Min flotte hibiscus :-(
Fra : Ukendt

Dato : 07-06-04 12:24

I 2003 købte jeg en flot opstammet blomstrende hibiscus, der pyntede
hele sommeren på vores terasse.
I efteråret tog jeg den ind og den blomstrede videre, fik lus, blev
sprøjtet tabte alle bladene men blev flot, flot igen efter nogen tid.

Her i midten af maj skinnede solen og jeg mig til at sætte den
udenfor, og så skete det sørgelige.... Alle bladene blev krøllede og
visne, de 2 blomster faldt af og nu står den og det er til at tude
over...

Har den haft det for koldt om natten, er den blevet brændt af solen
eller er det blæsten, der har ødelagt den... Den skal nok komme igen.,
Mon jeg har sat den ud for tidligt.

Min afblomstrede kamelia ser ud til at tåle mosten. Den står fint grøn
og skuler til den sørlige hibiscus.....

Mvh
Gerda

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-06-04 22:10

<gerda (gerda)> skrev i en meddelelse

> Har den haft det for koldt om natten, er den blevet brændt af solen
> eller er det blæsten, der har ødelagt den...

Den er brændt af af solens ultraviolette stråler, der også trænger gennem et
eventuelt skydække. Min egen har gjort det samme, selvom jeg i år forsøgte
at vænne den langsomt til det udendørs liv - men jeg var åbenbart for
utålmodig (igen).

> Den skal nok komme igen.,

Ja, helt sikkert. Min er kommer fint igen alle de andre år, hvor den også
smed alle bladene.

> Mon jeg har sat den ud for tidligt.

Næ, men den tåler ikke at komme direkte udendørs uden tilvænning.

--
-Jens B.