Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon vs. Minolta
Fra : Kristoffer Lauritzen

Dato : 10-06-04 23:01

Jeg står oferfor valget at skulle vælge et digitalkamera... Har i ca.
3 måneder undersøgt og kigget på nettet, læst forskellige anmeldelser
osv. og er nu kommet til en beslutning mellem 4 kameraer.... Men det
er svært!

Mit valg står mellem:

Canon IXUS 430
Canon PowerShot A75
Canon PowerShot A80
Minolta Dimage Z1/Z2 (helt klart 10x Optisk Zoom, der tiltrækker mig
her)

Vigtigst af alt er billedkvaliteten - både under dårlige lysforhold
samt udendørs (dagslys).
Jeg vil gerne eksperimentere med makrobilleder så det er også en
vigtig ting med god macro-mode.
Pris. højst 3500!

Har nogen erfaring med disse kameraer? Er et af dem at foretrække frem
for de andre?
Går IXUS'ens størrelse ud over kvaliteten i forhold til A75/A80?

Og kan Dimage Z1/Z2's 10x overhovedet bruges hvis man ikke har stativ?

Mvh.

Kristoffer Lauritzen

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-06-04 06:38

On 10 Jun 2004 15:00:33 -0700
crispy_king@get2net.dk (Kristoffer Lauritzen) wrote:

> [...]
> Går IXUS'ens størrelse ud over kvaliteten i forhold til A75/A80?
>
> Og kan Dimage Z1/Z2's 10x overhovedet bruges hvis man ikke har stativ?

Det kan Minolta'en sagtens og præcist hvorfor er vist fornyeligt blevet
forklaret her i gruppen også (kan ikke lige huske de tekniske detaljer).
Jeg tror dog at jeg ville bestille et Fuji FinePix S5000 og så bruge RAW
formatet i dette når jeg tog billeder. Umiddelbart får man meget kamera
for pengene med dette og du kan for ca 3100kr får kamera + 128mb XD kort
+ stativ + diverse(lille taske, kortlæser, stativ, pudseklud osv).
Jeg bestilte i sin tid herfra:
http://www.nomatica.com/index.asp?Devise=DKK&Langue=DK&pays=DK&Chargement=photo/fps5000DK.htm

Bemærk at priserne ofte bliver lidt lavere når man tilføjer dem til ens
indkøbskurv + at forsendelse er gratis.

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New