Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D70 m. 18-70mm linse = 5.800 kr!
Fra : Lisbeth Gry Hjørlund

Dato : 11-06-04 19:37

Check lige følgende tilbud:

http://www.amphotoworld.com/product.asp?id=nkd70kit

Kameraet koster $899, og det svarer til knap 5.800 kr. med den nuværende
dollarkurs. De sender gerne internationalt, og med dansk told på 25% lander
prisen på cirka 7.200 kr. Hertil skal lægges forsendelse (kan ikke helt
finde forsendelsesomkostningerne, men så længe det er under et par tusinde,
er det vist et fornuftigt tilbud!).

Er der noget jeg har overset, eller kan man spare omkring 4000 kr. i forhold
til DK?! Jeg ved godt man mister garantien, men det er ok for mig, hvis jeg
sparer 4000 kr.!

Lisbeth

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-06-04 19:57

"Lisbeth Gry Hjørlund" <lisbethgry@hjoerlund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til DK?! Jeg ved godt man mister garantien, men det er ok for mig, hvis jeg

Det lyder fornuftigt og transport 50-70$.. Meen for et par kroner
mere får du 2 års "garanti"... -max-
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche=nikon+d70&x=40&y=7

Fra : Lisbeth Gry Hjørlund

Dato : 11-06-04 21:03

> Det lyder fornuftigt og transport 50-70$.. Meen for et par kroner
> mere får du 2 års "garanti"... -max-

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche=nikon+d70&x=40&y
=7

Hej Max,

Det koster da en DEL mere end et par ekstra kroner at købe kameraet i
Tyskland: 1326 euro + forsendelse = 10.000 kr.!! Det er næsten 3000 mere for
2 års garanti! Det lyder ikke som en specielt god forretning i mine øre...

Lisbeth

Fra : Deaster

Dato : 11-06-04 20:28

Lisbeth Gry Hjørlund wrote:

> [...]
>
> Er der noget jeg har overset, eller kan man spare omkring 4000 kr. i
> forhold til DK?! Jeg ved godt man mister garantien, men det er ok for

Prøv at søge lidt på folks erfaringer med den omtalte butik på google,
eller på nogle internationale foto forums.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Henning

Dato : 12-06-04 03:10

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
klip...
> Prøv at søge lidt på folks erfaringer med den omtalte butik på google,
> eller på nogle internationale foto forums.

Til alle der tænker på at købe i USA, er her en side hvor butikkerne er
vurderet af brugerne.

http://www.resellerratings.com/

mvh Henning

Fra : JH

Dato : 11-06-04 20:48

Her er både gode og dårlige anmeldelser:
http://www.shopcartusa.com/compare.asp?search=d70&item=25214

Fra : Christian Grüner

Dato : 11-06-04 21:07

Men overvejende gode må man da sige...

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-06-04 21:28

"Lisbeth Gry Hjørlund"
> [...]
> til DK?! Jeg ved godt man mister garantien, men det er ok for mig, hvis jeg

Howsa jeg så forkert - men 899$ incl. objektiv, det er for billigt,
25% billigere end BH og Adorama i New York, det kan kun være
fup. Den butik ville jeg ikke lege med - pas på! -max-

Fra : Christian Grüner

Dato : 11-06-04 21:45

-max- wrote:

> [...]
> 25% billigere end BH og Adorama i New York, det kan kun være
> fup. Den butik ville jeg ikke lege med - pas på! -max-

Den butik ser ud til at være ganske respekteret iflg det link posted
tidliger i tråden, så tror nu den er god nok..

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-06-04 21:51

"Christian Grüner"
> -max- wrote:
>
> Den butik ser ud til at være ganske respekteret iflg det link posted
> tidliger i tråden, så tror nu den er god nok..

Hmm. 100+ positive anmeldelser. På samme site har BH og Adorama
hver kun 20+ anmeldelser, der er noget der ikke stemmer imo. -max-

Fra : Christian Grüner

Dato : 11-06-04 22:16

-max- wrote:

> "Christian Grüner"

> Hmm. 100+ positive anmeldelser. På samme site har BH og Adorama
> hver kun 20+ anmeldelser, der er noget der ikke stemmer imo. -max-

Well, når man betaler med kreditkort, er man stadig sikret sine penge
via sit pengeinstitut går jeg udfra. Også selvom det er i udlandet man
har handlet.
De virker også ok, når man kigger deres site igennem og læser hvad de
har skrevet.

/Christian

Fra : Klaus Jacobsen

Dato : 12-06-04 00:10

Jeg kan lige tilføje at de har en helsides annonce i "Popular Photography &
Imaging", hvilket for mig tyder på at de er legitime nok.

//Klaus Jacobsen

Fra : Deaster

Dato : 12-06-04 01:11

Klaus Jacobsen wrote:

> Jeg kan lige tilføje at de har en helsides annonce i "Popular
> Photography & Imaging", hvilket for mig tyder på at de er legitime
> nok.

Prøv at tjekke denne:
http://www.resellerratings.com/seller1988.html

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Frederik Thorup

Dato : 12-06-04 16:47

Deaster wrote:

> Prøv at tjekke denne:
> http://www.resellerratings.com/seller1988.html

Hold da fast selv chippen.dk har jeg aldrig hørt skulle have fået sådanne
karakterer. Dem ville jeg da helt sikkert købe fra

Frederik

Fra : Peter Rongsted

Dato : 12-06-04 00:15

Christian Grüner <wizprod@wizprodFJERN.dk> wrote:

>Well, når man betaler med kreditkort, er man stadig sikret sine penge
>via sit pengeinstitut går jeg udfra. Også selvom det er i udlandet man
>har handlet.

Det kommer an på hvilket kort., man har benyttet og hvilke betingelser
der er knyttt til lige det kort man har.

>De virker også ok, når man kigger deres site igennem og læser hvad de
>har skrevet.

Alt hvad de selv skriver, bør opfattes som reklame. De kommer aldrig til
at skrive noget ufordelagtigt om dem selv.

Peter

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 12-06-04 06:04

On Fri, 11 Jun 2004 20:37:21 +0200, "Lisbeth Gry Hjørlund" wrote:

> Kameraet koster $899, og det svarer til knap 5.800 kr. med den nuværende
> dollarkurs. De sender gerne internationalt, og med dansk told på 25% lander
^^^^
moms?

> prisen på cirka 7.200 kr. Hertil skal lægges forsendelse (kan ikke helt
> finde forsendelsesomkostningerne, men så længe det er under et par tusinde,
> er det vist et fornuftigt tilbud!).

Udover momsen, så kommer der sikkert også noget told på. Jeg
kender ikke satsen, spørg evt. Told & Skat.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-04 08:43

> ^^^^
> moms?

momsen beregnes af værdi+forsendelse+told, så det kan næsten give 50% oveni,
hvis man er uheldig + 50kr til postvæsenet for toldbehandling.

Forøvrigt har du har sikkert efterhånden fundet ud af at amphoto og
royalcamera er svindler foretagender.

Poul B-H

Fra : Lisbeth Gry Hjørlund

Dato : 12-06-04 07:02

"Lisbeth Gry Hjørlund" <lisbethgry@hjoerlund.dk> wrote in message
> [...]
forhold
> til DK?! Jeg ved godt man mister garantien, men det er ok for mig, hvis

Ok, jeg kan høre folk er lidt skeptiske mht. webbutikken, så jeg fandt lige
et nyt sted:

http://www.royalcamera.com/nid7061mewid.html

Fuldstændig samme pris! $899 incl. linse osv. Hvad siger I så til det

Det kan jo ikke passe, at samtlige webbutikker er fuskere, vel? Jeg forstår
ikke hvorfor priserne på D70 pludselig er blevet så lave. I sidste uge synes
jeg kameraet kostede $1299 (incl. linse) alle de steder jeg kiggede!

Mht. told, hvor meget plejer tolden da at være? Plejer man ikke blot betale
moms? EU har vel ikke specielle toldregler for kameraer - det er jo ikke
stål eller landbrugsvarer jeg skal køde

Lisbeth

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 12-06-04 12:45

On Sat, 12 Jun 2004 08:01:56 +0200, "Lisbeth Gry Hjørlund" wrote:

> [...]

> http://www.royalcamera.com/nid7061mewid.html

> Fuldstændig samme pris! $899 incl. linse osv. Hvad siger I så til det

Det er også en fusker-shop.

Reviews: http://www.resellerratings.com/seller1895.html

> Det kan jo ikke passe, at samtlige webbutikker er fuskere, vel?

Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det nok heller
ikke sandt..

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-06-04 17:33

Uheldigvis faldt Lisbeth Gry Hjørlund over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Mht. told, hvor meget plejer tolden da at være? Plejer man ikke blot
> betale moms? EU har vel ikke specielle toldregler for kameraer - det
> er jo ikke stål eller landbrugsvarer jeg skal køde

Toldsatsen på fotoudstyr importeret fra i USA er 6,7 %, på kameraer er
den 4,2%, men på
digitale kamera er der ingen told. Men du skal stadig betale de 6,7%
told på objektivet...

Momsen beregnes både af told og fragtomkostninger. Der er næppe nogen
mulighed for, at firmaet kan snyde, fordi du skal jo bruge fakturaen
som garantibevis. Samtig er det min erfaring, at det er overordentlig
svært at få et firma til det. Jeg har købt en del computerudstyr, men
der er ingen told på, og alligevel løber det op, når fragten og momsen
regnes med.

Set i lyset af, at der er *masser* af amerikanske webbutikker som
laver svindel med at sælge demo og brugte kamera, så ville jeg aldrig
handle med et sådannne firma, med mindre de havde et fuldstændig
uplettet ry!

Nikon koster nok det samme i indkøb for de forskellig forhandlere, så
det er *UMULIGT* for et firma at sælge det så langt under
markedsprisen, uden at der stikker et eller andet mystisk under. Det
kan simpelthen ikke lade sig gøre...

Når man så kigger på, at du kan få præcis det samme kamerahus og et
28-80 mm objektiv hos en dansk forretning, men dansk garanti og
returret til kr 9200,-, så ville jeg aldrig handle i USA..

Det er ikke det værd for at spare nogle få tusinde..

Går kameraet i stykker, så er hele besparelsen væk og dine bekymringer
start for alvor!

Claus

Fra : Lisbeth Gry Hjørlund

Dato : 12-06-04 07:14

> [...]
forhold
> til DK?! Jeg ved godt man mister garantien, men det er ok for mig, hvis

Lige et sidste sted hvor de forhandler kameraet (incl linse selvfølgelig)
til $849:

http://www.digitalliquidators.com/detail.asp?pid=nkd70kit&l=Streetprices

Jeg mener man er blevet grundigt tørret hvis man køber det kamera i DK!!

Lisbeth

Fra : HKJ

Dato : 12-06-04 07:33

> [...]
>
> http://www.digitalliquidators.com/detail.asp?pid=nkd70kit&l=Streetprices
>
> Jeg mener man er blevet grundigt tørret hvis man køber det kamera i DK!!

Fordelen ved at købe i DK er forbrugerbeskyttelses lovene, du er meget
sikker på at få det du har bestilt.

Men hvis du kan lide at spille, så er de sikkert udemærket:

http://www.resellerratings.com/seller2375.html

Fra : Christian Grüner

Dato : 12-06-04 07:57

Lisbeth Gry Hjørlund wrote:
> [...]
>
> http://www.digitalliquidators.com/detail.asp?pid=nkd70kit&l=Streetprices
>
> Jeg mener man er blevet grundigt tørret hvis man køber det kamera i DK!!

Samtlige af de butikker du lige har postet har ikke fået rating over (af
10 mulige), så dem vil jeg ikke satse på.

Fra : JH

Dato : 12-06-04 07:29

Jeg postede spørgsmålet på rec.photo.digital, her er hvad der blev svaret:

"Well known rip-off"

"Seems to be a scam where they won't ship at those prices unless you buy
expensive extras or warranties ... lots of unhappy people at this site ...
http://www.resellerratings.com/seller1988.html

Here's a photo of their "store" ...
http://www.donwiss.com/pictures/BrooklynStores/h0049.htm

Bill"

"http://www.resellerratings.com/seller1988.html

Enough said!"

Fra : Lisbeth Gry Hjørlund

Dato : 12-06-04 07:40

"JH" <nospam@nospam.co> wrote in message
> [...]
> expensive extras or warranties ... lots of unhappy people at this site ...

Skrev de noget om hhv.

http://www.digitalliquidators.com/detail.asp?pid=nkd70kit&l=Streetprices

og

http://www.royalcamera.com/nid7061mewid.html

?

Lisbeth

Fra : JH

Dato : 12-06-04 07:57

Jeg spurgte ikke om det, men mon ikke det er nogenlunde det samme koncept.
Prøv selv, gruppen hedder rec.photo.digital.
Og meld endelig tilbage når du har besluttet dig for hvor du vil købe.

Fra : Thomas Corell

Dato : 12-06-04 08:00

Du kan selv finde anmeldelserne på http://www.resellerratings.com/

> http://www.digitalliquidators.com/detail.asp?pid=nkd70kit&l=Streetprices

http://www.resellerratings.com/seller2375.html

> http://www.royalcamera.com/nid7061mewid.html

http://www.resellerratings.com/seller1895.html

Udfra anmeldelserne, skal man holde sig væk.

Mange har fået brugte kamera'er, uden lader, batteri og en enkelt uden
batteridæksel.

Og når man så beklager sin nød, er det for alvor man får problemer.

--
Don't waste space

Fra : Lisbeth Gry Hjørlund

Dato : 12-06-04 09:29

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> wrote in message

> [...]
> batteridæksel.
>
> Og når man så beklager sin nød, er det for alvor man får problemer.

Øv, det lader til at alle de billige forretninger har fået møganmeldelser
Måske er der ikke den store besparelse når det kommer til stykket. Så er
det billigste sted vel Tyskland?

Lisbeth

Fra : Christian Grüner

Dato : 12-06-04 09:54

Lisbeth Gry Hjørlund wrote:

> [...]
> Måske er der ikke den store besparelse når det kommer til stykket. Så er

Ja, bortset fra at de ikke har særligt meget på lager...

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-06-04 10:32

"Lisbeth Gry Hjørlund"
> [...]
> Måske er der ikke den store besparelse når det kommer til stykket. Så er

bhphotovideo.com og adorama.com er de to du skal sammenligne
med i usa, hvis nogen er mere end 10-15% billigere skal du være
meget på vagt.
Jeg har handlet i NY og det var een af de mest skræmmende
oplevelser i mit dengang unge liv. Fin butik på en fin adresse,
og lige mit drømme kamera til en go' pris, med farmand i hånden
går det hele fint - ude af butikken sku der filmes, øh mangler der
ikke ligsom noget i æsken, kameraet var der men alt tilbehøret
manglede.. Tilbge i butikken kunne vi godt få tilbehøret, som,
skulle have været i pakken, men det kostede ekstra.. Da "vi"
truede med at tilkalde politiet - "we have the police for breakfast"
Og så er der ligsom ikke mere man har lyst til at sige.. Så forestil
dig at du skal forhandle med sådanne typer pr telefon eller email.
Og selvom dit kreditkort selskab holder dig skadesløs, er det det
værd at skulle igennem en masse ubehageligheder, life is too short?
)-max-

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 12-06-04 15:25

";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

Hej
Der er lige en lille ting, der gør, at det nok ikke kan lade sig gøre,
at købe kameraet: Nikon USA tillader ikke eksport af nye varer til
Europa.

Med venlig hilsen
Flemming