Tagsten - engoberede eller glaserede
Fra : Bent

Dato : 09-06-04 11:17

Hej

Vi overvejer at skifte vores cementtagsten's tag ud med enten
ædel engoberet eller glaseret tagsten p.g.a. tilbygning.

Er der nogen der har erfaring med disse typer sten?
jeg tænker på algebelægning og genskin fra taget p.g.a blanke overflader.

Vi har set på glaseret fra KDN og ædel engoberet fta Nibra
Er der nogen der har erfaring med firmaer og gerne priser.

Er der noget man skal passe på med disse typer sten?
udluftning, rygningssten, lægter m.m.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 10-06-04 02:30

"Bent" <BentSmed@HotMail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der har erfaring med firmaer og gerne priser.
>
> Er der noget man skal passe på med disse typer sten?

Det kan ikke siges klart nok: Kontakt www.isodek.dk vi fik 80m2 tag med
kobber rygninger (modvirker algebegroninger), kobber skotrender, undertag,
lægter, tagfod, fuglegitter, 3 keramiske tudsten samt alle søm/skruer/beslag
(kort sagt et *komplet* tag) leveret på sjælland for 31.000,- og så er det
faktisk keramiske tegl fra tyskland i en noget bedre kvalitet end det
"rødlers skrot" Randers tegl ville have 50.000 for (+lev.)
Desuden kunne Isodek levere på 5 dage (fra tyskland) hvor Randers tegl
skulle have 5 uger!
De sagde at en "Rød Mulden Variabel falstagsten" var bestillingsvare.
Underligt at Isodek så var istand til at levere den så hurtigt, og så med 30
års garanti mod Randers' 20 år.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : Jesper Hansen

Dato : 10-06-04 13:50

Hvorfor det?
Værd opmærksom på om det nu også passer til resten af boligen. Der er
imo. alt for mange mennesker der, fordi de er kommet til penge, klasker
et glaseret tag op på et hus der slet ikke kan "bære" det.
I skal i særdeleshed overveje det hvis det kun er en tilbygning.

Umiddelbart er jeg ret sikker på begge tage nedsætter mængden af alger
da de bliver vasket rene af regnen, men ok, videnskabelige bevser har
jeg ikke.
Glaserede skinner selvsagt mere end engoberede så glansen er vel:
beton->engoberede->glaserede

Spørg sælger, men vælg ihvertfald nogen med fals.

> Det kan ikke siges klart nok: Kontakt www.isodek.dk vi fik 80m2 tag med
Der fik vi også fra og er godt tilfredse.

Mvh

Jesper.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 10-06-04 14:19

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> et glaseret tag op på et hus der slet ikke kan "bære" det.
> I skal i særdeleshed overveje det hvis det kun er en tilbygning.

Er helt enig i at glaserede tagsten bestemt passer til alle huse! Her er
engoberede tagsten bedre.

Og man skal lige huske at undersøge lokalplanen for området. Det kan meget
vel være at man slet ikke må lægge glaserede tagsten på taget. Det er nemlig
ikke tilladt i mange parcelhus områder på grund af genskin fra taget (gene
for naboerne).

---

Fra : Martin Christiansen

Dato : 10-06-04 14:38

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> skrev i en meddelelse
> Er helt enig i at glaserede tagsten bestemt passer til alle huse!

Bestemt IKKE passer...... Skulle der vist stå..

---