Hvordan installerer man diskimage i VPC?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 10-06-04 19:54

Hej.

Jeg har installeret VPC 6, og skal nu installere et OS i form af
diskimage, men jeg kan ikke lure hvordan?

Nogle gode råd?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Jesper

Dato : 10-06-04 20:15

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hej.
>
> Jeg har installeret VPC 6, og skal nu installere et OS i form af
> diskimage, men jeg kan ikke lure hvordan?
>
> Nogle gode råd?

Start VPC, vælg den version af Windows du vil installere i wizarden og
træk så disk image filen over på CD symbolet i bunden af VPC vinduet.
Virker kun hvis CD'en er bootable.

Hvad der det for en version af Windows du skal installere?
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : Lone Schmidt

Dato : 10-06-04 21:14

Jesper <foobar@devnull.invalid> wrote:

> [...]
> Virker kun hvis CD'en er bootable.
>
> Hvad der det for en version af Windows du skal installere?

ÅÅee, CD én! Har trukket til HD og lavet floppydisk, men der var ikke
plads! Fedt, jeg prøver, men fik godt nok en error fejl, da den
startede på normal vis og lod assistent installere, så der kan være en
fejl i diskimage :-/

Det er en XP bandit
Ved godt den er tung
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Lind

Dato : 10-06-04 21:33

> [...]
> plads! Fedt, jeg prøver, men fik godt nok en error fejl, da den
> startede på normal vis og lod assistent installere, så der kan være en

Hej Lone

Har du overvejet at købe en Mac?
M.
P.S.: Undskyld - jeg driller

Fra : Jesper

Dato : 10-06-04 21:41

> [...]

> plads! Fedt, jeg prøver, men fik godt nok en error fejl, da den
> startede på normal vis og lod assistent installere, så der kan være en

XP er bootable, bare træk diskimage af den over på CD symbolet,så
spiller klaveret. Håber du har har en meget krafig maskine med masser af
RAM, ellers vil XP være glacial! Og så er Win 2000 at fortrække.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-06-04 15:30

> [...]

> spiller klaveret. Håber du har har en meget krafig maskine med masser af
> RAM, ellers vil XP være glacial! Og så er Win 2000 at fortrække.

Hej Jesper!

Det lyder kanon

Men et lille tillægsspørgsmål

De Windows OS man installerer i VPC, er det den "ægte" PC vare, eller er
de specialdesignet til VPC (Mac)?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Jesper

Dato : 11-06-04 17:01

> [...]

> Det lyder kanon
>
> Men et lille tillægsspørgsmål
>
> De Windows OS man installerer i VPC, er det den "ægte" PC vare, eller er

Hvis du køber en VPC med et Windows OS, så er systemet allerede
installeret i en drive container der vil blive installeret på 'puteren
under installation. Ellers bruger man en ganske almindelig Windows
udgave som PC'erne bruger, der er der ikke andet problem i end at
installation tager tid!

Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-06-04 17:16

> [...]
> under installation. Ellers bruger man en ganske almindelig Windows
> udgave som PC'erne bruger, der er der ikke andet problem i end at

Tak, Jesper
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten

Dato : 11-06-04 20:45

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jeg har installeret VPC 6, og skal nu installere et OS i form af
> diskimage, men jeg kan ikke lure hvordan?

drop imaget på diskette eller CD ikonet i VPC's statuslinie

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Steen Larsen

Dato : 11-06-04 20:54

In article <kmepp1-rn.ln1@reippuert.dk>, Morten<spam@reippuert.dk>
wrote:

> drop imaget på diskette eller CD ikonet i VPC's statuslinie

Smid CD i drevet. Start VPC. Hvis disken er bootbar vil du se at der
står press any key to boot from cd ...