webmail på TeleDanmark
Fra : Thomas

Dato : 05-06-04 13:35

TDC har lavet noget om på indlogningen på deres webmail (altså
www.tdconline.dk) i sidste uge. Nu skal man bruge nogle andre
adgangskoder og et password man generelt bruger til TDC's sider. Men
jeg kan ikke længere komme på i Safari. Jeg får bare en side med
Redirection in progress. Please wait... Og efter nu at have ventet en
lille uge og der stadig ikke sker noget, er min konklussion at det nok
ikke duer. Jeg har fat i rigtigt log-in og password, for jeg kan
logge på med Explorer (godt nok med meget grim grafik og uden mulighed
for at sende mails(!)), og allerbedst med Camino. Men altså har andre
oplevet det samme og er der noget jeg kan gøre for at få det til at
virke med Safari igen?
Mvh, Thomas

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-06-04 14:43

Thomas <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> for at sende mails(!)), og allerbedst med Camino. Men altså har andre
> oplevet det samme og er der noget jeg kan gøre for at få det til at

Hm, jeg "tilknyttede" min mailbox via tdc's nye loginmetode med Safari,
men den melder:

---------------------
Serverfejl

Der er opstået en fejl på siden.

Vi beklager fejlen og opfordrer dig til at prøve igen.

Har du fortsat problemer på TDC Selvbetjening, er du velkommen til at
kontakte TDC Kundeservice

Med venlig hilsen
TDC
--------------------

Jeg prøvede igen og oplevede det samme.
Har ikke prøvet med explorer endnu.
Måske ER der en serverfejl!

v.h
Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-06-04 15:18

> [...]

> for at sende mails(!)), og allerbedst med Camino. Men altså har andre
> oplevet det samme og er der noget jeg kan gøre for at få det til at

Nu virker det. hos mig Jeg quittede Safari og åbnede igen. Nu duer det,
og jeg kan både sende og modtage.

Har du "tilknyttet" webmail til din postkasse?
Måske er det dét.

v.h
Martin

Fra : Thomas Heinesen

Dato : 06-06-04 12:59

Martin Petersen wrote:

> Har du "tilknyttet" webmail til din postkasse?
> Måske er det dét.

Nu siger du 'tilknyttet' - det lyder spændende. Det tror jeg bestemt
ikke jeg har gjort. Men jeg har som sagt altid kunnet læse mails både
via Mail-programmet og udefra via webmail. Er der noget specielt jeg
skal gøre, mon.
Thomas

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-06-04 16:23

Thomas Heinesen <thohei@yahoo.com> wrote:

> [...]
> ikke jeg har gjort. Men jeg har som sagt altid kunnet læse mails både
> via Mail-programmet og udefra via webmail. Er der noget specielt jeg

Ja, søreme!
Gå ind her:
http://mail.tdconline.dk/
klik på
"Opret login til TDC med tilknytning af mailboks"
Det bringer dig hertil:
https://registrering.tdconline.dk/eservice/showwebmaillogin.do?showretry
=false&popup=true
Her skriver du så mailadresse og kodeord, og så er det i orden, eller
også bringer siden dig videre, så det ender med at funge' ...

v.h
Martin

Fra : Thomas Heinesen

Dato : 07-06-04 19:59

> [...]
> Her skriver du så mailadresse og kodeord, og så er det i orden, eller
> også bringer siden dig videre, så det ender med at funge' ...

Jamen, altså den sprogbrug. Det er jo helt umuligt at forstå at man
også skal gå derind hvis man har det der nye kodeord og login. Og det
har jeg. Men prøvede alligevel og kom ingen vegne, andet end til en
side med et 'et øjeblik' og en vandret bar der stod og kørte frem og
tilbage. De fik 4 min. der på TDC så gad jeg ikke vente længere og er
altså ikke blevet klogere. Flere bud? Eller andre der har samme problem.

Thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-04 20:27

> [...]
> tilbage. De fik 4 min. der på TDC så gad jeg ikke vente længere og er
> altså ikke blevet klogere. Flere bud? Eller andre der har samme problem.

Samme her. Det var måske en taktisk fejl, at jeg oprettede mig med det
nyee kodeord på en PC på arbejdet og så forventede, at det virkede, når
jeg kom til Safari. Ihvertfald er det helt tosset.

venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Sebastian D

Dato : 08-06-04 12:42

Hej Allesammen

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

[snip]

> Samme her. Det var måske en taktisk fejl, at jeg oprettede mig med det
> nyee kodeord på en PC på arbejdet og så forventede, at det virkede, når
> jeg kom til Safari. Ihvertfald er det helt tosset.

jeg har lige forsøgt at tilgå min webmail med Explorer (undskyld) 5.0 på
OS 8.1

Den melder serverfejl - og med denne trår in mente ringede jeg til TDC,
hvor en ung supporter var så flink at ville ebde om mit password og
login, så han kunne tilknytte for mig. men nej det synes jeg ikke om.

Nå så fortalte jeg, hvordan jeg gjorde, og i en bisætning nævnte jeg
Mac, hvorefter han sagde, at "så var det jo en helt anden sag".

For der er kun Safari understøttet til at tilgå webmail!!!! ;(((

Jeg bad om at få lov at "skælde en anden end ham ud", men jeg blev
tilbudt at få en forklaring, "men det ville ikke ændre noget".

Så jeg bliver ringet op inden for en halv time, sådan cirka af en
overordnet. Håber jeg da.

Det er MEGET fræk, synes jeg nok.

/Sebastian

--
Sebastian A. Dyhr

Fra : Thomas

Dato : 08-06-04 19:30

> [...]
> tilbudt at få en forklaring, "men det ville ikke ændre noget".
>
> Så jeg bliver ringet op inden for en halv time, sådan cirka af en

Spændende, det er jo netop i Safari jeg ikke får adgang så lad os
endelig høre hvad de siger på TDC. En sådan opringning har jeg endnu
ikke haft mod på...
Thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 09-06-04 05:45

Sebastian D <sadyhr@SLETDETTE.tele.dk> wrote:

> jeg har lige forsøgt at tilgå min webmail med Explorer (undskyld) 5.0 på
> OS 8.1

.......kunne det tænkes, at OS 8.1 ikke har den java, der skal bruges,
hvis det da er java, der skal bruges(?).

Det er lidt underligt, for jeg kommer ind med både Safari, Camino,
Mozilla, Netscape og Internet Explorer?????

Er passwordene lavet rigtigt? Der skulle både bogstaver og cifre i????

Jeg kan desværre ikke hjælpe, for det virker fint her med OS X, 10.3.4
og alle browserne.

> /Sebastian

Venlig hilsen
Morten

Fra : Sebastian D

Dato : 09-06-04 10:01

Hejsa

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Jeg kan desværre ikke hjælpe, for det virker fint her med OS X, 10.3.4
> og alle browserne.

Nå nu virkede det, i Netscape 7 på OS 9.2.2, der viste sig et ekstra
felt på den side, hvor man skal tilknytte sin e-postadresse. Der var (i
Filemaker hedder det vist) en popupmenu, hvor man kunne vælge, hvad der
skulle tilknyttes: om det var epost, selvbetjæning eller foto mv, da
jeg valgte e-post og indtastede min adresse og password, så virkede det.

Så de løber simpelthen med en kvart vind derinde - nu vil jeg ringe til
dem og sige, at de skal lade være med at genere macbrugere!

/Sebastian

Fra : Sebastian D

Dato : 09-06-04 10:01

Hejsa

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> ......kunne det tænkes, at OS 8.1 ikke har den java, der skal bruges,
> hvis det da er java, der skal bruges(?).

Meget muligt ja, må hellere lige prøve med 9.2.2 med Netscape 7.

> Det er lidt underligt, for jeg kommer ind med både Safari, Camino,
> Mozilla, Netscape og Internet Explorer?????

Meget interessant - så passer det ikke, hvad de sagde i går.

> Er passwordene lavet rigtigt? Der skulle både bogstaver og cifre i????

Til mit generelle TDC login er der kun brugt bogstaver, men det har da
virket tidligere med regningsstatus og den slags, den vil bare ikke
TILKNYTTE mailen.

Mit mailpassword er der både tegn, tal og bogstaver i.

> Jeg kan desværre ikke hjælpe, for det virker fint her med OS X, 10.3.4
> og alle browserne.

Det er da godt i det mindste.

Desværre ringede han ikke i går, så jeg ringer senere.

Skal nok følge op.

/Seb>

Fra : Morten Lind

Dato : 06-06-04 08:35

> [...]

> for at sende mails(!)), og allerbedst med Camino. Men altså har andre
> oplevet det samme og er der noget jeg kan gøre for at få det til at

???....Hmmmm....virker som det skal med Safari her i huset???
M.

Fra : Thomas Heinesen

Dato : 09-06-04 22:41

Morten Lind wrote:

> ???....Hmmmm....virker som det skal med Safari her i huset???
> M.
Nå for særligt interesserede:
Talte med tdc. Det viser sig at siden hvor man log'er sig direkte ind i
webmail (http://mail.tdconline.dk) er 'særligt sårbar overfor firewalls'
efter deres nye omlægning af alting.
Løsningen er så - i mit tilfælde i hvert fald - at logge ind på
hovedsiden (www.tdconline.dk) og så derfra gå til webmailsiden. Så er
man inde og så fungerer det. Men nu kun på Safari, Explorer går helt
ned hver gang jeg prøer at åbne tdc's hovedside med den browser...!
Tak for alle in-puts.
Thomas