/ Forside / Interesser / Helbred / Andet helbred / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet helbred
#NavnPoint
Nordsted1 10501
ans 6072
dova 5326
katekismus 3590
HelleBirg.. 3068
CLAN 2619
miritdk 2300
refi 2280
piaskov 2118
10  transor 1971
Knæskade
Fra : AEK


Dato : 03-06-04 23:29

Hejsa.

I januar blev jeg kørt ned.Ville ikke på skadestuen. Havde de efterfølgende
14 dage frygteligt ondt i mit h.knæ.
Var hos min læge næste dag. Han mente, at smerterne skyldes slaget.
Tiden gik, og knæet blev bedre. Dog skulle jeg ikke overbelaste det, da det
gav smerter. Og smerter kunne komme uden grund.

Jeg regnede med, at tiden ville hjælpe knæet.
Desværre har tiden blot gjort det værre. De sidste 2 mdr. har været ret
hårde. De seneste dage er foregået på krykker, da jeg har smerter hele
tiden nu.
Jeg har en tid i denne måned på sygehuset, hvor knæet skal undersøges, og
evt. behandling vil blive foreslået.

Mit spørgsmål lyder egentlig på, om I har et bud på, hvad der kan være galt
i knæet.
Da skaden var sket , var smerterne i h.side af knæet. De seneste par måneder
er smerterne på den anden side af knæet samt knæskal.
Jeg synes,det er ret underligt, at smerten har rykket sig ?

Jeg ved godt, at I ikke kan se, hvad der er galt, men måske en i gruppen,
har oplevet noget lign.
Har I evt. nogle gode råd til, hvad jeg kan gøre for at lindre smerten - for
skal jeg opereres, kommer der nok til at gå måneder, med denne ventetid på
sygehusene.

På forhånd TAK.

Hilsen.
Knudsen.





---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.698 / Virus Database: 455 - Release Date: 02-06-2004



 
 
G.B. (03-06-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 03-06-04 23:58

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i meddelelsen
news:40bfa643$0$222$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> I januar blev jeg kørt ned.Ville ikke på skadestuen. Havde de
> efterfølgende 14 dage frygteligt ondt i mit h.knæ.

Ikke så underligt, vel?

> Mit spørgsmål lyder egentlig på, om I har et bud på, hvad der kan være
> galt i knæet.

Der kan være dannet callus (knogle-arvæv), og det er din egen skyld.

Led- og muskelskader skal straks under behandling. Man bruger princippet
RICE (Rest, Ice, Compression, Elevation) for at undgå komplikationer.
Dette har du selv valgt ikke at få gjort. Jeg håber, at du er blevet
klogere.

Måske kan lægerne hjælpe (ortopæd-kirurgerne er jo dygtige), men det er
mig og resten af skatteyderne som betaler, fordi du unddrager dig akut
behandling. Du skulle have lov til at betale behandlingen selv. Men det
slipper du jo - takket være lovgivningen - for.

Jeg har ikke ret ondt af dig.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen
Georg

AEK (04-06-2004)
Kommentar
Fra : AEK


Dato : 04-06-04 00:10

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
news:40bface1$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Der kan være dannet callus (knogle-arvæv), og det er din egen skyld.
> Led- og muskelskader skal straks under behandling. Man bruger princippet
> RICE (Rest, Ice, Compression, Elevation) for at undgå komplikationer.
> Dette har du selv valgt ikke at få gjort. Jeg håber, at du er blevet
> klogere.

Ja, næste gang vil jeg blot styrte på skadestuen ......

> Måske kan lægerne hjælpe (ortopæd-kirurgerne er jo dygtige), men det er
> mig og resten af skatteyderne som betaler, fordi du unddrager dig akut
> behandling. Du skulle have lov til at betale behandlingen selv. Men det
> slipper du jo - takket være lovgivningen - for.

Øøøh , klap lige hesten, hva´
Jeg valgte netop ikke at tage på skadestuen, da jeg var overbevist om, at
det blot var et slag.
Der er da ingen grund til at rende der, med mindre det er nødvendigt - det
er der jo så mange andre, der gør.....

> Jeg har ikke ret ondt af dig.

Tak, det behøver jeg såmænd heller ikke

Hold da op, sikke en tone, blot fordi, at jeg ikke styrtede på skadestuen.
Tak for kaffe.
Hvis I andre er af samme " kaliber " , så blot glem mine spørgsmål


> The individual is the smallest minority.
> Med venlig hilsen
> Georg
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.698 / Virus Database: 455 - Release Date: 02-06-2004



G.B. (04-06-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 04-06-04 00:42

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i meddelelsen
news:40bfafdb$0$219$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Ja, næste gang vil jeg blot styrte på skadestuen ......

God idé. Så slipper du for en masse komplikationer.

Og undskyld tonen - jeg er i lære som militær sygehjælper, og har derfor
et rimeligt kontant forhold til småskader som afrevne lemmer og den
slags.


--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen
Georg

bv (04-06-2004)
Kommentar
Fra : bv


Dato : 04-06-04 07:40

> Hold da op, sikke en tone, blot fordi, at jeg ikke styrtede på skadestuen.
> Tak for kaffe.
> Hvis I andre er af samme " kaliber " , så blot glem mine spørgsmål
>
Hej. Jeg er også ret ny til den vidunderlige verden af nyhedsgrupper og
undrer mig også gang på gang over den tone man møder i mange besvarelser.
Når man er vant til at komme i pæne debatfora som netdoktor og run4fun
bliver man noget overrasket. Men jeg tror bare, desværre, at det er sådan.
Det må være noget i stil med at nogle mennesker også får fat i deres mørke
side når de sætter sig bag rettet af bilen.


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.693 / Virus Database: 454 - Release Date: 31-05-2004



G.B. (04-06-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 04-06-04 23:03

"bv" <Anonymous@microsoft.com> skrev i meddelelsen
news:40c0195d$0$291$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> desværre, at det er sådan. Det må være noget i stil med at nogle
> mennesker også får fat i deres mørke side når de sætter sig bag rettet
> af bilen.

Må jeg anbefale et par pædagoger, en rundbordssamtale hvor man holder
hinanden føøølsomt i hånden og en kop urte-te med tudekiks.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen
Georg

bv (06-06-2004)
Kommentar
Fra : bv


Dato : 06-06-04 09:17

> Må jeg anbefale et par pædagoger, en rundbordssamtale hvor man holder
> hinanden føøølsomt i hånden og en kop urte-te med tudekiks.
>
>
Det er for sent for dig, tror jeg.


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.693 / Virus Database: 454 - Release Date: 31-05-2004



Uffe Ravn (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 06-06-04 11:04


"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev

> Hold da op, sikke en tone, blot fordi, at jeg ikke styrtede på skadestuen.
> Tak for kaffe.
> Hvis I andre er af samme " kaliber " , så blot glem mine spørgsmål

Jeg kan også, omend jeg skal forsøge at gøre det i en bedre tone, hvis du
får en personskade, som følge at et trafikuheld, bør du med det samme søge
læge/skadestue.
Fordi du der får dokkumentation på at skaden er sket på det tidspunkt,
hvilket stiller dig væsentlig bedre hvis skaden giver varige mén og
forsikringen skal udbetale erstatning til dig.

Og som du desværre selv har erfaret, er det ikke nemt på stedet at afgøre
hvad der er småknubs og hvad der der er mere længere varende.

Og skulle nogen have tilkaldt en ambulance, vil rederne ofte bruge mere tid
på at forsøge at overtale dig til at tage med, end de ville have brugt på at
køre dig på skadestuen.

God bedring.



AEK (06-06-2004)
Kommentar
Fra : AEK


Dato : 06-06-04 11:20

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:40c2ec3b$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg kan også, omend jeg skal forsøge at gøre det i en bedre tone, hvis du
> får en personskade, som følge at et trafikuheld, bør du med det samme søge
> læge/skadestue.

Bagefter kan jeg godt se, at jeg var i en " form for chok " - tog ind i en
forretning for at købe vaskepulver.
Selvom jeg stod foran hylden med det - kunne jeg ikke finde det...

> Fordi du der får dokkumentation på at skaden er sket på det tidspunkt,
> hvilket stiller dig væsentlig bedre hvis skaden giver varige mén og
> forsikringen skal udbetale erstatning til dig.

Jeg opsøgte min læge dagen efter -og det blev skrevet i min journal. Samt
forsikringsselskaber er informeret.

> Og som du desværre selv har erfaret, er det ikke nemt på stedet at afgøre
> hvad der er småknubs og hvad der der er mere længere varende.

Enig. Blev også i tvivl, kontaktede derfor min læge - som mente, at det var
et slag.
Han mener dog nu, at min menisken har taget skade. Opsøgte ham i fredags, da
smerterne var ulidelige.
Har fået smertestillende - som tager toppen af smerterne.
Mit knæ " knirker/ klikker ". Den sætter sig i " lås ", hvis jeg så vrider
den på en bestemt måde, siger det klik, og er ok igen.

> God bedring.

Mange tak





---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.698 / Virus Database: 455 - Release Date: 02-06-2004



G.B. (07-06-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 07-06-04 00:28

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i meddelelsen
news:40c2efe6$0$311$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Enig. Blev også i tvivl, kontaktede derfor min læge - som mente, at
> det var et slag.
> Han mener dog nu, at min menisken har taget skade. Opsøgte ham i
> fredags, da smerterne var ulidelige.

Find straks en ny læge...

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen
Georg

G.B. (07-06-2004)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 07-06-04 00:27

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i meddelelsen
news:40c2ec3b$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg kan også, omend jeg skal forsøge at gøre det i en bedre tone, hvis
> du får en personskade, som følge at et trafikuheld, bør du med det
> samme søge læge/skadestue.

....snip...

Ja.

> God bedring.

Hvis man går rundt med en skade i flere uger eller måneder med smerter,
er det ens egen skyld, hvis der optræder komplikationer.

God bedring fra mig også.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen
Georg

AEK (15-06-2004)
Kommentar
Fra : AEK


Dato : 15-06-04 17:22

Jeg har i dag været til undersøgelse på sygehuset.
Både menisk og korsbånd er beskadiget - så det kører virkelig....
Skal opereres i løbet " nogle " uger.

/ Knudsen.



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.706 / Virus Database: 462 - Release Date: 14-06-2004



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste