Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Power adpater til Canon A70
Fra : Søren

Dato : 04-06-04 09:55

Hej

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et Canon PowerShot A70 og vil gerne
spare på batterierne ved at bruge en adapter - men, sådan en i original
koster lige ved kr. 600,-!!!

Det synes jeg er meget dyrt. Jeg har set en "multi-adapter" i Harald Nyborg
(kan indstilles fra 2,5v til 9v) til kr. 80,- så derfor vil jeg høre, om
nogen har erfaring med / ved om man bruge en sådan i stedet?

Ifølge brugsvejledningen skal adapteren levere 4,3v - den fra Harald Nyborg
har et "trin" der leverer 4,5v - er det et problem?

Mvh og på forhånd tak for svar

/Søren

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-06-04 10:07

"Søren" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Ifølge brugsvejledningen skal adapteren levere 4,3v - den fra Harald
Nyborg
> har et "trin" der leverer 4,5v - er det et problem?

Det bør det ikke være. Det kan dog være et problem (for adapteren), hvis dit
kamera trækker mere strøm end adapteren kan klare, men det tror jeg nu ikke
er tilfældet.

--
-Jens B.

(Juhuu, mangler ikke længere mit 1D Mark II, så bare vent...)

Fra : Peter Schroeder

Dato : 04-06-04 10:16

"Søren" skrev
> [...]
> (kan indstilles fra 2,5v til 9v) til kr. 80,- så derfor vil jeg høre, om
> nogen har erfaring med / ved om man bruge en sådan i stedet?

_Hvis_ polariteten er rigtig og _hvis_ stikket passer
(du vil nødig ha' strømafbrud mens du overfører
billeder til pc'en) giver den sandsynligvis ikke
spænding nok til kameraet, der sandsynligvis
trækker op mod 2A.
Svitser du kameraet som følge af en billig
adapter, har du samtidig fraskrevet dig
garantien på kameraet...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-06-04 10:43

"Peter Schroeder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> der sandsynligvis
> trækker op mod 2A.

2A? Det lyder godt nok af meget.

> Svitser du kameraet som følge af en billig
> adapter, har du samtidig fraskrevet dig
> garantien på kameraet...

Enig, men nu er det jo adapteren, der står af, hvis kameraet trækker mere
strøm, end adapteren kan levere.

Fra : Richard

Dato : 04-06-04 15:09

Søren wrote:

> Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et Canon PowerShot A70 og vil gerne
> spare på batterierne ved at bruge en adapter - men, sådan en i original
> koster lige ved kr. 600,-!!!

Forstår dig godt - havde samme tanke - citerer lige mig selv fra en
tilsvarende tråd herinde fra januar i år - god jagt:

Var selv ude i samme ærinde (til A70) og fandt masser af god info om
netop dette i brugergruppen:

http://forums.powershot-a.com/

bl.a. i tråden:

May I use non-Canon AC adapter safely?

i forummet Help Me, Help Me!

søg fx på power consumption, så finder du lettest tråden.

Men har du virkelig brug for en strømforsyning, efter du har investeret
i genopladelige batterier?

Iøvrigt er der en gut på ebay.de, der regelmæssigt sælger en "Netzteil
für Canon Powershot A60/A70/A80 Neu" - det er en Practica-netdel, som
han påstår passer og virker glimrende. Lader til, han sælger en del af
dem. Så der er sikkert andre løsninger end Canons egen megadyre

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK