UIE Er det en god investering?
Fra : BHR

Dato : 24-05-04 14:36

Jeg påtænker at købe aktier, men har altid holdt mig til gode solide
virksomheder.

Tidligere regnede jeg med at købe i Aarhus Oliefabrik, men inden jeg så mig
om steg de meget.

Jeg har fået det tip at Aarhus United (Aarhus Oliefabrik) er en del af UIE
som skulle have en lys fremtid. Hvad mener I?

Tillægsspørgsmål: Skal man have udvidet selvangivelse, hvis man
investerer i UIE?

Fra : Brian Icedor Peterse~

Dato : 31-05-04 07:51

Der er krydsejerskab mellem Aarhus United, UIE og UPAL. Der skal ikke bruges
en udvidet selvangivelse, da alle aktierne er noteret på Københavns
Fondsbørs.

Firmaerne handler indenfor planteolier, og plantagedrift. Altså i grove træk
landbrug. Så hvis du mener at dette hører under kategorien gode solide
virksomheder skal du selvfølgelig købe. Dog vil jeg gøre opmærksom på at de
fleste råvarer allerede er steget meget, og at aktierne er meget illikvide,
dvs de kan både være svære at skaffe og komme af med.

mvh
Brian