Vores datter på 2 år hoster ....
Fra : Michael-7500

Dato : 26-05-04 01:54

..... sandsynligvis fordi hun har pjasket med vand .... Men hun er også lidt
snottet.

Så de sidste to nætter har hun efter 3-4 timers søvn fået hosteanfald, som
varer en times tid - den første halve time hoster hun ca. hvert halve minut
og derefter aftager det lidt. Hun kalder selv på vand, og jeg har lavet lidt
kamillete med honning i, men det vil hun ikke lige have.

Jeg har nogle japanske pebermyntedråber stående, som jeg ved burde kunne
anvendes på EN ELLER anden måde, men er der nogen her, der kan fortælle
hvordan? Eller nogen der har et andet råd.

Hun er en af de - mange - børn, der konsekvent sparker dynen af og sover
uden hver nat, så selvom man putter dynen godt omkring hende, siger det
1-2-3 inden vi er ude af hendes værelse, og så er dynen sparket væk.

Gode brugbare råd ønskes .....

Michael ('s kone)

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 26-05-04 10:08

Michael-7500 wrote:
> Gode brugbare råd ønskes .....

Vores datter har også den sidste måneds tid hostet
Det hjælper lidt, at hæve hovedenden af den seng hun sover i...

Mht. dynen, så har vores datter altid sparket dynen af.
Så hun sover altid i "sovepose" og langærmet trøje
http://www.babysam.dk/katalog/varer/4047.htm
Den er GULD værd

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Finn

Dato : 26-05-04 11:13

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh. Søren C. Fischer
> http://www.fischer-streton.dk
> *Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*

Hej. Vores datter sparker også altid dynen af så vi bruger en lignende
"sovepose" som vi har købt i Kina. Den har aftagelige ærmer og kan åbnes
eller påknappes et ekstra stykke i bunden. Alligevel har hun haft (kortere)
hosteanfald de sidste 2-3 måneder om natten og morgenen uden at lægen har
kunnet konstatere nogen sygdom. Han siger at det sikkert bare er en eller
anden virus som florerer i vuggestuen.

Jeg anvender selv med stor fornøjelse japanske pebermyntedråber når jeg har
irritation eller ondt i halsen. Skyller mund og gurgler hals i en lille
smule varmt (kogt) vand tilsat 4-5 dråber pebermynteolie og sluger det
derefter (er også godt for maven). Vores datter er kun 17 måneder så jeg har
endnu ikke forsøgt at give hende pebermynteolie, men jeg tror at tiden nu
måske er moden til at gøre forsøget med at lade hende drikke en enkelt dråbe
pebermynteolie blandet med en smule lunkent vand. Du kan selvfølgelig også
bruge koldt vand, men jeg har erfaring for at dråberne virker bedre jo
varmere vandet er. Jeg vil foreslå en temperatur til voksne på ca. 60 grader
og til børn ca. 40 grader.

Mvh Finn