Velvet Revolver
Fra : Steen

Dato : 10-06-04 12:17

SÅ kom den. Udgivelsen med bandet, der skulle følge op efter Guns 'n Roses!

De tre gamle Guns-medlemmer Duff McKagan, Slash og Matt Sorum, med Dave
Kushner (Suicidal Tendencies) på guitar og Scott Weiland (Stone Temple
Pilots) på vokal.

Efter Slash's soloudgivelser (som er perler i enhver rocksamling) var mine
forventninger ret høje, og efter en massive medie-hype var der noget at
leve op til.

Man skal ikke forvente en plade på højde med Appetite For Destruction, og
heller ikke et band der plagierer Guns 'n Roses (selv om Scott Weiland ind
imellem forsøger at lyde lidt som Axl Rose) - mere et band med rødder i
70'ernes rock/punk, som Aerosmith, Hanoi Rocks og The New York Dolls.

Jeg nægter at sige jeg er skuffet...CD'en skal nok bare have 10
gennemlytninger mere...

Far er ikke vred, far er skuffet...
--
Steen

MailMinus2

Fra : -V-

Dato : 10-06-04 12:27

Steen wrote:
> SÅ kom den. Udgivelsen med bandet, der skulle følge op efter Guns 'n
> Roses!

> Jeg nægter at sige jeg er skuffet...CD'en skal nok bare have 10
> gennemlytninger mere...

Jeg har også lyttet til den et par gange eller 3.
Den er ikke så meget skuffende, den er bare pisse forudsigelig.

Den er præcis, som man ville forvente en plade med tidligere medlemmer fra
Pilots og G'n'R skal lyde.
Koret i slutningen af Slither, sammen med diverse riffs er *just* som STP i
de gode, gamle dage og pladerne Purple og Core.
Der er absolut ingen overraskelser fra dén kant, selvom det da er en ok
rockplade med nogle fede riffs hist og pist.

Den er glemt om ½ år.

-V-

Fra : Steen

Dato : 10-06-04 21:43

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in

> Den er ikke så meget skuffende, den er bare pisse forudsigelig.

Sørgeligt, men sandt nok

Jeg må hellere finde mine Slash skiver frem i stedet...

--
Steen

MailMinus2

Fra : Ironi

Dato : 11-06-04 02:58

"Steen" <locobase@gmx.netto> skrev i en meddelelse
> "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in

> Sørgeligt, men sandt nok

Damnit!
Jeg ender dog nok med at investere i den alligevel.

> Jeg må hellere finde mine Slash skiver frem i stedet...

Slash's Snakepit?

PS: Den nye cd med The Corrs (Borrowed Heaven) kan varmt anbefales!

Fra : Steen

Dato : 11-06-04 18:02

"Ironi" <@> wrote in news:40c911ad$0$254$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Slash's Snakepit?

Jepper, de 2 skiver med Slash & Co. er rigtigt gode...

--
Steen

MailMinus2

Fra : Ironi

Dato : 11-06-04 20:11

> Jepper, de 2 skiver med Slash & Co. er rigtigt gode...

OK, de to cd'er har jeg også. Jeg var bare lige bange for, at jeg var gået
glip af noget.
2'eren "Ain't Life Grand" er nok den bedste af de to skiver og jeg er især
vild med sangen "Serial Killer".
Slash rules!

Fra : Steen

Dato : 11-06-04 21:46

"Ironi" <@> wrote in news:40ca03b0$0$130$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> OK, de to cd'er har jeg også. Jeg var bare lige bange for, at jeg var
> gået glip af noget.

Faktisk havde jeg hellere set et videre forløb af Slash's Snakepit, end den
nye konstellation. Sangeren i Snakepit (Roddy Jackson) var egentligt osse
mere spændende at høre på - ikke nødvendigvis teknisk bedre, men ikke så
kedelig som Scott Weiland.

Begge plader med Slash's Snakepit (især "Ain't Life Grand") kan ikke
anbefales nok herfra, til alle rockelskere....okay, hard-rock-elskere!
--
Steen

MailMinus2

Fra : Ironi

Dato : 11-06-04 22:54

> [...]
>
> Begge plader med Slash's Snakepit (især "Ain't Life Grand") kan ikke
> anbefales nok herfra, til alle rockelskere....okay, hard-rock-elskere!

De kan nu også godt anbefales til musikelskere generelt.
Jeg kan holde ud at høre næsten al musik fra dansktop til hard rock.
Der hvor jeg sætter grænsen er ved hip hop/rap og det der nu-metal ala
Slipknot. Dét har med al respekt ikke meget med musik at gøre!

Fra : Steen

Dato : 12-06-04 08:02

"Ironi" <@> wrote in news:40ca29e8$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Der hvor jeg sætter grænsen er ved hip hop/rap og det der nu-metal ala
> Slipknot. Dét har med al respekt ikke meget med musik at gøre!

Jeg må indrømme at Slipknot er ret ekstreme, men jeg vil stadig kalde det
musik....og jeg er IKKE Slipknot fan

--
Steen

MailMinus2

Fra : Jake

Dato : 19-06-04 15:32

-klip-
> [...]
> Der er absolut ingen overraskelser fra dén kant, selvom det da er en ok
> rockplade med nogle fede riffs hist og pist.

-klip-

Okay - jeg er så uenig...

Jeg vil tro at pladen har snurret i min afspiller en 10-12 gange
efterhånden, og den er præcis lige så rock n' roll'et og hårdtpumpet som jeg
havde forventet - plus meget mere. Desuden synes jeg at riffs'ne slår
Snakepit pladerne med flere længder - meget mere energi i Contraband.
Som gammel Guns fan, mangler jeg - som I også gør opmærksom på - en mere
markant vokal, og der kan jeg godt være enig med Steen i at Rod Jackson
havde en mere markant lyd i stemmen. Jeg er dog helt pjattet med Weiland når
han synger i det dybe, dystre register... Man kan høre at det er en mand der
har prøvet lidt af hvert.
Herfra får pladen 8 ud af 10 - den er ikke en ny Appetite (for destruction)
som bandet har promoveret den i retning af, og det skyldes i høj grad
manglen på en Axl'isk vokal, der får en til at stoppe op og tænke: Wauw! Det
her er noget nyt....

Alt i alt en imponerende debut fra folk som rocken nærmest havde afskrevet -
giv dem 1-2 på tour og i studie, så tror jeg at vi kan høste guldet i form
af en fantastisk helstøbt, aggresiv og velspillet 2'er til Contraband.

//Jake

Fra : Steen

Dato : 19-06-04 22:02

"Jake" <nospam@nospam.com> wrote in news:cb1ipu$i40$1@news.cybercity.dk:

> Okay - jeg er så uenig...

De skal da have en chance...skal de!

Og så er det jo rart, at musiksmag er individuelt, det ville dælenme være
kedeligt, hvis vi allesammen syntes Micael Jackson var gud.

Jeg synes nu stadig Rod Jackson skulle ha' haft chancen som vokalist i det
nye band - en rigtig braldrerøv af en forsanger....men så'n er der jo så
meget.

Jeg går nu bare og glæder mig til Johnny Madsen i Randers-Ugen

--
Steen

MailMinus2