Død rotte. Fy for pokker!
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 12:13

Fy for pokker!

Vi har nogle kæder, der leder vand fra taget ned i kloakker 4 steder
omkring vores hus. Under et par af dem har jeg stillet en stor
murbalje til opsamling af regnvand. Når de er fulde løber vandt bare
over og ned i kloakken.

I dag fandt vi en stor druknet rotte i en af baljerne
Nu er spørgsmålet, om den har familie hos os - eller om det bare var
en strejfer.
Vi fodrer og har glæde af mange fugle i haven, men fra i dag er det
slut med at smide madrester ud på græsplænen, i hvert fald må der ikke
ligge brød o.l. om natten, selvom vi har set et sødt pindsvin, der
spiser hos os. det må gerne være her, men..... ?
Måske skal vi fjerne baljerne. Måske bor der rotter derunder ved
kloakken. Gift vil jeg være ked af p.gr.a. fugle og pindsvin.

Mvh
Gerda

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-06-04 12:26

> Måske skal vi fjerne baljerne. Måske bor der rotter derunder ved
> kloakken. Gift vil jeg være ked af p.gr.a. fugle og pindsvin.

Rotter behøver du ikke at slås med selv - du ringer bare til Teknisk
forvaltning, så sender de en rottefænger.
Når han lægger gift ud, befinder det sig i en lukket metalkasse som fugle,
hunde, katte og pindsvin ikke kan komme til.
Denne service betaler du over skatten, så du skal ikke en gang have
muldvarpen op af lommen

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-06-04 12:41

Andreas M. Hansen wrote:

> [...]
> hunde, katte og pindsvin ikke kan komme til.
> Denne service betaler du over skatten, så du skal ikke en gang have

Og faktisk har man pligt til at melde rotterne til kommunen.

--
Jens OZ2JP callto://jensep

Advice is usually worth what it cost.

Fra : ulla

Dato : 11-06-04 18:56

Hej!
Smid aldrig mere madaffald direkte på plænen.... Det tiltrækker simpelthen
rotterne...Har selv været igennem nogenlunde det samme, og fik en lille
skideballe af rottemanden :o/ Men skynd dig og ring til teknisk forvaltning
og få en mand ud, så du er på den sikre side .....

Fra : Quatalis

Dato : 14-06-04 12:49

Det er lovpligtigt at kontakte Teknisk Forvaltning i din situation.

MVH Qua

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-04 22:09

On Mon, 14 Jun 2004 13:48:30 +0200, "Quatalis"
<MOZARTlouise.og.frederik@get2net.dk> wrote:

>Det er lovpligtigt at kontakte Teknisk Forvaltning i din situation.

Jeg ringede til teknisk forvaltning og fortalte min historie.
"Vil du have en mand ud" ? var spørgsmålet....
"Ja tak"! Jeg mente desuden, det var lovpligtigt og undrede mig over
at det kun var efter mit ønske han kom hjem til os.
OK...Vi fik en aftale istand og fik besøg torsdag eftermiddag.
Han mente efter vores beskrivelse at der slet ikke var tale om en
rotte, men om en mosegris eller en vandrotte (?) og at vi ikke skulle
gøre noget særligt ved det...Disse dyr er også en del af naturen !!

Jeg har nu læst på nettet at både rotter og mosegrise kan formere sig
voldsomt og blive til adskillige eksemplarer i løbet af en sommer, så
det....og at kommunen ganske rigtigt betaler for rottebekæmpelse, men
ikke bekæmpelse af mosegrise el. vandrotter.

Vi har kikket efter huller i jorden, hvor den har kunnet komme op, men
ikke fundet nogen, så måske kan vi håbe på, at det var en enlig
"svale". Godt den var druknet i bajlen. Tænk om det havde været en
gravid hun.. og at hun havde fundet sig godt tilpas med fuglenes
efterladenskaber hos os. Jeg fodrer jo fugle, men som sagt aldrig mere
mad til vores pindsvin om aftenen så der er noget til andre ubudne
gæster om natten. Det er nu ellers så hyggeligt når pindsvinet lunter
omkring i haven om aftenen.

Jeg takker for jeres svar efter min frygt for rotter og ønsker alle en
rigtig god sommer. Nu vil vi gerne snart have lidt mere varme igen ik?

Gerda