalitet, som gør den
egnet til at ende på pelsauktionen, så kan dine hunde leve fyrsteligt af
det. Hvad endnu værre er, de ville hjertens gerne. Jeg har ikke mødt
hverken hund eller kat, som ikke var helt tosset med det.
Men det er nok ikke særligt meget brugt, jo sikkert i Løgstør, hvis
fabrikken stadig eksisterer. For det kræver en del fryser kapacitet, da det
ellers kun leveres i dybfrosne 25 kg blokke.
M.V.H.....Benny..
| |
Punish the deed, not~ (20-06-2004)
| Kommentar Fra : Punish the deed, not~ |
Dato : 20-06-04 08:01 |
|
On 19 Jun 2004 01:49:51 -0700, egdal@sporty.dk (Louise) wrote:
>Ja, Benny, vi er da temmeligt uenige. For det første fordi mink og
>hunde slet ikke har samme fordøjelsessystem. En mink er kødædende,
>hvor en hund er altædende. Jeg har også set hunde med blank pels der
>strutter (!) at sundhed og som lever af grisefoder, men det er jo
>ligesom heller ikke den slags hunde, der rutinemæssigt får
>kontrolleret albuer og hofter. Jeg har også kendskab til at hunde
>lever udelukkende af menneskemad/rester og ser fine ud; det er for mig
>ingen garanti for foderets kvalitet og sammensætning; jeg vil gerne
>have lidt mere end en struttende collie for at falde i svime.
>
>Hvis du mener at minkfoder er det ultimative hundefoder, så kan jeg jo
>ikke ændre på det; jeg gør blot opmærksom på nogle ting jeg har
>kendskab til mht den test for at folk ligesom får flere ting med i
>deres overvejelser.
>
>Folk (inkl dig) kan jo fodre deres hund med hvad de vil, men hvis jeg
>fik kendskab til at en hvalpekøber ville fodre med et ulødigt foder
>under hvalpens opvækst ville jeg nok være meget betænkelig ved at
>sælge hund til dem.
,,,,,,ja jeg har også set en hund af samme race som min der var vildt
flot den havde levet af nettofodder altid, og havde lige s flot pels
som min egen og var flot udviklet, men når man så spørger lidt mere så
viste det sig at den meget tidt havde dårlig mave, var rigtig sart
havde haft hudproblemer, og fik vildt dårlig mave af at æde et nyt
slags kød/hudben, så jeg er enig med dig i at en hund sagtens kan se
sund og rask glad osv ud men ikke være det aligevel. Min hund har
altid fået nutro og råt kød er par gange om ugen og han kan tåle alt
har aldrig været syg osv, men for at finde ud af det skal man jo lige
snakke med mig først for ellers kunne nogle jo godt tro at det var
ligemeget hvad man fodrede sin hund med for hunden der fik nettofodder
var lige så flot som min, det gælder vist bare om at tænke sig lidt om
og ikke lade økonomien tænke for en.
HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.
| |
Benny Mortensen (20-06-2004)
| Kommentar Fra : Benny Mortensen |
Dato : 20-06-04 13:05 |
|
"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
news:r5dad0d9cn8hpaprg9a5ec548n8nlh3b3n@4ax.com...
> On 19 Jun 2004 01:49:51 -0700, egdal@sporty.dk (Louise) wrote:
>
> >Ja, Benny, vi er da temmeligt uenige. For det første fordi mink og
> >hunde slet ikke har samme fordøjelsessystem. En mink er kødædende,
> >hvor en hund er altædende. Jeg har også set hunde med blank pels der
> >strutter (!) at sundhed og som lever af grisefoder, men det er jo
> >ligesom heller ikke den slags hunde, der rutinemæssigt får
> >kontrolleret albuer og hofter. Jeg har også kendskab til at hunde
> >lever udelukkende af menneskemad/rester og ser fine ud; det er for mig
> >ingen garanti for foderets kvalitet og sammensætning; jeg vil gerne
> >have lidt mere end en struttende collie for at falde i svime.
> >
> >Hvis du mener at minkfoder er det ultimative hundefoder, så kan jeg jo
> >ikke ændre på det; jeg gør blot opmærksom på nogle ting jeg har
> >kendskab til mht den test for at folk ligesom får flere ting med i
> >deres overvejelser.
> >
> >Folk (inkl dig) kan jo fodre deres hund med hvad de vil, men hvis jeg
> >fik kendskab til at en hvalpekøber ville fodre med et ulødigt foder
> >under hvalpens opvækst ville jeg nok være meget betænkelig ved at
> >sælge hund til dem.
>
>
>
>
> ,,,,,,ja jeg har også set en hund af samme race som min der var vildt
> flot den havde levet af nettofodder altid, og havde lige s flot pels
> som min egen og var flot udviklet, men når man så spørger lidt mere så
> viste det sig at den meget tidt havde dårlig mave, var rigtig sart
> havde haft hudproblemer, og fik vildt dårlig mave af at æde et nyt
> slags kød/hudben, så jeg er enig med dig i at en hund sagtens kan se
> sund og rask glad osv ud men ikke være det aligevel. Min hund har
> altid fået nutro og råt kød er par gange om ugen og han kan tåle alt
> har aldrig været syg osv, men for at finde ud af det skal man jo lige
> snakke med mig først for ellers kunne nogle jo godt tro at det var
> ligemeget hvad man fodrede sin hund med for hunden der fik nettofodder
> var lige så flot som min, det gælder vist bare om at tænke sig lidt om
> og ikke lade økonomien tænke for en.
>
>
>
> HUNDELOVEN
> § 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade
hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for
almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en
person, som har fuldt herredømme over dem.
Hvad skal jeg lige forstå ved dette. Du fortæller en masse, men fortæller
ingenting. Hvad var dine holdepunkter ??... At hunden havde sart mave,
eller at den struttede af sundhed, eller en superflot pels.
Eller udtrykte du bare din forargelse over, at den levede af Netto foder ?.
Hvad er det du vil underbygge, hvis du vil underbygge noget.
Skal vi tage det for givet, fordi du siger det, at Netto foder giver hunden
sart mave ??, eller at Netto foder giver hudproblemer ??...
Det gjorde min ene hund også, og den var kun vant til dyrt foder, som også
er nævnt i et andet indlæg. At det som fik hans mave på plads, var et langt
billigere foder, end det han var vant til, ville jeg da ikke brokke mig
over. Jeg holder mig i øvrigt ikke til noget bestemt foder, men har som
regel altid mindst 3 slags hjemme. Selvom jeg elsker frikadeller, vil jeg
da meget nødigt have dem hver dag.
M.V.H.....Benny..
| |
Renate Jacobsen (19-06-2004)
| Kommentar Fra : Renate Jacobsen |
Dato : 19-06-04 10:45 |
|
"Benny Mortensen" <kristiturntine@iamit.com> skrev i en meddelelse
news:40d2c504$0$311$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Ja se her kan vi så godt risikere at være en slat uenige. I fordums tid,
> byggede de en ny minkfoderfabrik i Løgstør. Der mødte jeg en Collie hund,
> som løb rundt og legede sammen med en anden hund. Nu kan jeg jo
> selvfølgelig håbe, at ejeren af hunden, eller nogen som kendte den, sidder
> og læser med i gruppen, som kan bekræfte den. Flottere Collie har jeg til
> dato aldrig set. Det har været et sted mellem 1979 - 81. Det viste sig,
> ved samtale med ejeren, som arbejdede på fabrikken, at hunden, hele sit
liv,
> har levet af minkfoder.
>snip<
> M.V.H.....Benny..
Hej Benny,
Det er ved at gå op for mig, at du ikke mener at hundefoder der produceres i
dag er godt nok. Jeg forstår ganske udemærket tvivlen idet diverse tests og
andet godt ikke har kunnet gøre min egen forvirring mindre.
Jeg vil dog lige indskyde et par bemærkninger, omkring det at fodre med
minkfoder:
Jeg har surfet lidt og fundet ud af, at minkfoder er ganske anderledes
sammensat end f.eks det jeg selv fodre med:
Her kommer lige en sammenligning:
Mink foder (Daka Porcine Protein 58) (Alle deres produkter har næsten samme
sammensætning)
Protein 59%, Fedt 10%, Vand 4%, Aske 25% Fosfor 4,5% og Calcium 8,5%
Alle værdierne er typiske værdier. Der er også angive min og max
(garanterede værdier) Dog ikke for Calcium og fosfor, der derfor sikkert kan
svinge temmelig meget!!!
-
Hundefoder Purina Pro Plan Adult Lamb & Rice
Protein 27%, Fedt 17%, Vand 8%, Aske 7%, Fosfor 1%, Calcium 1,3%
For at perspektivere en smule, citerer jeg lige fra
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_hofteledsdysplasi.html
"I opvæksten har foderets sammensætning stor betydning for udviklingen af
hofteledsdysplasi. For stor væksthastighed og ubalance i
mineralsammensætningen disponerer for lidelsen. Det er især for meget kalk
og forkert kalcium-fosfor forhold i foderet, der har betydning."
Min egen forkvaklede konklusion :
Der er altså afgørende, hvilke mængder fosfor og calcium der er i produktet.
Især er forholdet også afgørende for om det er et godt foder. Indholdet af
fedt, protein og aske er fuldstændig forskelligt i de to produkter! Jeg tror
ikke at det høje proteininhold fra minkfoder kan være særlig sundt for vores
firbenede venner. De har et helt andet fordøjelsessystem end mink. Man må
vel også indregne minkens anvendelse i dette spil. Den skal blot fodres op,
så pelsen bliver så fin som mulig. Det er ikke nødvendigt med en solid
knoglebygning, idet mink sjældent overlever mere end een sesson.
Jeg tror simpelthen stadigvæk ikke på, at minkfoder er velegnet til
hundefoder!
Mvh. Renate
| |
Benny Mortensen (19-06-2004)
| Kommentar Fra : Benny Mortensen |
Dato : 19-06-04 14:26 |
|
"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse
news:40d40b17$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
Hej Renate
Det har man jo alle muligheder for selv at regulere, da det jo mest af alt
minder om tykt øllebrød, så er det jo nemt at blande, så det passer til det
dyr, som skal spise det. Men populært bliver det nok ikke, da det sælges i
dybfrosne 25 kg blokke, og kunne jeg forestille mig, i hele ton, så det vil
nok kræve lidt af en kummefryser
Men der var ingen tvivl om, at min kat fik det meget bedre, den tid hvor han
var på minkfoder. Han var i forvejen en stor forgroet hankat, og jeg er
ikke lige klar over hvor lang tid jeg brugte det, men han spiste ca 100 kg
minkfoder, så det var da lidt mere end en uge. Der var bestemt ingen tvivl
om, at han stortrivedes med det, og at det virkeligt var noget der var godt
for pelsen, var der ingen tvivl om, allerede efter en uge, kunne man mærke
tydelig forskel, og at det generelt gav katten langt mere velvære, var vi
heller ikke et sekund i tvivl om. Men jeg tror ikke man skal fodre en
decideret indendørs kat med det, for så bliver den nok bollefed.
M.V.H.....Benny..
| |
Renate Jacobsen (20-06-2004)
| Kommentar Fra : Renate Jacobsen |
Dato : 20-06-04 12:54 |
|
"Benny Mortensen" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse
news:40d43f47$0$207$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse
> news:40d40b17$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> Hej Renate
>
> Det har man jo alle muligheder for selv at regulere, da det jo mest af alt
> minder om tykt øllebrød, så er det jo nemt at blande, så det passer til
det
> dyr, som skal spise det. Men populært bliver det nok ikke, da det sælges
i
> dybfrosne 25 kg blokke, og kunne jeg forestille mig, i hele ton, så det
vil
> nok kræve lidt af en kummefryser
Hej Benny,
Det argument forstå jeg ikke. Hvad er det man selv kan regulere? Man kan da
ikke ændre på de forhold der er mellem fosfor og calcium, med mindre man
tilsætter een af delene. Minkfoder er jo en færdigblanding. Hvad vil du så
blande med??
> Men der var ingen tvivl om, at min kat fik det meget bedre, den tid hvor
han
> var på minkfoder. Han var i forvejen en stor forgroet hankat, og jeg er
> ikke lige klar over hvor lang tid jeg brugte det, men han spiste ca 100 kg
> minkfoder, så det var da lidt mere end en uge. Der var bestemt ingen
tvivl
> om, at han stortrivedes med det, og at det virkeligt var noget der var
godt
> for pelsen, var der ingen tvivl om, allerede efter en uge, kunne man mærke
> tydelig forskel, og at det generelt gav katten langt mere velvære, var vi
> heller ikke et sekund i tvivl om. Men jeg tror ikke man skal fodre en
> decideret indendørs kat med det, for så bliver den nok bollefed.
>
> M.V.H.....Benny..
Jeg må nok erkende, at jeg ikke kan nøjes med en fin pels, men fortrækker en
stærk og sund hund med sunde knogler, tænder OG pels. )
Jeg forstår stadigvæk ikke din facination og mener ikke det er ok at fodre
sin hund med foder der er produceret til minkavl!
Mvh. Renate
| |
Benny Mortensen (20-06-2004)
| Kommentar Fra : Benny Mortensen |
Dato : 20-06-04 13:10 |
|
"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse
news:40d57af7$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse
> news:40d43f47$0$207$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > "Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse
> > news:40d40b17$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > >
> > Hej Renate
> >
> > Det har man jo alle muligheder for selv at regulere, da det jo mest af
alt
> > minder om tykt øllebrød, så er det jo nemt at blande, så det passer til
> det
> > dyr, som skal spise det. Men populært bliver det nok ikke, da det
sælges
> i
> > dybfrosne 25 kg blokke, og kunne jeg forestille mig, i hele ton, så det
> vil
> > nok kræve lidt af en kummefryser
>
> Hej Benny,
>
> Det argument forstå jeg ikke. Hvad er det man selv kan regulere? Man kan
da
> ikke ændre på de forhold der er mellem fosfor og calcium, med mindre man
> tilsætter een af delene. Minkfoder er jo en færdigblanding. Hvad vil du så
> blande med??
>
> > Men der var ingen tvivl om, at min kat fik det meget bedre, den tid hvor
> han
> > var på minkfoder. Han var i forvejen en stor forgroet hankat, og jeg er
> > ikke lige klar over hvor lang tid jeg brugte det, men han spiste ca 100
kg
> > minkfoder, så det var da lidt mere end en uge. Der var bestemt ingen
> tvivl
> > om, at han stortrivedes med det, og at det virkeligt var noget der var
> godt
> > for pelsen, var der ingen tvivl om, allerede efter en uge, kunne man
mærke
> > tydelig forskel, og at det generelt gav katten langt mere velvære, var
vi
> > heller ikke et sekund i tvivl om. Men jeg tror ikke man skal fodre en
> > decideret indendørs kat med det, for så bliver den nok bollefed.
> >
> > M.V.H.....Benny..
>
> Jeg må nok erkende, at jeg ikke kan nøjes med en fin pels, men fortrækker
en
> stærk og sund hund med sunde knogler, tænder OG pels. )
>
> Jeg forstår stadigvæk ikke din facination og mener ikke det er ok at fodre
> sin hund med foder der er produceret til minkavl!
>
> Mvh. Renate
>
>
Sig mig, stod der ikke % ??
M.V.H....Benny
| |
Renate Jacobsen (20-06-2004)
| Kommentar Fra : Renate Jacobsen |
Dato : 20-06-04 14:47 |
|
> Sig mig, stod der ikke % ??
>
> M.V.H....Benny
>
Hej Benny,
Jo netop! Hvad er det du vil blande foderet op med med?
Mvh. Renate
| |
Punish the deed, not~ (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Punish the deed, not~ |
Dato : 18-06-04 17:49 |
|
On Thu, 17 Jun 2004 08:06:39 +0200, "Niller©" <nejtak@goaway.com>
wrote:
>Hejsa Benny
>Når man lige har købt hvalp for første gang kan man godt være lidt usikker
>om man skal købe et af de dyreste mærker eller om man kan nøjes med lidt
>discount....man vil vel gerne sikre sig en optimal opvækst!
>Det er ikke fordi jeg er interesseret i rygter og sladder men der skulle
>angiveligt ha været en test i tv som påviste at der manglede
>vitaminer/mineraler og jeg ville gerne høre om det var et faktum!
>//Niller©
der har været en stor debat herinde omkring den test også i radioen
osv hvis du har en hvalp så er det meget vigtigt at den får ordentligt
fodder fra starten, men kort sagt så var deres test lavet af nogle
folk der havde med mink at gøre og det var en test der var lavet
hurtigt den har ikke taget højde for at en hund altså lever længere
end disse mennesker har tålmodighed til at blive færdige med deres
test, det billige fodder er fyldt med biprodukter og farvestoffer osv
men det er hills og _nogle_ af de dyre mærker også ! men der er nogle
af de dyre mærker som er langt bedre end de billige og hills osv hvis
du vælger nutro, proplan, måske olivers så går det ikke helt galt, alt
det andet gad jeg ikke engang fodre til min hund om jeg så fik det
gratis
HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.
| |
Pwh (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 17-06-04 17:39 |
|
> Her er det vel det
> gode gamle udtryk igen. Nogen vil have moderen, andre datteren.
>
> M.V.H.....Benny..
Og så er der dem der er "sommervarme" nok til at ville have begge to ))
/Jens (som har luret Benny af, den skørtejæger)
| |
Benny Mortensen (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Benny Mortensen |
Dato : 18-06-04 11:35 |
|
"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40d1c939$0$452$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Her er det vel det
> > gode gamle udtryk igen. Nogen vil have moderen, andre datteren.
> >
> > M.V.H.....Benny..
>
> Og så er der dem der er "sommervarme" nok til at ville have begge to ))
>
> /Jens (som har luret Benny af, den skørtejæger)
>
>
Hej igen Jens
Så er det sgu godt, du sidder hele tiden og afslører mig
Var lige en tur i Østre anlæg igår, og pigerne der, var lige så uforskammet
flotte, som de var for 30 år siden. Temmeligt irriterende, for de prøver på
at fortælle mig, at det er jeg ikke )
M.V.H.....Benny..
| |
Peter K. Nielsen (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter K. Nielsen |
Dato : 17-06-04 19:46 |
|
"Benny Mortensen" <kristiturntine@iamit.com> wrote in message
news:40d0fee8$0$250$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> Hej Niels
>
> Har du nogensinde hørt nogen, som har sagt noget positivt om Coop.
> Men ikke desto mindre, sælges der en masse af det, så der er nok ikke
nogle
> hunde som er døde af det endnu ..... Her er det vel det gode gamle
> udtryk igen. Nogen vil have moderen, andre datteren.
ja og der er nogen der er mere interesseret i at disse tests bliver bragt
frem end andre. men når det er sagt, så boede jeg på et tidspunkt i england,
og min nabo var direktør for Pedigree petfood, og jeg var ved at besvime da
han viste mig tallene for hvad de brugte på forskning i hundes ernæring. Jeg
kan ikke huske det nøjagtige tal, men de 2 største firmaer på verdenmarkedet
bruger flere penge på forskning i hundens ernæring end der i alt af alle
firmaer og regeringer i verden bruges på menneskets ernæring (tankevækkende)
MEN det er ikke ensbetydende med at deres foder nødvendigvis er bedre. Og
det er SLET ikke ensbetydende med at der er en sammenhæng mellem pris og
kvalitet.
Enhver der ved hvad det koster at lave reklame kan også regne ud hvor meget
hunde fodder der skla sælges for at tjene til et enkelt 30 seks spot på TV2,
og de penge kan kun komme et sted fra. De lægges oven i prisen på
hundefoderet
Peter
| |
Benny Mortensen (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Benny Mortensen |
Dato : 18-06-04 11:52 |
|
"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:40d1e6cb$0$133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <kristiturntine@iamit.com> wrote in message
> news:40d0fee8$0$250$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > >
> > Hej Niels
> >
> > Har du nogensinde hørt nogen, som har sagt noget positivt om Coop.
> > Men ikke desto mindre, sælges der en masse af det, så der er nok ikke
> nogle
> > hunde som er døde af det endnu ..... Her er det vel det gode gamle
> > udtryk igen. Nogen vil have moderen, andre datteren.
>
> ja og der er nogen der er mere interesseret i at disse tests bliver bragt
> frem end andre. men når det er sagt, så boede jeg på et tidspunkt i
england,
> og min nabo var direktør for Pedigree petfood, og jeg var ved at besvime
da
> han viste mig tallene for hvad de brugte på forskning i hundes ernæring.
Jeg
> kan ikke huske det nøjagtige tal, men de 2 største firmaer på
verdenmarkedet
> bruger flere penge på forskning i hundens ernæring end der i alt af alle
> firmaer og regeringer i verden bruges på menneskets ernæring
(tankevækkende)
> MEN det er ikke ensbetydende med at deres foder nødvendigvis er bedre. Og
> det er SLET ikke ensbetydende med at der er en sammenhæng mellem pris og
> kvalitet.
>
> Enhver der ved hvad det koster at lave reklame kan også regne ud hvor
meget
> hunde fodder der skla sælges for at tjene til et enkelt 30 seks spot på
TV2,
> og de penge kan kun komme et sted fra. De lægges oven i prisen på
> hundefoderet
>
> Peter
>
>
Hej Peter
Det har du helt og aldeles ret i. Mange venter jo også bare på, at de får
forsket færdig, sender deres produkt på markedet, så de kan købe, og kopiere
det, og sælge det til den halve pris. Det kender vi jo specielt godt fra
medicin branchen. Men at man har specielle og måske også økonomiske
interesser i nogle mærker af dyrefoder, gør ikke folk mere eller mindre
hæderlige, som nogle lige som prøvede at give udtryk for, da den sidste
undersøgelse blev offentliggort. Man køber aktier for at tjene penge, og
man arbejder for at leve. Arbejder man meget, bliver man enten træt, eller
velstående. Jeg kender ingen, som udelukkende arbejder meget, for bare at
blive træt, og jeg har aldrig hørt nogen beklage sig over at være
velstående. Men jeg har ofte hørt andre, som var misundelige, fordi andre
er velstående. Så hvis man skal finde en morale, så må det være, at købe
den lokale hundemad, hvis man har en sådan chance, det er måske ikke verdens
sundeste, men det holder liv i både hunden og lokalområdet. Lokale penge
til lokale forretninger. Jeg har ingen glæde af, at støtte en eller anden
fabrik i USA, og da slet ikke, hvis det koster lokale arbejdspladser.
M.V.H.....Benny..
| |
Peter K. Nielsen (21-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter K. Nielsen |
Dato : 21-06-04 17:04 |
|
"Benny Mortensen" <kristiturntine@iamit.com> wrote in message
news:40d2c985$0$272$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> >
> Hej Peter
>
> Det har du helt og aldeles ret i. Mange venter jo også bare på, at de får
> forsket færdig, sender deres produkt på markedet, så de kan købe, og
kopiere
> det, og sælge det til den halve pris. Det kender vi jo specielt godt fra
> medicin branchen. Men at man har specielle og måske også økonomiske
> interesser i nogle mærker af dyrefoder, gør ikke folk mere eller mindre
> hæderlige, som nogle lige som prøvede at give udtryk for, da den sidste
> undersøgelse blev offentliggort. Man køber aktier for at tjene penge, og
> man arbejder for at leve. Arbejder man meget, bliver man enten træt, eller
> velstående. Jeg kender ingen, som udelukkende arbejder meget, for bare at
> blive træt, og jeg har aldrig hørt nogen beklage sig over at være
> velstående. Men jeg har ofte hørt andre, som var misundelige, fordi andre
> er velstående. Så hvis man skal finde en morale, så må det være, at købe
> den lokale hundemad, hvis man har en sådan chance, det er måske ikke
verdens
> sundeste, men det holder liv i både hunden og lokalområdet. Lokale penge
> til lokale forretninger. Jeg har ingen glæde af, at støtte en eller anden
> fabrik i USA, og da slet ikke, hvis det koster lokale arbejdspladser.
Enig med det meste. Fabrikken lå nu i England, men du har ret i at ejeren
bor i USA, men bortset fra detr så er jeg sikker på at lige netop min hunds
helbred er vigtigre for den "lokale fabrik" en den er for en stor
multinational fabrik
Peter
| |
Benny Mortensen (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Benny Mortensen |
Dato : 22-06-04 02:15 |
|
"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:40d706dd$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
..
>
> Enig med det meste. Fabrikken lå nu i England, men du har ret i at ejeren
> bor i USA, men bortset fra detr så er jeg sikker på at lige netop min
hunds
> helbred er vigtigre for den "lokale fabrik" en den er for en stor
> multinational fabrik
>
> Peter
>
>
Hej igen Peter
Igen enige. At jeg nævnte USA, var tilfældigt, den kunne i den forstand
have lagt hvorsomhelst. Der var ikke tænkt på noget specifikt fodermærke.
Nogle prøver at reklamere en vej, og andre en anden, og så håber man på det
går godt. Nogle lægger stor vægt på, at der ikke anvendes slagteriaffald i
hundefoderet. Slagteri affald, har et dårligt navn, men er jo ikke
dårligere varer, end dem der lander i slagterbutikken. Det er bare det af
dyret, som mennesker ikke spiser. I fordums tider, var kæbesnitter et
dagligt syn i Brugsens køledisk, i dag ved folk dårligt hvad det er. Lever
var ganske almindelig spise, men er stærkt på retur, som menneskeføde, men
til gengæld stærkt tiltagende som godbidder til hunde. Lunger har stort set
alle dage, være forbeholdt til dyrefoder, men er nu på vej ind som
menneskeføde, og det endda som delikatesse. Hjerter var også i fordums tid,
en menneskeret, og endda en man så frem til i flere dage, før man skulle
have det. Men nu er det er sjældent man møder folk, som stadig spiser
hjerter. De bruges stort set også kun som godbidder til hundene idag. Man
skal endda ligefrem bede slagteren om at gemme dem til en, for at få dem.
Dele af tyrenes kønsorganer, var også forbeholdt dyrene, men selv disse, har
fundet vej til menneskets bord. Grisehoveder blev kogt, til sylte, men i
dag ser man nærmest kun sylte til jul. Så i grove træk, så er en meget stor
del af affaldet endt oppe på vores bord, og det som før var guf for
mennesker, er endt nede hos affaldet. Det samme gælder for F.eks Havkat,
den er for grim til at spise, men skåret ud, og kaldt Koteletfisk, så er det
pludseligt en dyr spise ... Eller skal vi sige det sådan... Min hund
skal godt nok ikke have affald, den får kun kallun .
M.V.H.....Benny..
| |
Peter K. Nielsen (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter K. Nielsen |
Dato : 22-06-04 14:35 |
|
"Benny Mortensen" <wrapup1@kittymail.com> wrote in message
news:40d78850$0$244$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
snip en masse enighed
Eller skal vi sige det sådan... Min hund
> skal godt nok ikke have affald, den får kun kallun .
LOL - det var vist en beskrivelse af problemet i en nøddeskal
Peter
| |
fam. Ager (17-06-2004)
| Kommentar Fra : fam. Ager |
Dato : 17-06-04 20:45 |
|
"Niller©" <nejtak@goaway.com> skrev i en meddelelse
news:40d06dae$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hejsa jeg har hørt om at hvalpefoderet fra Coop ikke skulle være så godt,
> noget med at der ikke var tilsat så mange vitaminer/mineraler og vil da
> gerne lige høre "om der er noget om snakken "
>
>
> --
> MHV
> Niels Holler
> www.niels-holler.dk
-------------------------------------------------------------------
Hej!
Jeg er gået helt væk fra det færdigproducerede foder, og bruger nu Kallun og
grøntmix, det er langt billigere, og så er det helt fri for unødigt
tilsætning og fyld.
kun de rene varer. Jeg har kun gode erfaringer og kan varmt anbefale. jeg
giver så også andet kød som det vi kasserer når der parteres rå kylling, og
fisk med ´ben og det hele. Hundene elsker det!.
Jeg har lige læst i "hunden", at der er en forbindelse mellem god fodring og
udvikling af HD, især blandt de tungere racer, og der er "min" fodermetode
ideel, også til hvalpe, der skal du blot tilsætte kalk. Jeg bruger et
vitamin/mineral/kalktilskud i eet. og så giver jeg vital animin.
mvh. Marie.
| |
Jytte (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Jytte |
Dato : 17-06-04 20:53 |
|
>>
>>
>
> Hej!
>
> Jeg er gået helt væk fra det færdigproducerede foder, og bruger nu
> Kallun og grøntmix, det er langt billigere, og så er det helt fri for
> unødigt tilsætning og fyld.
> kun de rene varer. Jeg har kun gode erfaringer og kan varmt anbefale.
> jeg giver så også andet kød som det vi kasserer når der parteres rå
> kylling, og fisk med ´ben og det hele. Hundene elsker det!.
> Jeg har lige læst i "hunden", at der er en forbindelse mellem god
> fodring og udvikling af HD, især blandt de tungere racer, og der er
> "min" fodermetode ideel, også til hvalpe, der skal du blot tilsætte
> kalk. Jeg bruger et vitamin/mineral/kalktilskud i eet. og så giver
> jeg vital animin.
> mvh. Marie.
Hej Marie.
Hvad er det for et vitamin/mineral/kalk tilskud, du bruger?
Jeg har før brugt Vitabena, men jeg tror ikke, man kan få det mere.
Hilsen
Jytte
| |
fam. Ager (17-06-2004)
| Kommentar Fra : fam. Ager |
Dato : 17-06-04 20:59 |
|
"Jytte" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40d1f69b$0$295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >>
> > Hej!
> >
> > Jeg er gået helt væk fra det færdigproducerede foder, og bruger nu
> > Kallun og grøntmix, det er langt billigere, og så er det helt fri for
> > unødigt tilsætning og fyld.
> > kun de rene varer. Jeg har kun gode erfaringer og kan varmt anbefale.
> > jeg giver så også andet kød som det vi kasserer når der parteres rå
> > kylling, og fisk med ´ben og det hele. Hundene elsker det!.
> > Jeg har lige læst i "hunden", at der er en forbindelse mellem god
> > fodring og udvikling af HD, især blandt de tungere racer, og der er
> > "min" fodermetode ideel, også til hvalpe, der skal du blot tilsætte
> > kalk. Jeg bruger et vitamin/mineral/kalktilskud i eet. og så giver
> > jeg vital animin.
> > mvh. Marie.
>
>
> Hej Marie.
>
> Hvad er det for et vitamin/mineral/kalk tilskud, du bruger?
>
> Jeg har før brugt Vitabena, men jeg tror ikke, man kan få det mere.
>
> Hilsen
> Jytte
------------------------------------------------------
Hej Jytte
jeg bruger vitamix 1000 fra kromix.
mvh. marie
| |
Jytte (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Jytte |
Dato : 17-06-04 21:07 |
|
fam. Ager wrote:
> "Jytte" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:40d1f69b$0$295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>
>>> Hej!
>>>
>>> Jeg er gået helt væk fra det færdigproducerede foder, og bruger nu
>>> Kallun og grøntmix, det er langt billigere, og så er det helt fri
>>> for unødigt tilsætning og fyld.
>>> kun de rene varer. Jeg har kun gode erfaringer og kan varmt
>>> anbefale. jeg giver så også andet kød som det vi kasserer når der
>>> parteres rå kylling, og fisk med ´ben og det hele. Hundene elsker
>>> det!.
>>> Jeg har lige læst i "hunden", at der er en forbindelse mellem god
>>> fodring og udvikling af HD, især blandt de tungere racer, og der er
>>> "min" fodermetode ideel, også til hvalpe, der skal du blot tilsætte
>>> kalk. Jeg bruger et vitamin/mineral/kalktilskud i eet. og så giver
>>> jeg vital animin.
>>> mvh. Marie.
>>
>>
>> Hej Marie.
>>
>> Hvad er det for et vitamin/mineral/kalk tilskud, du bruger?
>>
>> Jeg har før brugt Vitabena, men jeg tror ikke, man kan få det mere.
>>
>> Hilsen
>> Jytte
> ------------------------------------------------------
>
> Hej Jytte
> jeg bruger vitamix 1000 fra kromix.
> mvh. marie
Hej igen
Tak for svaret.
Hvor køber du det? Jeg laver også selv foder og har været på jagt efter
sådan et produkt.
hilsen
jytte
| |
fam. Ager (18-06-2004)
| Kommentar Fra : fam. Ager |
Dato : 18-06-04 12:44 |
|
"Jytte" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40d1f9d2$0$239$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> fam. Ager wrote:
> > "Jytte" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:40d1f69b$0$295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >>>>
> >>> Hej!
> >>>
> >>> Jeg er gået helt væk fra det færdigproducerede foder, og bruger nu
> >>> Kallun og grøntmix, det er langt billigere, og så er det helt fri
> >>> for unødigt tilsætning og fyld.
> >>> kun de rene varer. Jeg har kun gode erfaringer og kan varmt
> >>> anbefale. jeg giver så også andet kød som det vi kasserer når der
> >>> parteres rå kylling, og fisk med ´ben og det hele. Hundene elsker
> >>> det!.
> >>> Jeg har lige læst i "hunden", at der er en forbindelse mellem god
> >>> fodring og udvikling af HD, især blandt de tungere racer, og der er
> >>> "min" fodermetode ideel, også til hvalpe, der skal du blot tilsætte
> >>> kalk. Jeg bruger et vitamin/mineral/kalktilskud i eet. og så giver
> >>> jeg vital animin.
> >>> mvh. Marie.
> >>
> >>
> >> Hej Marie.
> >>
> >> Hvad er det for et vitamin/mineral/kalk tilskud, du bruger?
> >>
> >> Jeg har før brugt Vitabena, men jeg tror ikke, man kan få det mere.
> >>
> >> Hilsen
> >> Jytte
> > ------------------------------------------------------
> >
> > Hej Jytte
> > jeg bruger vitamix 1000 fra kromix.
> > mvh. marie
>
> Hej igen
>
> Tak for svaret.
>
> Hvor køber du det? Jeg laver også selv foder og har været på jagt efter
> sådan et produkt.
>
> hilsen
> jytte
----------------------------------------------------
Ja her har jeg også kvajet mig, og trykket på besvar, istedet for
naboknappen, sorry....
Men Jytte, du har jo fået mit svar, bortset fra at jeg er meget tilfreds med
produktet, min boxerhvalp ser da ud til at stortrives, og udvikler sig meget
fint.
mvh.Marie.
| |
Karina og Christian (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Karina og Christian |
Dato : 18-06-04 12:58 |
|
"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:caukjq$fm3$1@news.cybercity.dk...
[klip]
Hejsa Marie
> Ja her har jeg også kvajet mig, og trykket på besvar, istedet for
> naboknappen, sorry....
> Men Jytte, du har jo fået mit svar, bortset fra at jeg er meget tilfreds
med
> produktet, min boxerhvalp ser da ud til at stortrives, og udvikler sig
meget
> fint.
Øv øv. Nu har jeg ellers spændt ventet på svaret også. Vil du dele det her i
gruppen også? Altså hvor, du køber det
Med venlig hilsen
Karina
| |
fam. Ager (18-06-2004)
| Kommentar Fra : fam. Ager |
Dato : 18-06-04 15:18 |
|
"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
news:40d2d8db$0$201$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:caukjq$fm3$1@news.cybercity.dk...
> [klip]
> Hejsa Marie
>
> > Ja her har jeg også kvajet mig, og trykket på besvar, istedet for
> > naboknappen, sorry....
> > Men Jytte, du har jo fået mit svar, bortset fra at jeg er meget tilfreds
> med
> > produktet, min boxerhvalp ser da ud til at stortrives, og udvikler sig
> meget
> > fint.
>
> Øv øv. Nu har jeg ellers spændt ventet på svaret også. Vil du dele det her
i
> gruppen også? Altså hvor, du køber det
>
> Med venlig hilsen
> Karina
----------------------------------------
Hej igen!
Jamen, det vil jeg da, men det bliver i sikkert ikke klogere af....
Jeg er begyndt at forhandle det herover på isolationsøen, bornholm. Det kan
ikke købes her, så jeg får en større mængde hjem, så jeg kan sælge det til
en fornuftig pris.
Prøv at se på kromix hjemmeside, eller kontakt dem på kromix@kromix.dk og
spørg ad. Der er sikkert nogen der har samme ide som mig. det forhandles i
2kg. spande til ca. 60-80 kr. det er billigt og det er godt.
Jeg ved at der er en del opdrættere der bruger det. så der må være nogen der
videre sælger .
held og lykke!
mvh. marie.
| |
Charlotte Sylvia Jen~ (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Charlotte Sylvia Jen~ |
Dato : 17-06-04 21:05 |
|
Jeg og en del opdrættere jeg har kontakt til, kan anbefale Henne Petfood-
Laksefoder, det er rigtig godt!!
"Niller©" <nejtak@goaway.com> skrev i en meddelelse
news:40d06dae$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hejsa jeg har hørt om at hvalpefoderet fra Coop ikke skulle være så godt,
> noget med at der ikke var tilsat så mange vitaminer/mineraler og vil da
> gerne lige høre "om der er noget om snakken "
>
>
> --
> MHV
> Niels Holler
> www.niels-holler.dk
>
>
| |
Niller© (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Niller© |
Dato : 18-06-04 07:11 |
| | |
|
|