UHA Hvad fejler jeg ?
Fra : Petersen

Dato : 02-06-04 17:34

Først vil jeg sige jeg har et problem med læger.
Jeg er lidt ked af at bestille en tid og så gå i 2 dage og tænke over hvad
jeg vil sige og
så tager det 5 min og jeg er ude af døren igen.
Jeg fornemmer de har travlt og får så bagateliseret mit problem..

Er en mand på 36 år 180 cm 80 kg.

Jeg fik for et år siden en underlig fornemmelse i halsen og opsvulmet
mave( Venstre side )
I maven er det lige under brystet

Det i halsen sidder Inde bag kæben. Det føles hele tiden som der sidder en
klump man skal hoste op.
Symptomeren ændre sig lidt. Kan have en dag i ugen hvor jeg ikke mærker
noget.
Her på det sidste er det blevet værre. Har føleforstyrelser i højre side i
ansigtet.
Laver talefejl (snøvler) ikke slemt
Føles som man har halsbetændelse.

Og det føles som om min brystkasse bliver føelsesløs.
Samtidig har jeg fået meget dårligt ånde.
Og nu er der så kommet en bums eller lille byld på halsen.
Der sidder noget og (knaser) inde ved øret
Der kommer ikke noget ud af den. Men piller jeg skorpen af er det som om
der mildner det hele til næste dag. Det føles også som der sidder noget
hårdt inde bagved.
Og som strammer mit ansigt. Det føles som det trykker på nogle nerver eller
sener. For det er som der
går en streng op ved øret og ud i håret som bliver hård..Knaser i hovdet
hvis jeg massere det
Ved godt det her lyder underligt.
Jeg har prøvet lægen.. Men er ikke blevet undersøgt. Kun en samtale om han
mente jeg havde nogle
spændinger i nakken. Dog er der taget blodprøver på alt. De er helt okay..

Er det mandler ? Polyper ?
Eller måske meget med lymfe ?

Hvordan kommer jeg videre. Magter ikke lægen igen med uforutettet sag og
bare føle sig
som en pivskid og hypokonter bagefter.

Mvh Henning Petersen

Fra : Hans

Dato : 02-06-04 19:00

Petersen wrote:

> Hvordan kommer jeg videre. Magter ikke lægen igen med uforutettet sag
> og bare føle sig
> som en pivskid og hypokonter bagefter.

Kan du så se og komme til læge i en fart. Det må du sørme ikke gå og have
dårlig samvittighed over.

/ Hans

Fra : Kirsten

Dato : 02-06-04 20:43

"Petersen" <No@email.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> så tager det 5 min og jeg er ude af døren igen.
> Jeg fornemmer de har travlt og får så bagateliseret mit problem..

Du kunne evt. udskrive din beskrivelse her og medbringe til lægen næste
gang,
netop for ikke at stå bagefter med følelsen af ikke, at ha´ fået sagt det
hele.

Venlig hilsen Kirsten.

Fra : Kim2000

Dato : 02-06-04 20:59

> Du kunne evt. udskrive din beskrivelse her og medbringe til lægen næste
> gang,
> netop for ikke at stå bagefter med følelsen af ikke, at ha´ fået sagt det
> hele.

En rigtig rigtig god ide, og se så at komme afsted Hening Petersen.

mvh
Kim

Fra : preben nielsen

Dato : 03-06-04 08:23

> [...]
> jeg vil sige og
> så tager det 5 min og jeg er ude af døren igen.
> Jeg fornemmer de har travlt og får så bagateliseret mit

Du skal til service eftersyn !

Skriv på forhånd alt ned og medbring listen - så skal det nok tage
over 5 minutter ;)

Du skal ikke være bange for at blive betragtet som hypokonder.
Havde du været hypokonder, så havde du været oppe ved lægen 57
sekunder efter at du mærkede første symptom :D

Og via skatten har du allerede betalt, så afsted til lægen nu.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Peter Græbe

Dato : 03-06-04 09:10

Petersen skrev:

> [...]
> noget.
> Her på det sidste er det blevet værre. Har føleforstyrelser i højre side i

Du kunne overveje et besøg hos en øre-næse-hals-læge. Såvidt jeg husker
kræver dette ikke en henvisning fra egen læge.
Der er da noget, som tyder på, at der kunne sidde en byld et eller andet
sted, som trykker.
Bid hovedet af al skam og frygt og få bestilt tid.

Peter Græbe