Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pal eller ntsc
Fra : Ditte Hansen

Dato : 03-06-04 20:19

Hej

Jeg har lige købt et digital kamera, med video udgang.
Men jeg kan vælge imellem pal eller ntsc.
Hvad skal jeg vælge, når kameraet skal bruges herhjemme i Danmark?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Ditte

Fra : Kim Schulz

Dato : 03-06-04 20:29

On Thu, 3 Jun 2004 21:19:12 +0200
"Ditte Hansen" <ditte--@bog.dk> wrote:

> [...]
> Men jeg kan vælge imellem pal eller ntsc.
> Hvad skal jeg vælge, når kameraet skal bruges herhjemme i Danmark?

PAL er det vi bruger i europa.

NTSC (Never The Same Color som det også kaldes) er den tåbelige standard
som primært amerikanerne benytter.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Ditte Hansen

Dato : 03-06-04 20:24

PAL er det vi bruger i europa.

NTSC (Never The Same Color som det også kaldes) er den tåbelige standard
som primært amerikanerne benytter.

Hej Kim

Tak for hjælpen *S*

Hilsen Ditte

Fra : Eh-Fniller

Dato : 03-06-04 20:35

Kim Schulz wrote:

> PAL er det vi bruger i europa.
>
> NTSC (Never The Same Color som det også kaldes) er den tåbelige standard
> som primært amerikanerne benytter.

Har godt nok hørt det som: Never Twice Same Color.
Og at problemet 'kun' skulle ligge i selve antenne -
modulator/demodulatoren.
Og at det ikke skulle give nær så mange problemer ved at køre
som video signal.

Men jeg har ikke selv afprøvet det i virkligheden.

EH

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-06-04 20:47

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> PAL er det vi bruger i europa.

Lad være med at fortælle det til f.eks. franskmændende og polakkerne

--
-Jens B.

(Juhuu, mangler ikke længere mit 1D Mark II, så bare vent...)

Fra : René Sørensen

Dato : 03-06-04 22:41

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com>

> Lad være med at fortælle det til f.eks. franskmændende og polakkerne

Franskmændene har dere helt eget system som hedder SECAM (SEcond Color
Always Magenta) ...

- René

Fra : HKJ

Dato : 03-06-04 20:45

"Ditte Hansen" <ditte--@bog.dk> wrote in message
> Jeg har lige købt et digital kamera, med video udgang.
> Men jeg kan vælge imellem pal eller ntsc.
> Hvad skal jeg vælge, når kameraet skal bruges herhjemme i Danmark?

PAL er det korrekte i europa, men du kan også prøve NTSC, de fleste moderne
fjernsyn kan vise det.

Grunden til at jeg foreslår, også at afprøve NTSC, er for at se hvor du får
bedste billedkvalitet. Rent teoretisk bude det være ved PAL, men mit D70 har
en bemærking, i manualen, om reduceret billedkvalitet i PAL (Jeg har dog
ikke testet det).

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-06-04 07:09

On Thu, 3 Jun 2004 21:46:32 +0200
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> Lad være med at fortælle det til f.eks. franskmændende og polakkerne

Hører de til europa ?!?!

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-06-04 07:45

On Fri, 4 Jun 2004 08:31:09 +0200
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> Arh, polakkerne gør vel - nu...

ahh ok, men altså ikke franskmændene!!

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-06-04 09:01

[snip]
> Mentalt? Har de ikke altid været lidt stædige og lidt til
> en side?

de har vist aldrig været andet en arogante og irriterende.
men nok om dem!