Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Holdearme til reflektorer
Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 05-06-04 21:54

http://www.obt.dk/holdearme_til_reflektorer_m.htm

Nogle gange tager jeg billeder af en person alene. I den forbindelse har jeg
en reflektor, men det er besværligt at holde den og tage billedet på en
gang.

Mit stativ er lavpris hama profil 79 - kan jeg mon bruge sådan en holdearm
til den?

Nogle der har et større billede af sådan en arm - vil i sær gerne se der
hvor skærmen fastgøres i lidt størrere billede.

Jan

Fra : Claus Smith

Dato : 05-06-04 22:08

Hvis du kigger på denne www.jimsfoto.dk så kan du i forbindelse med
tilbehøret til flashanlægget se en tilsvarende arm og hvordan den
moteres....ser ud som om at den kan monteres på et hvilket som helst stativ.

Claus Smith

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 05-06-04 22:21

>ser ud som om at den kan monteres på et hvilket som helst stativ.
Dem på billedet er jo ikke kamerastativer.

På et kamerastativ (i hvert fald dem jeg har haft) er der jo ikke sådan en
monteringsting i toppen. Der er jo kun det sted man sætter kameraet fast.

Jan

Fra : Claus Smith

Dato : 06-06-04 07:58

> På et kamerastativ (i hvert fald dem jeg har haft) er der jo ikke sådan en
> monteringsting i toppen. Der er jo kun det sted man sætter kameraet fast.

Så vidt jeg kan se så skal den monteret på selve stativet og ikke i toppen,
så det burde kunne lade sig gøre såfremt dit fotostativ har nogenlunde samme
tykkelse som et lampestativ.

Claus Smith