Forstrakt ledbånd
Fra : Michael-7500

Dato : 03-06-04 14:28

Var ved lægen i dag, og dommen var et forstrakt ledbånd i foden.

Hvad er jeres erfaring med dette? Skal det have mest mulig ro, eller sker
der ikke noget ved at gå lidt rundt, når bare det ikke gør ondt.

Michael

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Faithless

Dato : 03-06-04 16:09

"Michael-7500" wrote
> Hvad er jeres erfaring med dette? Skal det have mest mulig ro, eller sker
> der ikke noget ved at gå lidt rundt, når bare det ikke gør ondt.

Jeg spiller basketball og har forstuvet foden mange gange. Jeg har best
erfaring med, at gå så meget på foden som muligt. På den måde har jeg kunnet
træne igen efter ca. 1 uge, med brug af tape.

Køb evt. noget brunt sæbe og smid det i en plasticpose og kom den i
fryseren. Så kan du bruge den til at fjerne hævelsen.

For ca. 7 år siden, deltog jeg i et forsøg på Herlev sygehus. Forsøget
skulle vise om det var bedre at bruge en forstuvet fod fremfor at hvile. Jeg
fik aldrig fulgt op på resultatet, men det var der jeg fandt ud af at jeg
kom hurtigere over skade, hvis jeg straks dagen efter gik på foden.

Faithless

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-04 08:05

> Var ved lægen i dag, og dommen var et forstrakt ledbånd i foden.
>
> Hvad er jeres erfaring med dette? Skal det have mest mulig ro, eller sker
> der ikke noget ved at gå lidt rundt, når bare det ikke gør ondt.

Hej,

jeg er også gammel basketball-spiller, og forstrakte ledbånd i foden er jo
nærmest en folkesygdom blandt os. Som du selv skriver, er det vigtigt at
være opmærksom på om det gør ondt. Det er kroppens signal om at det ikke er
fornuftigt at belaste den yderligere. Hvis det kun er er en forstrækning, og
ikke en delvis overrivning, kan du godt gå rundt.

Men følg din egen gut-feeling, og is den, som Faithless forslår..

Rune