Høfeber og problemer med Cykelsport
Fra : Jakob Thusgaard

Dato : 15-06-04 15:04

Hej med jer,

Denne gang handler det om kløe.

Jeg har høfeber. Og jeg er motionscykelrytter.

Når jeg kører på en varm dag og sveder godt igennem klør det mere og mere i
knæhaserne desto længere jeg kører. Samme gene har jeg på indersiden af
albuen, samt let kløe på benene.

Er der nogen, der kender en vidundercreme mod problemet og/eller har en ide
om, hvad problemet er og hvad løsningen er?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Jakob

Fra : Faithless

Dato : 15-06-04 18:51

"Jakob Thusgaard" <jakobthusgaard@hotmail.com> wrote
> Er der nogen, der kender en vidundercreme mod problemet og/eller har en
ide
> om, hvad problemet er og hvad løsningen er?

Du kan evt. prøve en creme som hedder Mepyramin, den bruges bla. efter
priktest for at dulme kløen.
Den kan købes i håndkøb på apoteket og koster ikke så meget.

Faithless

Fra : Padmé Amidala

Dato : 15-06-04 21:36

"Jakob Thusgaard" <jakobthusgaard@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> albuen, samt let kløe på benene.
> Er der nogen, der kender en vidundercreme mod problemet og/eller

Nej, desværre....

> har en ide om, hvad problemet er

Er der/ kommer der eksem de steder det klør?
Det første jeg kommer til at tænke på er, om du er blevet tjekket for
børneeksem/atopisk dermatitis? Det bryder nemlig oftest ud de steder du
nævner.
Hvis man har tendens til sart hud, kan sved godt klø. Som atopiker oplever
jeg det hver gang jeg dyrker motion samt om sommeren, hvor jeg unægtelig
sveder mere end om vinteren. Mit udmønter sig i decideret eksem, der kræver
behandling med hormoncreme. Så det bringer mig tilbage til mit første
spørgsmål; får du eksem, der hvor det klør?

> og hvad løsningen er?

Aflægge doktoren et visit...

> På forhånd tak.
>
> Med venlig hilsen