Småeksperimenter på Weberen
Fra : Jens Bruun

Dato : 08-06-04 18:13

Så skal der eksperimenteres en lille-bitte smule - først marinaden:

- ½ glas honning
- Et godt skvæt sød soya
- Saften fra én lime
- Massevis af presset hvidløg (1½ løg)
- En håndfuld hakket chili (de små røde, stærke)
- Et par spiseskefulde fintrevet ingefær

Heri har jeg marineret kyllingelår (over- og underlår) i ca. én time. Nu er
lårene smidt på Weberen, og jeg prøver med en lille time. Resultatet følger
senere...

--
-Jens B.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 08-06-04 19:32

> [...]
> - Massevis af presset hvidløg (1½ løg)
> - En håndfuld hakket chili (de små røde, stærke)
> - Et par spiseskefulde fintrevet ingefær

Hvis det er en håndfuld af samme styrke som jeg dyrker og en hånd af samme
størrelse som min bliver det ihvertfald stærkt nok!

Hilsen, Steen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-06-04 20:33

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse

> Hvis det er en håndfuld af samme styrke som jeg dyrker og en hånd af samme
> størrelse som min bliver det ihvertfald stærkt nok!

Lige som vi (jeg) kan lide det. Familien er efterhånden hærdet hér

--
-Jens B.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-06-04 20:42

> Resultatet følger senere...

Det holdt sgu'. Jeg smed lidt olivenolie i marinaden og glemte salt, men det
kunne heldigvis tilføjes ved bordet.

Serveret med pastasalat iblandet tynde skiver af kyllingebryst, jalapeños,
fetaost og tigerrejer, som jeg lige nappede på tilbud i ISO til 15,- pr.
spyd, og som fik en tur på grillen ved direkte varme til allersidst. Dertil
Leffe, som jeg fandt på tilbud i Føtex til 25,- pr. to flasker. Leffe er
forresten godt!

Alt i alt en ganske god tirsdagsmenu. Knægten og jeg spiste det sidste
kylliing op, så der røg lige 1,5kg kyllinglår plus det løse

--
-Jens B.

Fra : Ralph

Dato : 08-06-04 21:09

> Leffe, som jeg fandt på tilbud i Føtex til 25,- pr. to flasker. Leffe er
> forresten godt!

Hvad er Leffe?

--
venligst
Ralph

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-06-04 21:23

Ralph wrote:

> Hvad er Leffe?

Øl, vist nok Belgisk.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-06-04 21:33

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Øl, vist nok Belgisk.

Yes, og Belgisk øl er godt (prøv også en Chimay)!

--
-Jens B.

Fra : bindestreg

Dato : 26-06-04 23:21

Jens Bruun wrote:
> "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Yes, og Belgisk øl er godt (prøv også en Chimay)!

Ja, men prisen er bare helt hen i vejret. Har fornylig bragt tonsvis af
Leffe hjen fra Holland til ca. 3,50 kr. stykket.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-06-04 23:19

"bindestreg" <""news\"@andersen(bindestreg)familien.dk"> skrev i en
meddelelse news:40ddf6c7$0$3067$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Ja, men prisen er bare helt hen i vejret.

Enig,

> Har fornylig bragt tonsvis af
> Leffe hjen fra Holland til ca. 3,50 kr. stykket.

Er lige kommet hjem fra ferie i Spanien, og vi tog lige et pitstop i Mons,
Belgien, hvor bilen blev efterfyldt med god, Belgisk bryg, bl.a. med Leffe i
75cl flasker og Chimay.

--
-Jens B.