Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kursus fotografi for begyndere/lettere øve~
Fra : Ingrid [8000]

Dato : 06-06-04 22:13

Findes der et kursus i Århus området for folk som vil lære lidt mere om
digital fotografi ? Det kan jeg f.eks. godt tænke mig. Jeg kan sagtens tage
billeder med mit kamera, men vil gerne lære mere om de forkellige
indstillinger man kan bruge, hvad effekten så er, og om at anvende sit
kamera i manual mode i stedet for automatik.

Selvfølgelig kan man læse sig til det, men jeg er nu engang meget praktisk
anlagt, så jeg kunne godt tænke mig en praktisk kursus, hvor man går ud og
tager billeder efter et bestemt (fototeknisk) emne.

Jeg overvejer at anskaffe et 300D snart, men synes måske det er lidt syndt
hvis man ikke ved lidt mere om hvad sådan et kamera egentligt kan.

Så her er et par meget konkrete spørgsmål:
1. Findes sådan et kursus i Århus området ?
2. Er der flere fotograf begyndere som kan tænke sig sådan et kursus ?
3. Findes der en erfaren fotograf som vil give sådan et kursus (mod rimmelig
betaling) ?

Jeg er spændt på at høre jeres kommentar

Ingrid

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-06-04 22:25

Ingrid [8000] wrote:

> Jeg er spændt på at høre jeres kommentar

På Samsø Højskole har fotograf Carsten Langkilde nogle kurser.
http://www.samsohojskole.dk/juli.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ingrid [8000]

Dato : 06-06-04 23:00

> På Samsø Højskole har fotograf Carsten Langkilde nogle kurser.
> http://www.samsohojskole.dk/juli.html

Tak for linket. Er dette kursus er målrettet digital fotografi (når de nu
snakker om mørkekammer arbejde) ?

Jeg vil fortrække et kursus i Århus, og helst i aftenstimerne, en gang hver
uge f.eks. En uge på en højskole er ikke helt det jeg efterlyser.

Ingrid

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 07-06-04 10:36

"Ingrid [8000]" <kysbrudenNOSPAM@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
rimmelig
> betaling) ?
>
> Jeg er spændt på at høre jeres kommentar

Hej

Overvej en fotoklub, der er kompetente og erfarne "fotografer" der gerne
øser ud af deres viden.
for kontingentet får du også adgang til lokaler, atelier med lys, og et
mørkekammer, ja grin bare, men i mørkekammeret lærer man en del af det
grundlæggende ved at arbejde med et billede.

Se:

http://www.sdf.dk/

http://www.start.at/afa

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Ingrid

Dato : 07-06-04 10:58

Hej Leif

Jeg har faktisk kigget på AFA, men ku' i første omgang ikke rigtig finde
tilbud til nybegyndere. Deres aktiviteter er vist målrettet til dem der har
lidt mere erfaring. Men jeg vil klart overveje at melde mig ind på et
tidspunkt.

Ingrid

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 07-06-04 11:24

"Ingrid" <kysbrudenNOSPAM@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> lidt mere erfaring. Men jeg vil klart overveje at melde mig ind på et

Hej

Forkert, jeg har været formand i Aalborg Fotoklub i en lang årrække, der kom
ofte "nybegyndere" som meget hurtigt kom op på et meget højere plan.
Så meld dig ind og hold øjne og ører stive, så skal du bare se.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Ingrid

Dato : 07-06-04 10:55

Underviseren er fundet, nu mangler jeg lige nogle flere kursister. Jeg
prøver at lave opslag på de forskellige danske fotosider på nettet.

Tak for hjælpen,

/Ingrid

Fra : Erik W.

Dato : 07-06-04 11:10

> Underviseren er fundet, nu mangler jeg lige nogle flere kursister.

Hvad kommer det til at koste? - Bare sådan et slag på tasken?

Mvh Erik fra Århus

--
Kritik er yderst sundhedskadeligt for dig og dine omgivelser!
(Frit efter Sundhedsstyrelsen 2004 og Jesper Juul 1998)

Fra : Ingrid

Dato : 07-06-04 12:23

Hej Erik

Jeg har ikke fået oplyst en endelig pris, men gider heller ikke selv at
betale en bondegård for det, så det bliver til en overkommelig pris.

Nå der blev du meget klogere hva'

Jeg prøver at finde flere "kursister" og kommer så med en endelig pris.

Hvis du er interesseret, så send mig lige en mail på kysbruden [at] gmx
[dot] net (ja jeg er tv-2 fan)

Mvh.
Ingrid